rebek
door rebek Oct 31, 2019 om 17:02
Geldzaken & recht
VGZ IS EEN RAMP met declareren

De eerste 6 behandelingen heeft mijn diëtist kunnen declareren maar nu krijgt ze de factuur terug. Als ik opbel zeggen ze dat ik hemzelf moet declareren omdat de rest uit mijn aanvullend pakket moet komen. Ik dien ze in maar krijg ze ook terug omdat de diëtist ineens niet aan de voorwaarden voldoet.
Ik bel op maar krijg: Ja er staat geen agb code op. Ik: Maar waarom zijn de eerste 6 dan wel vergoed. Hij: Ja dat weet ik niet. En Dat kan ik niet zien en Ja dat staat hier nou eenmaal.

Wat moet je met zo'n andwoord en hoe kan ik de rekeningen toch nog vergoed krijgen? Er staan nu nog 280 minuten open volgens vgz

2974 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2019 om 17:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou dan door de diëtist die code maar laten vermelden. Is toch simpel.

rebek
door rebek Oct 31, 2019 om 17:09
228 Antwoorden / 97 Vragen

Er staat al een code opbde factuur en waarom betalen ze de diëtist eerst wel en voldoet die later niet meer aan de voorwaarden??

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2019 om 17:10
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Staat er nou wel of niet een AGB code op?

rebek
door rebek Oct 31, 2019 om 17:50
228 Antwoorden / 97 Vragen

Op de mijnes geen idee, opvde vorige 6 neem ik aan wel

tijger1
door tijger1 Oct 31, 2019 om 17:57
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt die facturen toch teruggekregen? Dus ga daar mee naar die dietist.

jo
door jorisw Oct 31, 2019 om 19:46
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Dat eerst wel werd betaald en nu niet meer kan verschillende oorzaken hebben. Misschien is er wel een interne audit gehouden waaruit bleek dat sommige processen niet aan de regels voldeden. En dat ze dat nu gecorrigeerd hebben.

Topantwoord

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 31, 2019 om 17:15
16860 Antwoorden / 202 Vragen

U heeft wel erg veel problemen met declareren etc. In dit geval is het allereest kwestie aan de diëtist te vragen (als al gemeld) om de agb code te vermelden maar het kan ook best zo zijn dat uw diëtist inderdaad de agb code niet meer mag/kan hanteren.
Doe daarom schriftelijk navraag bij VGZ resp. vraag om schriftelijke uitleg en als die uitleg naar uw mening foutief is (bijv. uw diëtist kan/mag wel degelijk een code opgeven) kunt u terecht bij de Geschillencommissie zorgverzekeringen  http://www.skgz.nl. Aan de orde kan ook nog zijn dat niet aan de voorwaarden van uw aanvullende polis wordt voldaan maar dat moet dan ook duidelijk aan u worden uitgelegd. Zend uw klachtbrief aangetekend.

aurora1
door aurora1 - Oct 31, 2019 om 17:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch al twee keer eerder een dergelijke vraag gesteld?

tenormin
door tenormin Oct 31, 2019 om 17:26
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@aurora1, misschien nog steeds in de war door "die lange bootreis naar Engeland". ;-)) Maar soms kunnen mensen niets verwerken als ineens 'iets' anders gaat dan normaal. Tja.

rebek
door rebek Oct 31, 2019 om 17:54
228 Antwoorden / 97 Vragen

VGZ wil niet betalen en zet daar vele manieren voor in dat te bereiken

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 19:00
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Inderdaad: tja

va
door vanlotjegetikt - Oct 31, 2019 om 17:26
809 Antwoorden / Vragen

Het is bijna weer tijd om een keus te maken wat betreft uw zorgverzekering.
Gezien uw eerdere problemen met VGZ, zoek een andere verzekeraar waar u niet  zoveel moeite moet doen om een declaratie vergoed te krijgen. En voor de goede orde Gemeente paketten zijn per definitie niet goedkoper.
Om de nota van de dietiste vergoed te krijgen, daar heeft u al antwoord op gekregen.

tenormin
door tenormin Oct 31, 2019 om 17:30
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@vanlotjegetikt, maar zelfs veranderen van Zorgverzekering wil zeker niet zeggen dat @rebek niet weer dezelfde problemen krijgt. Hij lijkt me nogal snel in paniek. (Lees zijn eerdere vragen op zijn profiel).

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 22:34
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@tenormin: +10 En: hij? Geen zij?

tenormin
door tenormin Nov 1, 2019 om 11:48
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Haha, @aurora1: geen idee, hij/zij. Het dan maar?

aurora1
door aurora1 Nov 1, 2019 om 13:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Okidoki

rebek
door rebek Nov 5, 2019 om 20:48
228 Antwoorden / 97 Vragen

Hmmm, interessant. Ben ik een hij of een zij..... Da's mijn geheimpje ;)

marita5
door marita5 - Oct 31, 2019 om 17:29
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Rebek ,

Wat èèn gedoe iedere keer met VGZ .

1) Lees de voorwaarden en vergoedingen van uw gemeentepakket eens door .
2) Verander in november van zorgverzekeraar .

rebek
door rebek Oct 31, 2019 om 17:52
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik kan 11 november idd niet afwachten

marita5
door marita5 Oct 31, 2019 om 17:55
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ik heb VGZ ook , geen enkel probleem . Gemeentepakket wil ik niet , is duur en de vergoedingen zijn minder .

tenormin
door tenormin Oct 31, 2019 om 18:01
16836 Antwoorden / 108 Vragen

@rebek, al kan je niet wachten tot 11 November, bij een andere Zorgverzekeraar krijg je vast weer problemen. Helaas. Je maakt je veel te druk om dingen die je gemakkelijker op kan lossen door nu naar je hulpverlener te gaan voor de juiste code.

rebek
door rebek Nov 1, 2019 om 18:27
228 Antwoorden / 97 Vragen

Heb al doorgegeven de code nodig te hebben, is wachte op andwoord of aders aanmaning

rebek
door rebek Nov 5, 2019 om 20:46
228 Antwoorden / 97 Vragen

Heb de oorspronkelijke facturen mét agb code vandaag binnen gehad en gelijk ingediend.... We gaan het zien

marita5
door marita5 Nov 5, 2019 om 21:09
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Zal wel in orde komen , als u daar recht op heeft .

Topantwoord

panter22
door panter22 - Oct 31, 2019 om 17:59
6599 Antwoorden / Vragen

Je dietist wordt wel vergoed door de basisverzekering, maar niet door de aanvullende verzekering. Dan heeft ze geen contract met VGZ. Je kunt het hier nazoeken:
https://www.vgz.nl/zorg-regelen/zorgzoeker#/zoeken
Het enige was je dietist moet doen is haar AGB code op de rekeningen zetten.
Als ze geen contract heeft met VGZ, dan krijg je een deel van de kosten vergoed en moet je een deel zelf betalen.
Kijk ook eens op:
https://www.vgz.nl/vergoedingen/gezonde-leefstijl/dieetadvies

rebek
door rebek Nov 2, 2019 om 15:07
228 Antwoorden / 97 Vragen

Oké, dus al zou zij ,de groep waar ze in zit, geen contract hebben krijg ik vanuit de basisverzekering wel 100% vergoed....?

Topantwoord

marita5
door marita5 - Oct 31, 2019 om 18:01
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek ,

Zelf controleren is ook een goede stap .
U laat teveel van VGZ afhangen .

Zoals ik al eerder schreef , lees de voorwaarden en vergoedingen .

Lees hier vergoedingen ,

https://www.vgz.nl/vergoedingen?icmp=ws-93

Voorwaarden ,

https://www.vgz.nl/service-en-contact/downloaden/voorwaarden-en-reglementen/

tijger1
door tijger1 - Oct 31, 2019 om 18:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U verkeert toch hopelijk niet in de veronderstelling dat u van elke vergoeding van die verzekering gebruik moet maken?

In ieder geval al zes keer naar de dietist geweest wat vergoed is, en daarna nog meer.

Nog 280 minuten open? U wilt daar nog meer dan vier uur gaan zitten praten over eten?

tenormin
door tenormin Oct 31, 2019 om 18:21
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Valt veel te praten hoor, over eten. Kijk dan liever naar 24 Kitchen. Toen ik bij de diëstist was vanwege Diabetes 2 waren 4 gesprekken en een lijst meer dan voldoende. (Om ervan af te komen) . ;-)

panter22
door panter22 Oct 31, 2019 om 18:25
6599 Antwoorden / Vragen

Als je elke dag ingevroren eten in de magnetron opwarmt, dan is er nog heel wat te praten.

aurora1
door aurora1 Oct 31, 2019 om 22:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dat vind ik ook, volledig mee eens..., gelijk een van de vele kookprogramma’s, vooral als je niet zo vlug bent als Jeroen....

rebek
door rebek Nov 1, 2019 om 18:30
228 Antwoorden / 97 Vragen

Niet alles staat in n boek of online als je in de medische molen zit ,wat voedsel betreft,

rebek
door rebek - Nov 1, 2019 om 18:23
228 Antwoorden / 97 Vragen

Nu komt VGZ ermee dat het een herinnering is. Ja, wat verwacht je als ze de originele niet betalen

tijger1
door tijger1 Nov 1, 2019 om 18:32
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dus u hebt de herinnering ingestuurd? Kon u toch weten dat die niet behandeld worden.

rebek
door rebek Nov 1, 2019 om 18:34
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik heb ingestuurd wat ik van ze thuisgestuurd gekregen heb

edrick3
door edrick3 - Nov 2, 2019 om 15:06
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Ik vind de titel van je 'vraag' niet correct.
Mijn ervaringen met VGZ: snelle en correcte uitbetaling van facturen.

Een verzekerde moet zich natuurlijk wél op de hoogte stellen van de polisvoorwaarden: wat valt wél en wat valt níet onder je verzekering.
En is de behandelbaar wel of niet een 'partner' van je verzekeraar?
Zo niet, dan moet je de factuur eerst zelf betalen en daarna zelf declareren (met soms een lagere vergoeding).

rebek
door rebek Nov 2, 2019 om 15:31
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik kan de factuur zelf wel betalen maar VGZ blijft moeilijk doen. Het retour ontvangen zal ik dan nog niet als dit zo doorgaat

edrick3
door edrick3 Nov 2, 2019 om 15:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Nogmaals: het moet natuurlijk wel onder je polisdekking vallen, anders betalen ze uiteraard NIET uit.

rebek
door rebek Nov 5, 2019 om 20:43
228 Antwoorden / 97 Vragen

Zoals boven gezecht, heb ik volgens vgz zelf nog 280 minute oid te besteden staan.

Edrick3; Mijn ervaringen met VGZ: snelle en correcte uitbetaling van facturen.

Hier is mijn fysiotherapeut het zeker niet mee eens. VGZ is een drama- Haar woorden

marita5
door marita5 Nov 5, 2019 om 21:07
11519 Antwoorden / 15 Vragen

@rebek , Hier is mijn fysiotherapeut het zeker niet mee eens. VGZ is een drama- Haar woorden , Onzin van deze fysiotherapeut , ik heb een fysiotherapeut al 12 jaar en VGZ , nog nooit èèn probleem gehad . Fysiotherapeuten hebben problemen met CZ dat is een drama . https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/cz-slechtste-zorgverzekeraar-volgens-fysiotherapeuten/

rebek
door rebek - Nov 2, 2019 om 15:33
228 Antwoorden / 97 Vragen

Ik heb de overkoepelende organisatie waar de diëtist onder valt n mail gestuurd met een dringend verzoek om de AGB code. We gaan het zien

rebek
door rebek - Nov 4, 2019 om 23:58
228 Antwoorden / 97 Vragen

Van de overkoepelende organisatie krijg ik een originele factuur mét AGB.
VGZ kan kan dan geen kant meer op behalve declareren

tijger1
door tijger1 Nov 5, 2019 om 00:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Vgz hoeft niets te declareren.

rebek
door rebek Nov 5, 2019 om 20:38
228 Antwoorden / 97 Vragen

Hoe kom je daar bij..... heb een aavullend pakket waarinn og 280 minuten oid open staan volgens vgz zelf

tijger1
door tijger1 Nov 5, 2019 om 21:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U declareert, niet VGZ. Maar gauw opmaken die minuten dan.