Siep70
door Siep70 May 2, 2023 om 20:09
Geldzaken & recht

Vesting finance

Ik heb een brief gekregen van vesteging finance.die werd bezorgd door janssen&Janssen gerechtsdeurwaarder.er stond in dat ik een vordering van Telfort had openstaan van 385.euro.ik kan mij niet herinneren dat ik daar achterstand had .en nooit geen briefen over gehad.over de openstaande vordering. En het is al meer dan 6 jaar geleden.is dat dan niet verjaard. wat kan ik het beste nu doen

6424 10 Rapporteer

Thecla58
door Thecla58 - May 2, 2023 om 20:23
857 Antwoorden / 3 Vragen

De deurwaarder bellen om uitleg vragen en zonodig een betalingsregeling treffen. Deze dan uiteraard nakomen en hou rekening met een registratie bij het BKR die vijf jaar blijft staan.

ju
door juliomariner May 2, 2023 om 20:54
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Als de vordering niet is gestuit hoeft TS helemaal niet te betalen

Thecla58
door Thecla58 May 2, 2023 om 21:13
857 Antwoorden / 3 Vragen

@Juliomariner,

ik zeg nergens dat hij moet betalen. Er staat zonodig ;-)) en dat woord impliceert dat het misshien nodig is. Maar hoe we het ook wenden of keren... de deurwaarder kan daar duidelijkheid in verschaffen.

mahadma
door mahadma - May 2, 2023 om 20:32
11547 Antwoorden / 51 Vragen

Probeer u te herinneren of u ooit met iets van Telfort heeft gehad. Ik zou zelf in de hoek van de telefonie of internet zoeken, mogelijk op uw naam maar in gebruik door partner of kind(eren). Ik zou zeker eerst via de deurwaarders naar de bron gaan.

ju
door juliomariner - May 2, 2023 om 20:42
1329 Antwoorden / 2 Vragen

De kans is groot dat Telfort de vordering verkocht heeft aan VV. Zeer waarschijnlijk kunnen ze bij Telfort of de opvolger daarvan niets meer in de administratie vinden. Vraag om een bewijs dat ze de vordering hebben gestuit. Als ze dat bewijs niet kunnen geven is de vordering verjaard. Telecom schulden verjaren namelijk na 5 jasr

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 3, 2023 om 00:09
1769 Antwoorden / 31 Vragen

@Juliomariner,

Heeft u een link voor ons waar staat ,dat telecom schulden verjaren na 5 jaar?

ju
door juliomariner May 3, 2023 om 06:16
1329 Antwoorden / 2 Vragen
ju
door juliomariner May 3, 2023 om 07:14
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Van belang is wel dat TS niet verhuist is. Als wel had TS Telfort een adreswijziging heeft gestuurd anders kan Telfort een aanmaning naar oude adres gestuurd hebben en dan is de vordering wel gestuit. Ook als er een rechtelijk uitspraak is moet TS gewoon betalen.

va
door vanlotjegetikt - May 3, 2023 om 08:45
809 Antwoorden / Vragen

Op het TROSRadar forum zit een deurwaarder en die kan u alle info verstrekken om deze vraag  te beantwoorden en welke stappen u moet nemen.

ju
door juliomariner May 3, 2023 om 10:24
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt Moneyman. Hij zal waarschijnlijk weinig anders zeggen dan hier gemeld.
Zijn antwoorden zijn vaak zeer leerzaam totdat daar een juridische discussie losbarst met een paar andere vaste klanten

va
door vanlotjegetikt May 4, 2023 om 08:37
809 Antwoorden / Vragen

Ja, laat maar haantjesgedrag en testosteronvergiftiging.

jokeromy
door jokeromy - May 3, 2023 om 10:58
32 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is vreemd want Telfort is al een paar jaar geleden over genomen door KPN
Heb zelf Telfort gehad

jokeromy
door jokeromy - May 3, 2023 om 11:01
32 Antwoorden / 3 Vragen

Dat is vreemd want Telfort is al een paar jaar geleden over genomen door KPN
Heb zelf Telfort gehad

ju
door juliomariner May 3, 2023 om 12:05
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Nee hoor is niet vreemd. Er zijn van die bureautjes die oude openstaande vorderingen voor een prikkie opkopen. Ze hopen dat een deel van de vorderingen alsnog betaald gaat worden. Daarvoor sturen ze een aantal dreigende brieven. Sommige debiteuren gaan dan alsnog betalen (om van het gezeur af te zijn). Dit is meestal niet verstandig. Vaak is het dossier niet compleet aangeleverd en kunnen ze dan ook geen bewijs van stuiting leveren. Als u zo'n brief van zo'n bedrijfje krijg vraag dan altijd om een bewijs van stuiting als de vordering al ouder is als de verjaringstermijn. Als ze dat bewijs niet kunnen leveren en er is ook geen rechtelijke uitspraak tot betalen is kunt u zich op verjaring beroepen. Het feit dat een bedrijf in een ander bedrijf is opgenomen laat de vordering niet weggaan.

po
door pokey - May 3, 2023 om 11:26
2 Antwoorden / Vragen

kun je de brief hier plaatsen? dek wel adres af.
dan kunnen we de kleine lettertjes mee lezen

zijn veel klachten over janssen
https://www.klacht.nl/janssen-janssen-gerechtsdeurwaarders/

wie weet is het oplichting....

 en google eens op vesting finance .......... lijkt me een vies stinkend zaakje
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/vesting-finance-5

rj
door rjw May 9, 2023 om 22:26
3267 Antwoorden / 5 Vragen

Natuurlijk zijn er klachten over deurwaarders. Veelal ontkenningsgedrag van mensen die eigenlijk wel weten dat ze hun rekeningen niet hebben betaald. En dan grijpen ze eerst naar de optie om te kijken of er vormfouten zijn gemaakt om er zo onder uit te komen....

1paul
door 1paul - May 3, 2023 om 13:35
3156 Antwoorden / 0 Vragen

vraag om een bewijs van de vordering aan deze firma, deze moeten zij overleggen en geef gelijk aan dat de vordering verjaard is!!!!

doe dit wel schriftelijk, per brief of mail dus.

ju
door juliomariner May 3, 2023 om 13:39
1329 Antwoorden / 2 Vragen

De vordering is alleen verjaard als deze niet op de juiste manier is gestuit.
Ik zou hwt wel op verjaring gooien  als er dan gestuit is komen ze daar vanzelf wel mee.

1paul
door 1paul May 4, 2023 om 14:07
3156 Antwoorden / 0 Vragen

vandaar ook mijn antwoord!

.a
door .aagje - May 5, 2023 om 07:36
19 Antwoorden / 2 Vragen

Het is verjaard na5 jaar

va
door vanlotjegetikt May 5, 2023 om 08:30
809 Antwoorden / Vragen

Voor de goede orde @Aagje . Dit soort niet onderbouwde reacties, want je hebt geen inzage in het dossier, kan je beter achterwege laten.

.a
door .aagje May 5, 2023 om 13:24
19 Antwoorden / 2 Vragen

Nou bedankt voor je reprimande  maar zelfs op Google vind je dat het na 5 jaar verjaard is ,zoek zelf ook even na voor dat je iemand te recht wijst

ju
door juliomariner May 9, 2023 om 21:19
1329 Antwoorden / 2 Vragen

Dit geldt alleen als de vordering niet is gestuit. De opmerking van vlg is dus wel terecht

ro
door ronny530 - May 5, 2023 om 10:18
2785 Antwoorden / 41 Vragen

Janssen&Janssen gerechtsdeurwaarders behandelen ook incasso vorderingen die in opdracht van bijvoorbeeld vesting finance uitgevoerd worden. De brief heeft een dreigende toonzetting met als doel de betaling af te dwingen en bevat weinig informatie over de herkomst van de vordering. Het eerste wat u kunt doen is een korte brief schrijven met de tekst dat u de vordering betwist omdat de vordering u niet bekend is en eerst de oorspronkelijke vordering in wil zien maar beroep u niet op verjaring want dat is een soort van erkenning van de vordering en u die niet meer wenst te betalen. Gezien de hoogte van de vordering is er nog geen gerechterlijk vonnis aan vooraf gegaan want dan zouden de kosten al veel hoger opgelopen zijn. Het komt wel vaker voor dat oude vorderingen doorverkocht worden in de hoop ze toch te kunnen innen maar wettelijk niet meer opeisbaar zijn.