m.
door m.kenters Jun 22, 2011 om 11:28
Geldzaken & recht

Verschillende media's

Goedendag,

Mijn vriend is vorig jaar voor zichzelf gaan beginnen. Het is een eenmans bedrijf.

Mijn vriend werkt keihard en werd vaak benaderd door allerlei media bureau's. Zelf zo dat als hij gebeld werd hij een bandje moest inspreken, zichzelf van geen kwaad bewust maar gelijk vast zit aan een jaar media verzekeringen.

Dit is niet wat mijn vriend wilt. De media bureau's garanderen mijn vriend klanten voor hem te zoeken en reclame voor hem te maken, zodat mijn vriend werk blijft houden. Tot op heden nooit gebeurd natuurlijk, maar wel facturen op sturen die varieën van 300 euro tot wel 1800 euro! dat is niet zuinig, en voor een diensten die ze niet eens leveren.

Nu probeer ik op het internet informatie te krijgen over deze media bureau's, of ik kijk niet goed of ik doe iets niet goed, maar ik wil graag weten welke bureau's nou echt zijn en welke niet. En of wij onze rechten hebben om de rekeningen niet te hoeven betalen!!!

Dit gaat o.a over de:
R.R.S publicaties & media
TR online Media
inuwregio.com
zaken wijzer

Weet iemand waar ik terecht kan en wat ik kan doen...?

Met vriendeijke groeten,

1958 6 Rapporteer

freya
door freya - Jun 22, 2011 om 12:50
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo m.kenters,

Tja, als er bandjes ingesproken zijn en op de gestelde vragen zijn de 'juiste' antwoorden gegeven, dan kan het inderdaad gebeuren dat je daardoor aan een abonnement vastzit. De enige oplossing is om zo gauw mogelijk op te zeggen en je in het vervolg niet te laten verleiden tot het beantwoorden van vragenlijstjes. Kortom, als je ooit nog eens gebeld wordt door zo'n bedrijf, melden dat je geen interesse hebt en direct ophangen....

En als goed ondernemer heb je dergelijke bureautjes helemaal niet nodig. Zorg dat je voor je bedrijfje een website hebt en zorg dat die in Google 'gevonden' wordt. Dan heb je méér reclame dan die bureaus voor je kunnen bereiken....

m.vr.gr. Freya

ca
door calibur-jurist - Sep 1, 2011 om 02:11
1 Antwoorden / 0 Vragen

Geachte M. Kenters,

Het antwoord van Freya is geheel onjuist. Er is aangaande zulke 'overeenkomsten' reeds bestendige rechtspraak van onder meer Rechtbank Maastricht, sector kanton. Het gaat hierom telefonische colportage en het verweer tegen 'oneerlijke handelspraktijken'. De wet schrijft voor dat een door colportage gesloten overeenkomst per akte dient te worden opgemaakt waarbij minimaal twee gelijkluidende exemplaren door alle betrokken partijen dienen te worden ondertekend.

Verder denkt RSS publicaties & media slim te zijn door zich in België te vestigen om zodoende onder 'Belgisch recht' te kunnen incasseren. Het allerbeste advies is om nooit telefonisch zaken te doen, echter indien dit soort 'bedrijfjes' facturen gaan sturen is een simpel briefje voldoende.

jo
door jolanda1963 - Jan 10, 2012 om 23:10
3 Antwoorden / 1 Vragen

Mij is de afgelopen dagen dus precies hetzelfde overkomen..ik werd vorige week gebeld door uwbedrijvenzoeker.nl men gaf aan dat er een contract liep wat januari 2013 af zou lopen. Er zou nog éénmalig een factuur gestuurd worden en dan zou de overeenkomst niet stilzwijgend verlengd worden..hier moest echter wel een bandopname van gemaakt worden.
ik was net thuis van een ziekenhuisopname,geopereerd,nog niet helemaal fit dus
wist wel dat er ergens een overeenkomst liep en dacht dat het daarover ging,het klonk allemaal zeer logisch, en stemde toe..fout dus!
de rekening lag de volgende dag in de bus en die heb ik dan ook voldaan..

3 dagen later..weer de telefoon met een dame aan de lijn die aangaf dat de bandopname, die drie dagen daarvoor gemaakt was,mislukt was en over moest.
aldus geschiedde. Ik gaf aan dat de rekening al voldaan was,maar ze vertelde dat dat oke was en dat het alleen om de geluidsopname ging..

weer 3 dagen later..belde volgens mij dezelfde dame..ze vertelde dat er een notitie op haar bureau lag waarop stond dat ze mij moest bellen met de mededeling dat het contract ook al per februari van dit jaar ontbonden kon worden waardoor de kosten aanzienlijk lager werden.
ik stemde hierin toe,ze zou het,weer met bandopname, vastleggen en dan kwam het helemaal in orde..

nu krijg ik vandaag 2 dikke rekeningen van 2 verschillende bedrijven..
gevestigd in..jawel België.
er stond een telefoonnummer vermeld,maar die nummers waren niet in gebruik..

ik ben niet boos,maar woedend!
onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren!
en de 'bedrijven' waar het om gaat?

RRS Publicaties&Media
TR Online Media

dus hetzelfde als bovenstaande

ik heb niet betaald en weiger dit ook!!

wie kan mij hier in raden??

Jolanda Veldhoen

kd
door kdap - Jan 26, 2012 om 14:26
2 Antwoorden / 0 Vragen

Het betreft hier één en de zelfde,
Ik heb ook met dit bedrijf te maken.
Ik sta al sinds 2010 ingeschreven in het belmeniet register en toch bellen ze.
Een foutje is zo gemaakt en je zit aan ze vast.
Nu is er een lichtpuntje, namelijk er is geen schriftelijke overeenkomst, en ik sta in het belmeniet. Dus ze mogen mij wettelijk gezien niet benaderen. Ze hebben dus de wet overtreden. Zodra ik meer weet zal ik het hier melden zodat collega ondernemers die info kunnen gebruiken om deze bedrijven aan te pakken.

=jolanda1963 schreef op dinsdag 10 jan 2012, 23:10: Mij is de afgelopen dagen dus precies hetzelfde overkomen..ik werd vorige week gebeld door uwbedrijvenzoeker.nl men gaf aan dat er een contract liep wat januari 2013 af zou lopen. Er zou nog éénmalig een factuur gestuurd worden en dan zou de overeenkomst niet stilzwijgend verlengd worden..hier moest echter wel een bandopname van gemaakt worden.
ik was net thuis van een ziekenhuisopname,geopereerd,nog niet helemaal fit dus
wist wel dat er ergens een overeenkomst liep en dacht dat het daarover ging,het klonk allemaal zeer logisch, en stemde toe..fout dus!
de rekening lag de volgende dag in de bus en die heb ik dan ook voldaan..

3 dagen later..weer de telefoon met een dame aan de lijn die aangaf dat de bandopname, die drie dagen daarvoor gemaakt was,mislukt was en over moest.
aldus geschiedde. Ik gaf aan dat de rekening al voldaan was,maar ze vertelde dat dat oke was en dat het alleen om de geluidsopname ging..

weer 3 dagen later..belde volgens mij dezelfde dame..ze vertelde dat er een notitie op haar bureau lag waarop stond dat ze mij moest bellen met de mededeling dat het contract ook al per februari van dit jaar ontbonden kon worden waardoor de kosten aanzienlijk lager werden.
ik stemde hierin toe,ze zou het,weer met bandopname, vastleggen en dan kwam het helemaal in orde..

nu krijg ik vandaag 2 dikke rekeningen van 2 verschillende bedrijven..
gevestigd in..jawel België.
er stond een telefoonnummer vermeld,maar die nummers waren niet in gebruik..

ik ben niet boos,maar woedend!
onvoorstelbaar dat zoiets kan gebeuren!
en de 'bedrijven' waar het om gaat?

RRS Publicaties&Media
TR Online Media

dus hetzelfde als bovenstaande

ik heb niet betaald en weiger dit ook!!

wie kan mij hier in raden??

Jolanda Veldhoen

kd
door kdap - Jan 26, 2012 om 15:02
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb even op internet gezocht op Colportagewet en heb de volgende site gevonden. Ik raad een ieder aan deze goed door te lezen.

http://wetten.overheid.nl/BWBR0002896/geldigheidsdatum_26-01-2012

vooral artikel 24 is belangrijk

jo
door jolanda1963 - Jan 26, 2012 om 15:17
3 Antwoorden / 1 Vragen

vriendelijk bedankt voor uw reactie en de tip! aangetekende brieven zijn inmiddels verstuurd..