Bl
door Bloempje1996 Sep 27, 2005 om 21:33
Geldzaken & recht

Verkoop huis

mijn vriend en ik hebben vorig jaar september een huis gekocht, de relatie is inmiddels verbroken. nu heeft hij een nieuwe woning gekocht en verhuist er in december naar toe.ik heb nu nog niks gevonden(huurhuis),en hij eist dus, zodra er kopers zijn dat ik een datum vastleg om uit het huis te gaan, terwijl ik nog niks heb, ik kan het huis ook niet zelf financieren, ik heb toch ook voor het huis getekend!, hij kan dan toch niet van mij eisen of wel?.in ieder geval niet zolang ik nog geen woning  toegewezen gekregen heb. wat moet ik nu precies doen??

366 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 21:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dat ligt er in zijn geheel aan of het huis op bijder naam staat (waarbij het huis dus voor 50% van u is) of dat het enkel en alleen op de naam van uw ex-vriend staat (waarbij u dus geen eigenaar bent van het huis).

Mocht het huis op bijder naam staan, dan kan uw ex-vriend u er nooit uitkrijgen!!! Anders natuurlijk wel.

Sterkte

Groet Richard.

ve
door verwijderd - Sep 27, 2005 om 21:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

Quote,ik heb toch ook voor het huis getekend!, hij kan dan toch niet van mij eisen, als u bedoelt ook getekend voor de hypotheek ,heeft uw vriend niets te eisen het huis zal verkocht moeten worden of uw vriend zal u 50% moeten betalen Fred.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 00:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als u getekend hebt voor de aankoop, kan hij het huis zonder uw toestemming ook niet verkopen.

Zolang u geen andere huisvesting hebt gevonden kunt u ook geen datum vastleggen wanneer u de woning verlaat, want dat zou betekenen dat u op straat komt te staan.

Ik kan mij echter voorstellen dat er problemen zullen ontstaan wanneer de woning niet op korte termijn verkocht kan worden, aangezien uw ex-vriend ook de lasten van de nieuwe woning zal moeten gaan betalen.

Daarom is het wel verstandig eens na te gaan of u niet tijdelijk bij iemand kunt intrekken in afwachting van de toewijzing van een huurwoning.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 01:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

pas op met het intrekken bij iemand, want meestal verliest u dan uw woonverleden voor een huurhuis

ik weet niet waar he woont, maar op een huurhuis wachten kan natuurlijk nog wel heel lang duren

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 14:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ik weet niet hoe het in uw gemeente is, maar bij ons heb je dus geen woonverleden als je een eigen woning hebt. Dan kom je pas aan de bak als ze met een huis zitten wat niemand wil hebben.

Wanneer je boven de 25 jaar bent, gaat het het snelst als je bij je ouders intrekt. Dan word je starter en gaat het op leeftijd, dus de oudste starter krijgt het eerst een woning.

ve
door verwijderd - Sep 28, 2005 om 15:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

in dit geval is (goede) raad wel heel erg duur!! Als je vriend in het huis wil blijven wonen zal hij toch een financiering moeten vinden om u uit te kopen, dus absoluut niet toegeven door weg te gaan!!fred