sa
door salsa Jan 21, 2011 om 19:31
Geldzaken & recht

Verplicht betalen BPF,voor investering in kernwapens??

hallo
ik werk sinds 2008 als zzper,ik ben verplicht een pensioen
af te nemen bij a&O services, op zich niks mis mee ,maar als eerste vraag : waarom wordt het mij verplicht als glaszetter en een timmerman hoeft geen verplicht pensioen ergens af te nemen? en vraag 2: ik betaal rond de 300 euro per kwartaal ,waarom mag ik niet zelf uitmaken waar ik mijn pensioen afneem,want die BPF investeerd in kernwapens en daar ben ik vel op tegen!! en het eindresultaat van mijn pensioen is ook barrrweinig .kan ik op 1 of andere manier van hun af komen?? hoop dat iemand mij kan antwoorden??
groetjes salsa

1687 4 Rapporteer

drees
door drees - Jan 29, 2011 om 20:49
26 Antwoorden / 5 Vragen

Op grond van het bedrijfs(tak)pensioenfonds voor Schilders-, afwerkings- en glaszetbedrijf vallen werknemers (vaste/tijdelijke dienst) en werkgevers, werknemers en zelfstandigen onder de verplichte deelneming. Dit betekent dus inderdaad dat u als zelfstandige werkzaam in deze branche/bedrijfstak inderdaad verplicht deelneemt.

Het BPF Schilders heeft in 2007 besloten, dat het niet langer in aandelen wenst te beleggen van ondernemingen die als controversieel te boek staan. Dergelijke aandelen worden uitgesloten uit de beleggingsportefeuilles die door externe vermogensbeheerders in de naam van het BPF Schilders worden beheerd. Dus dat met die kernwapens zal wel meevallen. Al valt dat misschien niet 100% uit te sluiten.

Indien sociale partners een bedrijfstakpensioenfonds of een beroepspensioenregeling zijn overeengekomen, kunnen deze een verzoek tot verplichtstelling indienen, indien zij binnen een bedrijfstak een belangrijke meerderheid van de in die bedrijfstak werkzame personen vertegenwoordigen.

Dit betekent dat het bedrijfstakpensioenfonds of de beroepspensioenregeling respectievelijk gaat gelden voor alle bedrijfsgenoten of voor de gehele beroepsgroep. De verplichtstelling van bedrijfstakpensioenfondsen moet voorkomen dat werknemers te weinig pensioen opbouwen doordat ondernemingen concurreren door middel van geen of een schrale pensioenregeling. Binnen de timmerbranche heeft men dit blijkbaar niet nodig gevonden.

Belanghebbenden kunnen bedenkingen inbrengen tegen de verplichtstelling of individuele ontheffing (dispensatie) verkrijgen van deelname in bedrijfstakpensioenfonds. Hiertoe zult u een verzoek bij het pensioenfonds moeten doen. Ik acht de kans daarop overigens uiterst klein.

qw
door qwerty - Mar 23, 2011 om 21:55
1 Antwoorden / 0 Vragen

beste mede gedupeerde,

is meneer drees soms zelf van de A&O???????

ik ben het helemaal eens met jou standpunt Salsa en veel meer mensen uit de branch, het zijn allemaal kleine ondernemers die niet het vermogen hebben om een rechtzaak te starten. In je eentje verlies je toch wel!

wij werken in v.o.f. verband dus betaal ongeveer 2400,- per jaar.

Ik hou deze site in de graten en hoop op meer reactie.

Lsk520
door Lsk520 - Mar 23, 2011 om 23:57
827 Antwoorden / 2 Vragen

Ja, hou jij de site maar in de graten....

en Drees werkt ook bij UPC, KPN, Ziggo, T-Mobile, Vodafone, Telfort, Nuon, Pretium, Essent en alle malafide incassoburo's.

nb
door nbw - Mar 24, 2011 om 02:03
521 Antwoorden / 24 Vragen

Als individu kun je wel een standpunt hebben maar niets veranderen. Ook al doe je het nobelste weloverwogen schoon werk je moet een bank en een bsn/sofi nummer hebben. Je bank doet vervolgens zaken met businessplannen en niet met ethische doelen. Deze bedrijven en hun personeel hebben allemaal gewoon olie nodig. En olie is schaars en in "foute handen". Ergo oliegeld is macht en Quatar heeft het WK voetbal. Wat maakt het dan nog uit dat een pensioenfonds gebruikt maakt van winsten in wapens of aan kernenergie of aan een combinatie. Want pak jij dit geld niet dan staan er 1000 anderen in de rij.Dat heet wereldeconomie en niet meer te stoppen.

Het gaat over keuzes. Als Nederland overal zonnepanelen op alle geschikte daken en gebouwen had staan hadden we de afgelopen dagen voor 2 jaar gratis energie kunnen opslaan. En Nederland is maar klein. Stel we kiezen dit in geheel europa te doen. Stel we doen dit wereldwijd? En stel we doen dit in de ruimte . Gratis schone energie voor iedereen. Gebeurt niet opdat de macht en de economie geen afstand wil doen.