h.
door h. koot Dec 30, 2010 om 14:39
Geldzaken & recht

Voorlichtingscentrum overheidsbijdragen

Hallo,

Is het Voorlichtingscentrum Overheidsbijdragen uit Den Haag bij U
bekend? Ik heb al bij de Kamer van Koophandel gekeken, maar daar wordt ook niet wijzer van.

Ik heb n.l. een brief van hun ontvangen, waarbij je een informatiemap kunt bestellen ad. Euro 19,50. over de overheidsbijdragen.

Ik vind het nogal verdacht lijken qua vormgeving en kleurgebruik op een mededeling v.d. Overheid, maar is het volgens mij niet.

Gaarne reactie.

m.v. gr.

HK

754 5 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2010 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo h.koot,

Deze vraag is al vaker voorbijgekomen.
Lees hier.
Klik de verschillende vragen maar eens aan en lees de antwoorden.

Met vr.gr.

marcel75
door marcel75 - Dec 30, 2010 om 15:04
5124 Antwoorden / 4 Vragen

Inmiddels een zeer bekende "firma". Alleen mee in zee gaan als je veel geld wilt betalen voor een paar slechte kopietjes met informatie die je of al wist of heel makkelijk te weten kunt komen door het gewoon aan de overheid te vragen.

Hun truc is inderdaad om hun mailing te laten lijken op iets van de overheid, maar dat is het dus niet.

gk
door gkvk - Dec 30, 2010 om 15:12
8 Antwoorden / 0 Vragen

Ordinaire oplichterij, meer is het niet.
Word de indruk gewekt dat de overheid er iets mee te maken heeft en dat er bakken met geld te verkrijgen zijn.
Helaas zullen er best wel weer mensen intrappen die ter goeder trouw .
Snel de prullebak in dus.

fi
door fisbel - Dec 30, 2010 om 15:36
851 Antwoorden / 3 Vragen

Even nuanceren: iemand die niet zo goed op de hoogte is van allerlei regelingen en ook niet allerlei informatie verspreid op internet wil opzoeken, zou gebruik kunnen maken van de informatie uit dit boekje. Er staan meer dan 100 regelingen in het boekje. Duidelijk geformuleerd en overzichtelijk. Als je gebruik zou maken van 1 van deze regelingen, zijn de kosten er al dik uit.

st
door steffi9 - Dec 30, 2010 om 20:30
1 Antwoorden / 0 Vragen

Nuanceren is er inderdaad vaak niet meer bij. Gewoon even op de website van dat voorlichtingscentrum kijken en daarna conclusies trekken. Voor de Belastingalmanak van Kluwer moet je ook betalen. In de map staan 140 regelingen en bovendien krijg je er 2 updates bij. Hiervoor betalen mensen met een uitkering 10 euro plus porto. Prima toch.