gy
door gypsyly Sep 5, 2024 om 12:48
Geldzaken & recht
Verhoging stallingsgeld

Wij stallen onze caravan sinds 1 jaar op de camping omdat dat een stuk makkelijker en goedkoper is dan ergens een plek huren in het overzicht van 2024 stond de stalling nog steeds op 90 euro (wat al een paar jaar zo was)  maar nu kregen we opeens te horen dat het 150 euro is geworden en totaal geen bericht van te voren maar wel opeens een nieuw gedrukt briefje met stalling 2024, 150 euro  die wij pas nu te zien kregen en omdat wij ervan uitgaan dat het nog steeds 2024 is vragen we ons af of dit zo maar mag ?

4169 13 Rapporteer
mahadma
door mahadma - Sep 5, 2024 om 12:53
11704 Antwoorden / 51 Vragen

Ja, u bent overgeleverd aan wat de beheerder/eigenaar wil. U kunt kiezen: of betalen of elders stallen.

wi
door witteke - Sep 5, 2024 om 12:58
69 Antwoorden / 14 Vragen

Dat is nog een spotprijs,bij mij betaal je echt veel meer,

sira
door sira - Sep 5, 2024 om 13:18
2512 Antwoorden / 24 Vragen

Ik vind het bedrag ook niet hoog, maar inderdaad, de eigenaar mag verhogen. Ik zie op internet dat de gemiddelde kosten voor stalling tussen € 150,- en € 400,- per jaar bedragen.

Ja
door JannyBoe - Sep 5, 2024 om 13:30
566 Antwoorden / Vragen

Dat is merkwaardig. U zou vóór het seizoen een briefje met de tarieven gehad moeten hebben met de tarieven van 2024.
Het briefje dat u nu krijgt gaat over de tarieven van vrijdag 29 maart tot zondag 29 september 2024. Dat eindigt met een paar weken.
Bedoelt u nu dat u op dit moment over het seizoen 2024 die 150 euro zou moeten betalen met terugwerkende kracht voor 2024?
Ik mag toch hopen van niet want dat kan natuurlijk nooit de bedoeling zijn.
De eigenaar kan wel de nieuwe (verhoogde) tarieven voor 2025 aankondigen, maar niet de lopende afspraken voor 2024 veranderen.
Wat zegt de eigenaar hiervan?

ne
door neodutchio - Sep 5, 2024 om 13:34
5231 Antwoorden / 12 Vragen

Ik mag toch aannemen dat er aan het begin van het jaar een factuur komt met daarin alle bedragen voor de gewenste opties. Ik geen geen enkele camping die op het einde van het seizoen pas gaat factureren. Hoe loopt normaal de betaling?

lo
door lovewinnie - Sep 5, 2024 om 14:42
1227 Antwoorden / 1 Vragen

Er is zoveel vraag dat de prijs omhoog gaat. 150 euro is echt een koopje.
Waarschijnlijk stond het al zolang op 90 euro dat het gewoon toe was aan inflatie.
Meestal met een camping stalling werken ze met seizoen prijzen en niet met jaar prijzen. Stalling Zou nu voor 2024/2025 zijn. Maar misschien eind 2025 zelfs 200 euro

Ik ga er vanuit dat je dit dus pas vanaf stal periode 2024/2025 gaat betalen en de kosten van seizoen (stalling afgelopen winter) 2023/2024 gewoon 90 euro was

ro
door ronny530 - Sep 5, 2024 om 16:23
2880 Antwoorden / 41 Vragen

Heeft u de vraag al aan de campingeigenaar gesteld want het zou maar zo over de stallingskosten van 2024/2025 kunnen gaan.
U bent abuis als u denkt dat de tarieven voor geheel 2024 van toepassing zijn omdat de tarieven voor het camping seizoen van toepassing zijn in dit geval 6 maanden.

rj
door rjw - Sep 5, 2024 om 21:30
3356 Antwoorden / 5 Vragen

Er is een tekort aan stallingsplaatsen (sinds corona zijn er meer caravans maar ook veel meer campers) gekocht. Als je ruimte hebt ga je natuurlijk cashen als er veel vraag is. Zou iedereen doen die een geschikte ruimte heeft. Ook mensen die klagen als zij meer moeten gaan betalen.

1paul
door 1paul - Sep 6, 2024 om 08:39
3300 Antwoorden / 0 Vragen

ik ga er vanuit dat het voor de komende winter is en ja, dan mag de eigenaar een verhoging voorstellen waar u vervolgens wel of geen gebruik van mag maken!!

persoonlijk ind ik het trouwens nog niet heel duur, meesten zijn het dubbele en dan heb je nog een "prijsje"..

heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 6, 2024 om 14:07
16942 Antwoorden / 202 Vragen

Wedervraag, heeft u dan geen stallingsovereenkomst resp. wat staat daar in indien u die heeft?

@q
door @qwerty@ - Sep 6, 2024 om 15:11
88 Antwoorden / 1 Vragen

Nou, u had een koopje voor 90 en nu 120, nog steeds heel goedkoop hoor, u bent het alleen niet gewend.
Maar goed, u mag natuurlijk ook ergens anders stallen maar, of er ergens nog plaats is, is maar de vraag.
"Bijna heel Nederland" heeft een corona caravan, boot, vouwwagen of een camper die gestald moeten worden.

zoekster
door zoekster - Sep 6, 2024 om 15:18
10968 Antwoorden / 34 Vragen

Bedoelt u per maand 150 of per jaar? Als ik uw foto bekijk lijkt dit om een maandbetaling te gaan.

gy
door gypsyly - Sep 6, 2024 om 18:46
2 Antwoorden / 1 Vragen

Wij laten de caravan op de plaats staan de beheerders kunnen er ook niets mee er zit een grote organisatie achter en ik weet ook dat 150 euro meevalt maar dat dit niet van te voren word aangekondigt vind ik niet kloppen.