da
door davek Dec 4, 2006 om 21:55
Geldzaken & recht

Verhuizen naar andere appartement, trap, lift of raam

Beste mensen,

In maart of april 2007 ga ik verhuizen naar een ander huurappartement.
Aangezien dit nieuwbouw betreft komen een aantal zaken later boven water dan gehoopt en lijkt het er op alsof er ook nog niet goed over alles is nagedacht.
Enige maanden na het bestellen van nieuw meubilair wat reeds in opslag staat wachtend op de verhuizing blijkt dat het balkon helemaal dicht wordt gemaakt met glas, met een klein raampje aan de zijkant.
Aangezien dit voor alle woningen geld (ik zie de nieuwbouw tijdens het voorbijlopen) denk ik niet dat ik daar veel tegen kan doen. Dat stuk lijkt gewoon standaard te zijn en naar meningen van de huurders is niet gevraagd.
Ik wil echter de meubels (die een geheel zijn en daardoor dusecht niet uit elkaar kunnen) wel in de nieuwe woning krijgen.
Ik ga op de 3de etage wonen en de woningbouwvereniging heeft aangegeven dat de lift niet tijdens verhuizing gebruikt mag worden.
(waarschijnlijk is de lift ook nog eens te klein voor sommige meubels). Ik woon op de 3de maar een gebouw van vijf hoog waarmee iedereen via de trap mag verhuizen lijkt me nogal absurd...

Kortom dan blijft de trap en het raam over.
Of de trap in verband met de smalle draai mogelijk gaat worden is nog maar de vraag, ik zal proberen om dit nog uit te zoeken.
De leverancier van de meubels wil een buitenlift ter beschikking stellen om via het balkon de meubels naar binnen te krijgen.
Echter hiervoor dient zowel het glas van het balkon en daarna ook nog het raam van de woonkamer naar het balkon verwijderd te worden en te worden teruggeplaatst.
(Het balkonraam kan misschien niet eens teruggeplaatst worden, maar daar ben ik niet zeker van, het lijkt een vaste constructie en is dus meer dan een gewoon raampje.

De woningbouwvereniging wil hier geen toestemming voor verlenen, ook al zorg ik zelf voor de mensen en de eventuele extra kosten die dit met zich meebrengt.
Als het raam de enige optie zou zijn wat kan ik dan ondernemen ?

2662 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 13:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als het zo moeilijk is zou ik zeggen, dan toch maar de trap. Ik vind het wel heel absurd. Mijn dochter woonde in een oud grachtenpand in Amsterdam, daar heb je van die smalle deuren waar niet een bank door kan. Maar met de tegenwoordige nieuwbouw moet dat toch geen probleem geven.

Misschien denkt de bouwvereniging dat er allemaal kaboutertjes komen wonen... Ik wens je veel succes !!

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 14:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Er zou zelfs zomaar iets door het glas kunnen vallen en tja, ... dan moet je natuurlijk wel een nieuwe ruit laten plaatsen. In de tussentijd heb je dan wel de kast naar binnen gebracht. Dat is natuurlijk wel iets heel gevaarlijks, dus hopelijk gaat er niks echt door het glas vallen (mensen op straat e.d.).

Overigens kunnen bijna alle kasten wel uit elkaar, alleen bij de ene kost dat wat meer moeite dan bij de andere.

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Alvast bedankt voor de reacties die ik heb gekregen. :)
Meer is natuurlijk altijd nog welkom.
De meubels kunnen niet uit elkaar aangezien ze uit een geheel zijn vervaardigd. (fossielsteen)

ve
door verwijderd - Dec 5, 2006 om 20:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor waarschuwing...

Vele kopen als ze ouder worden een appartement, vergeten de servicekosten...en kijken wel naar indeling maar zelden naar verhuisbaarheid!

Als ik zie wat architekten voor pruts werk al eerder leverde, verkeerd draaiende voordeur en kamerdeur, dus bij verhuizen bijde even eruit...

Ik kan natuurlijk wel een lang verhaal met mijn ervaring , maar ook trappen zijn vaak minder ruim, en ik heb al genoeg leuninkjes verwijderd!

Veel succes, en bekijk of er een verhuisraam is, en hoe groot.