eline kleibrink
door eline kleibrink Feb 28, 2018 om 20:18
Geldzaken & recht

Vermist pakket postnl vergoed, tot wanneer terug betalen?

Ik heb begin januari 2018 een pakket ter waarde van bijna 350 euro aangetekend verstuurd met Postnl, het is vermist geraakt, niet verder traceerbaar dan het afgiftepunt.

Er is een onderzoek ingesteld, niets gevonden, en na het invullen van formulieren heb ik vandaag de waarde van het pakket + verzendkosten gestort gekregen op mijn rekening.

Nu wil ik voor dit geld een vervangend artikel kopen, maar in het formulier dat ik in moest vullen stond deze tekst:

"Ik zal PostNL direct informeren indien het pakket met barcode 3SKxxxxxxxx alsnog
aan mij of de geadresseerde aangeboden wordt. Ik zal dan tevens de eventueel
reeds betaalde schadevergoeding aan PostNL terugbetalen."

Tot wanneer geldt dit? Als ik nu een vervangend artikel koop,
en het wordt teruggevonden, dan moet ik terugbetalen en heb
ik 2 dezelfde artikelen. Dit kan toch niet zo zijn?

Ik heb contact gehad met Postnl via twitter, daarin zegt de
medewerker dat als het pakket wordt teruggevonden ik het niet
aan moet nemen. Maar wat als de handelaar waar naar toe het
verzonden is het wel aanneemt?

1427 4 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2018 om 20:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

U bent de verzender, dus hebt van die handelaar geld ontvangen neem ik aan? Dus neem dan ook aan dat de handelaar van u geld heeft terug ontvangen?

Wat wilt u kopen dan?

eline kleibrink
door eline kleibrink - Feb 28, 2018 om 20:56
3 Antwoorden / 4 Vragen

Het betrof een retourzending, verzonden door mij en niet ontvangen door de handelaar. Schadevergoeding is betaald door POSTnl aan mij met als voorwaarde dat ik dat terug moet betalen als pakket alsnog teruggevonden wordt.

diumenge
door diumenge - Feb 28, 2018 om 20:59
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Dus de handelaar heeft u niet retour betaald, want pakket is niet ontvangen. Geen probleem dan toch? Ontvangen ze het pakket alsnog, dan kunnen ze u alsnog terugbetalen en u kunt PostNL dan terugbetalen.

ne
door neodutchio - Feb 28, 2018 om 21:27
5165 Antwoorden / 12 Vragen

Na het uitbetalen van PostNL zijn zij eigenaar geworden. Mocht het pakket alsnog terug gevonden worden mag PostNL er mee doen wat ze willen, maar ze kunnen u tot niets verplichten.
Vergelijk het maar met een gestolen auto. Als de auto wordt terug gevonden na een tijdje is de verzekeraar eigenaar geworden na uitbetaling van de schade. U bent dan ook niet verplicht om uw oude auto terug te kopen als u al een nieuwe gekocht hebt.