di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 14:34
Geldzaken & recht

Vijf euro gevallen op mijn staatloteryXL

Ik checkte  mijn lotnummer op de site van de staatsloterij en zag dat ik 5 euro had gewonnen. Ik zie nu dat ik eigenlijk een XL lot had maar dat schuifje in de site had ik niet op XL gezet.
Heeft dat invloed gehad op het bedrag dat ik gezien heb als gewonnen prijs? Ik heb het lot al ingeleverd en ben bang dat ik door de winkelier benadeeld ben omdat ik zei dat het lot goed was voor vijf euro. Speel je met XL mee met hetzelfde lotnummer en heb je automaties meer gewonnen op je lotnummer met de optie XL?

1919 11 Rapporteer

gerbera
door gerbera - Nov 14, 2019 om 14:41
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als het meer moet zijn moet de winkelier dit kunnen zien op de uitslag en dat gewoon uitbetalen. Ook kunt u zelf de uitslag bekijken op de site van de staatsloterij. Neem anders even contact op met de stichting staatsloterij.

di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 15:06
249 Antwoorden / 137 Vragen

@ Gerbera. Dat bedoel k nu juist. Zou de winkelier wel zo eerlijk zijn om mijn volle prijs uit te betalen? Misschien zag hij dat ik een hogere prijs had maar heeft gewoon de door mij verwachte prijs van 5 euro heeft utbetaald.

Op de site zie ik dat ik waarschijnlijk alleen het laatste cijfer just had omdat de prjs zonder XL maar 5 euro was.

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2019 om 14:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen
di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 14:55
249 Antwoorden / 137 Vragen

@ Gerbera. Dat bedoel k nu juist. Zou de winkelier wel zo eerlijk zijn om mijn volle prijs uit te betalen? Misschien zag hij dat ik een hogere prijs had maar heeft gewoon de door mij verwachte prijs van 5 euro heeft utbetaald.

Op de site zie ik dat ik waarschijnlijk alleen het laatste cijfer just had omdat de prjs zonder XL maar 5 euro was.

di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 15:03
249 Antwoorden / 137 Vragen

van de site geplukt:

"Als je meespeelt met XL maak je extra kans op prijzen tot en met €1.000.000. De hoge XL prijzen vallen op een uniek lotnummer. Hieronder verstaan we een unieke combinatie van 2 serieletters en 5 begincijfers. Heb je alleen 5 cijfers goed? Dan win je bij de prijzen van €2.500 en €10.000 een troostprijs van €100, bij de prijs van €100.000 een troostprijs van €250 en voor de prijs van €1.000.000 een troostprijs van €1.000.

De prijzen worden uitgekeerd als voor de XL-optie is betaald. Alle prijzen uit het prijzenpakket worden getrokken uit de daadwerkelijk verkochte lotnummers. Het XL-prijzenpakket is een vaststaand, additioneel prijzenpakket."

Kan iemand dit wat dudeliijker utleggen? Nogmaals op mijn lot viel 5 euro. Volgens mj betekent dit dat ik alleen het laatste cijfer goed had?

lo
door lovewinnie - Nov 14, 2019 om 15:10
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ze scannen hem en ze zien wat je gewonnen hebt. Maakt niet uit wat u zegt van te voren. Bedrag komt op hun systeem te staan en dat betalen ze uit.
Xl is zelfde  getallen reeks alleen telt dan begin cijfer ipv eind cijfer

di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 15:56
249 Antwoorden / 137 Vragen

LoveWinnie,

Ik denk dat jij me hebt gerustgesteld. Als  het bij XL gaat om de begincijfers, kan ik met mijn pprjs van 5 euro niks anders gewonnen hebben omdat de laagste prijzen altiijd vallen op het laatste eindcijfer. Heb ik het goed begrepen?

lo
door lovewinnie Nov 14, 2019 om 16:16
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Xl is extra trekking. Stel je hebt cijfers
48696bs

De gewone trekking win je 5 euro op 6

Daarnaast dus de xl trekking. Deze komt bovenop de eventueel gewone prijs voor het eindcijfer.
In dit geval zou je dus op 4 ook geld kunnen winnen.  Kunnen grote en kleine prijsjes zijn. Het is niet alleen begin cijfer namelijk. Maar ipv winnen op 96 (voorbeeld) kun je met xl ook winnen op 486 bijv maar ook de gehele getallen reeks.
Bij uitslagen onderaan kun je de prijzen zien

di
door dirk23 Nov 15, 2019 om 14:10
249 Antwoorden / 137 Vragen

Lovewinnie, Ik begrijp het. Nu maar hopen dat ik een eerljke winkelier had.........

sjjoppy
door sjjoppy - Nov 14, 2019 om 15:12
7196 Antwoorden / 3 Vragen
di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 15:47
249 Antwoorden / 137 Vragen

Ik heb mijn lotnummer /bon niet teruggekregen, alleen de kartonnen omslag.

gerbera
door gerbera - Nov 14, 2019 om 15:13
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Als u op de link van @edrick3 en/of @sjoppie klikt ziet u geheel onderaan de uitslag van de XL loten.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Nov 14, 2019 om 15:34
16870 Antwoorden / 202 Vragen

Het heeft geen andere inboed dan dat u bij XL kans zou hebben gehad op op de jackpot.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2019 om 15:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De winkelier betaalt niet uit aan de hand van wat u zegt, maar hij controleert of er eenprijs gewonnen is.

di
door dirk23 Nov 14, 2019 om 15:49
249 Antwoorden / 137 Vragen

Tijger, dat is alleen maar te hopen.......

tijger1
door tijger1 Nov 14, 2019 om 15:52
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nou, dan maar stoppen met gokken, hoeft u ook niet meer op te letten.

di
door dirk23 Nov 15, 2019 om 14:03
249 Antwoorden / 137 Vragen

Tijger, ik koop nooit loten en gok niet. Ik had het lot gekregen. Ik ben een groentje met gokspelen. Niet mjn ding.

he
door henk51 - Nov 14, 2019 om 17:26
90 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom inleveren, als ik een kleine prijs had keeg ik het meteen handje contantje bij de supermarkt/boekhandel  waar ik lot kocht. Ze halen hem door een computer en die geeft win bedrag aan.Zo was het paar jaar geleden speel al tijdje niet meer mee.

groeten Henk

edrick3
door edrick3 - Nov 14, 2019 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Naast de 10e van de maand is er ook de XL-trekking. Bij de XL-trekking vallen alle prijzen op het begincijfer van je lotnummer. Voeg je XL toe, dan speel je 2 keer mee met hetzelfde lotnummer.

Als je dus met de XL meedoet, dan doe je mee met een EXTRA trekking waarbij je hetzelfde lot hebt.

Je vraag: Speel je met XL mee met hetzelfde lotnummer en heb je automaties meer gewonnen op je lotnummer met de optie XL?
NEE dus!

di
door dirk23 Nov 15, 2019 om 14:01
249 Antwoorden / 137 Vragen

Edriick: Duidelijk!

holstein
door holstein - Nov 14, 2019 om 20:10
922 Antwoorden / 16 Vragen

Heb je de winkelier al in een nieuwe Mercedes zien rijden, want dan zou ik toch gaan twijfelen......
Het antwoord is natuurlijk al meerdere keren gegeven, ze halen het door het apparaat en kun je
zien wat je hebt gewonnen, komt in het scherm te staan, je was er toch zelf bij?

di
door dirk23 Nov 15, 2019 om 14:14
249 Antwoorden / 137 Vragen

niet echt, de kassa was aan het andere uteinde vd toonbank.

diumenge
door diumenge - Nov 14, 2019 om 20:25
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gefelicteerd met je prijs Dirk23, maar pas op hè...

Als je wint heb je vrienden
Rijen dik
Echte vrienden
Als je wint
Nooit meer eenzaam
Zolang je wint