bn
door bnn700 Aug 28, 2015 om 12:46
Geldzaken & recht

Verjaring automatische incasso

Ik krijg wekelijks een maaltijdbox. Ik ben hiermee erg tevreden. Ik betaal met automatisch incasso. Nu kreeg ik een bericht dat ik een openstaande schuld had en toen ik belde, met de gedachte dat het rond 150 was (inmiddels vakantie gehad en dacht dat het daardoor kwam) kreeg ik te horen dat het 900 euro was! Nu blijkt het dat er her en daar gestorneerde incasso's 2013-2015 zijn, waarvan de eerste in juni 2013 is. Ik vind het raar dat ze daarmee nu pas komen zonder enig aanmaning of herinnering. Ik heb geen bezwaar om mijn schuld te betalen (ze hebben netjes betalingsregeling aangeboden) maar drie zijn ouder dan 2 jaar (juni/ juli 2013). Zijn deze drie nu verjaard en kan ik deze overslaan?

1625 5 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:11
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bnn700, volgens mij verjaren rekeningen pas na 5 jaar. Dus 3 jaar zou nog kunnen. Maar zoals u schrijft: ze hebben netjes (inderdaad) een betalingsregeling aangeboden. En waarom had u destijds gestorneerd? Heeft de "maaltijd box" leverancier daar kennelijk niet naar gevraagd? Voor storneren moet u toch een reden gehad hebben?

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 13:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

De verjaringstermijn voor geleverde goederen is voor consumenten twee jaar.

Als de bankrekening niet voldoende saldo heeft, wordt de automatische incasso teruggedraaid. Dus het bedrag wordt dan teruggestort. Ook dat heet storneren.

In principe zou u dus voor juni en juli 2013 niet meer hoeven te betalen.

Ik ben eigenlijk verbijsterd over het feit dat u al die jaren niet naar uw bankrekening heeft gekeken, waardoor u niet gezien hebt dat de leveringen niet betaald zijn.

Blijkbaar heeft het bedrijf de administratie ook niet volledig op orde, dat het zo lang moest duren voirdat u aangemaand werd.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 14:05
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Dank voor de snelle reacties!
Gestorneerd was misschien verkeerd woord. Ik deed het niet zelf. Het kwam door dat er onvoldoende saldo was. Deze "kleine boodschap-rekening" wordt maandelijks automatisch bijgevuld van mijn "hoofd-rekening" met een vast bedrag (en die afschrijvingen zag ik wel telkens goed gaan). Nu sinds kort middels een app kan ik beide makkelijker bijhouden.

Inderdaad les rijker, vaker kijken want ook kleine bedragen worden groot na een tijdje!!
Zoals iemand zei, ze hadden net twee keer ipv geen kunnen afschrijven....





ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 14:50
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Vreemd, heel vreemd.

U had een abonnement voor een maaltijd box. Die vervolgens niet betaald werd.

En nooit eens een melding dat u gratis voedsel ontving????.

ve
door verwijderd - Aug 28, 2015 om 15:00
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo bnn700,

Voor wat info over verjaring van schulden: klik hier.

Met vr.gr.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer