to
door tonijsselstein Oct 16, 2010 om 15:50
Geldzaken & recht

Vervolgschade staking

We zouden maandag met zijn vieren naar Parijs gaan met de Thalys. Dat gaat niet door ivm de staking bij de Belgische en Franse spoorwegen. De tickets krijgen we vergoed door de NS. Echter ik had ook voor 2 nachten een hotel geboekt (los), het bedag hiervoor is van mijn creditkaart afgeschreven zoals afgesproken in de voorwaarden. Nu wil het hotel echter niet annuleren, ze verwijzen ons terug naar de NS (die er natuurlijk niets aan kan doen). Wie weet welke stappen ik moet zetten en naar wie om toch de betaalde hotelkosten terug te krijgen?

2575 10 Rapporteer

stacey
door stacey - Oct 16, 2010 om 16:05
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Denk dat er simpelweg niets te verhalen valt, zeker niet als het los geboekt is.....

Je zou er ook nog met de auto of met het vliegtuig heen kunnen, dus hotel heeft er verder geen boodschap aan en hoeft geen schade te lijden omdat je trein niet rijdt of jij je reis om alsnog je geboekte hotel te bezoeken niet op een andere manier wilt of kunt maken......

Succes,

ro
door ron530 - Oct 16, 2010 om 16:47
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Helaas pindakaas, hotel is beschikbaar maar het vervoer niet. Hotel gaat echt niet opdraaien voor een evt. staking.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Oct 17, 2010 om 01:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

Dag Ton,

Annuleringsverzekering?

Hardware ERror MAN.

nb
door nbw - Oct 17, 2010 om 01:58
521 Antwoorden / 24 Vragen

Hoi even ter aanvulling niet de annuleringsverzekering dekt jouw schade maar de reisverzekering. En gezien je verhaal heb je deze niet afgesloten met je creditcard. Je kunt een beroep doen op coulance of de stakers juridisch aanspreken voor je geleden schade. Een reisverzekering dekt deze onvoorziene schade.

to
door tonijsselstein - Oct 17, 2010 om 09:38
10 Antwoorden / 8 Vragen

Ik heb wel een doorlopende reisverzekering, die ga ik gelijk bellen maandag! Dank voor de suggestie, daar had ik nog niet eens aan gedacht.
Ton

th
door thesandman - Oct 17, 2010 om 12:23
73 Antwoorden / 0 Vragen

Je reisverzekering zal niets betalen! Al zeggen ze maandag aan de telefoon van wel, uiteindelijk krijg je een brief met "neen" en heb jij geen bewijs dat ze anders hebben gezegd. Lees anders NU al de voorwaarden.

Ik zeg:

Pak de auto maandag! Is een rit van niets en dan kan je alsnog genieten van het Franse leven.

Anders ben je je geld gewoon kwijt.

ro
door ron530 - Oct 17, 2010 om 12:45
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Ik geloof ook niet dat de reisverzekering de schade niet dekt. Er wordt bij schade door staking enkel gesproken over een langer verblijf, is hier niet aan de orde immers de reis moet nog beginnen. Los van elkaar boeken reis/hotel is altijd een risico als er één partij is die niet kan leveren. Het is kort dag maar wie weet kunt u de reservering tot een later datum verzetten.

to
door tonijsselstein - Oct 18, 2010 om 10:18
10 Antwoorden / 8 Vragen

(Helaas is met de auto gaan geen optie: we hebben geen auto)

De reisverzekering dekt idd geen los geboekte hotelreserveringen op deze grond (staking) . Ze vergeleken het met de aswolk, ook toen kregen mensen hun los geboekte hotelreserveringen niet vergoed, omdat dit ook niet onder de annuleringsvoorwaarden staat.

ro
door ron530 - Oct 18, 2010 om 12:38
4084 Antwoorden / 17 Vragen

Wie weet is er een optie, de NS heeft een negatief reisadvies af gegeven( zie Rtl 4 tekst pag. 114). Al had je een auto, in Frankrijk is ook nog een staking aan de gang. Vliegen is ook onzeker want door die staking is ook een brandstof te kort. Neem nogmaals contact met het hotel op want de NS is niet alleen de kwaaie pier. Op grond van deze feiten moet minimaal verzetten mogelijk zijn.

Succes.

marcel75
door marcel75 - Oct 18, 2010 om 12:43
5124 Antwoorden / 4 Vragen

NBW,
De schade kun je niet zomaar op de stakers verhalen. Staken is namelijk een grondrecht dat niet te lichtzinnig ingezet mag worden. Als aan die voorwaarde is voldaan, kun je de schade niet verhalen op de stakers. Er is namelijk dan geen onrechtmatige daad gepleegd. Zou ook wel wat zijn zeg als je schade op de stakers kunt verhalen. Dan haal je het hele fundament onder een staking vandaan.