johanna66
door johanna66 Jan 22, 2010 om 15:44
Geldzaken & recht

Verlengen van abonnement

Betr.: abonnement op een tv blad
Mag de aanbieder hiervan het abonnement stilzwijgend voor een jaar verlengen en bij opzegging een opzegtermijn van 1 jaar handhaven?

532 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 16:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Meestal gat dat zo als er voor de opzegtermijn geen opzegging gedaan is. Lees de voorwaarden er eens op na.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 16:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Pardon, ik las niet goed. Een opzegtermijn van een jaar is wel wat merkwaardig.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 16:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een jaarabonnement wordt bij -- niet tijdige opzegging - automatische verlengd met weer 1 jaar.

En dan moet u op tijd opzeggen. Dat kan bijv. wel 2 maanden van tevoren zijn.

Vladja

ve
door verwijderd - Jan 22, 2010 om 16:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

johanna66

Je schrijft: .......en bij opzegging een opzegtermijn van 1 jaar handhaven?

Een opzegtermijn van 1 jaar is juridisch gezien een onredelijk beding. Maximaal mag een opzegtermijn 3 maanden bedragen, zoals bij uitgevers meestal het geval is.

Zie ook:

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=2849

Met vriendelijke groet, ReadAC.