gh
door ghost010 Dec 16, 2015 om 14:24
Geldzaken & recht

Verkeersboete en niet kunnen betalen.

Hallo,

Ik heb een verkeersboete R551B waar ik te laat een bezwaar voor heb ingedient,

niet geweten/over het hoofd gezien dat betaal datum en bezwaar datum niet het zelfde waren.

Oorzaak van boete was een onduidelijke verkeers situatie invb werkzaamheden aan de weg.
Maar dat terzijden.

Ik heb onvoldoende geld om de boete te betalen,
Het bedrag van 147 valt onder de 225 en komt dus niet in aanmerking voor betalings termijn volgens de site cjib.
Wat nu?

Ik zit in een periode dat ik te weinig verien en me zelf net kan onderhouden(ong 300 per maand) en ik 4 weeken moet wachten tot ik opnieuw een aanvraag voor bijstand kan doen.
Ik kan het nu al niet betalen laat staan een verhoging of 2.

Is er echt geen manier om een termijn regeling aan te vragen onder die belagelijke 225 euro?
Vind een bedrag van 147 voor R551B al absurd.

1879 7 Rapporteer

marita567
door marita567 - Dec 16, 2015 om 14:48
1576 Antwoorden / 17 Vragen
marita567
door marita567 - Dec 16, 2015 om 14:52
1576 Antwoorden / 17 Vragen

geen idee wat hier nu gebeurd , ik heb helemaal niet gereageerd op deze vraag , en zie er nu een leeg vlak staan .

Wat een waardeloze site .

tijger1
door tijger1 - Dec 16, 2015 om 14:53
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Juist als men weinig geld heeft, moet men heel zorgvuldig met verplichtingen omgaan.

U kunt geen betalingsregeling krijgen, dus u zult of rood moeten staan of het geld van deze of gene moeten lenen.

En voor een boete kunt u ook geen bijstand aanvragen.

me
door mein33 - Dec 16, 2015 om 14:57
5658 Antwoorden / 28 Vragen

@ghosto10,

Het CJIB heeft de betalingregeling voor boete's duidelijk omschreven.

Bedragen onder de € 225,00 komen hier niet voor in aanmerking.

U zult echt een andere manier moeten vinden om deze boete tijdig te kunnen betalen.

Blijf bij de betaling niet in gebreke aangezien de verhogingsbedragen er niet om liegen en u daarmee nog verder in de problemen kan komen.

zoekster
door zoekster - Dec 16, 2015 om 14:58
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik vrees dat er niets aan is te doen. U moet betalen en anders komt u in die oplopende molen van steeds meer kosten terecht. Kunt u dit bedrag niet overmaken en dan bijv. de voedselbank om hulp vragen gedurende de komende dagen? Ik geloof dat ze daar wel schappelijk zijn, was laatst op tv. En verder gewoon maar overal waar u gratis kunt aanschuiven, aanschuiven.

Overigens als u werk zoekt, weet niet waar u woont, maar Action (winkelketen) zit om werknemers verlegen, misschien kunt u daar een baantje krijgen, al is het maar tijdelijk. En zo zijn er wel meer baantjes te bedenken, denk aan post.nl als briefbezorger. Juist in de maand december is er vaak wel wat te vinden.

pino123
door pino123 - Dec 16, 2015 om 15:08
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Nee er is echt geen regeling aan te vragen. Kunt u in uw omgeving dit bedrag niet lenen en late rterug betalen?

mahadma
door mahadma - Dec 16, 2015 om 15:11
11543 Antwoorden / 51 Vragen

U zult linksom of rechtsom moeten metalen, en wel snel, anders komen ze u wel even een bezoek brengen en mag u enige op staatskosten gaan logeren. En dan nog bent u niet van de boete af. U heeft kennelijk met uw auto (of een auto op uw naam) een geslotenverklaring genegeerd. Helaas is er niets anders te melden.