Hans Welter
door Hans Welter Nov 15, 2021 om 18:32
Geldzaken & recht

Waar kan ik de American Travelcheques nog verzilveren?

Via de website van American Express lukt het niet.

6651 7 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Nov 15, 2021 om 18:51
16836 Antwoorden / 108 Vragen

Dat zal inderdaad een kluif worden plus, als u al iets vind: ook een vrij kostbaar gedoe. Men moet ook nog eens een bewijs hebben waarom/waardoor u ze nog heeft. Maar een kenner als forumlid zal het u wel iets duidelijker kunnen uitleggen.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Nov 15, 2021 om 18:51
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Hoe oud zijn deze?

De enige Shag   die ik rookte kan ik nog kopen maar een Cheque?

Waarde papieren hebben vaak beperkte  geldigheid.

sa
door sandramuys Nov 17, 2021 om 12:40
6 Antwoorden / 1 Vragen

Volgens de website van American Express, zijn ze onbeperkt geldig.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Nov 18, 2021 om 10:25
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Het verzilveren  hier is een ramp.

Elke bank  moet hoge kosten voor een oude regeling maken.

Ik denk dat tijdens vakantie in U.S.A.  je het  beste uit komt...  maar daar wil ik niet naar toe.

Ze zijn hier nauwelijks verkrijgbaar nog of  onmogelijk wegens geen vraag meer.

sa
door sandramuys - Nov 17, 2021 om 12:05
6 Antwoorden / 1 Vragen

Omdat het gaat over een travelcheque en niet een 'gewone' americaanse cheque denk ik dat je beter kan kijken bij een geld-wissel-kantoor. Misschien daar gaan informeren?

ni
door niceprice - Nov 17, 2021 om 17:05
14 Antwoorden / 1 Vragen

Het is me niet duidelijk of het een willekeurige Amerikaanse travelercheque is of een van American Express. Op de Amerikaanse website van dat laatste bedrijf staat:

"Travelers Cheques never expire.Unused Travelers Cheques can be used for future trips or redeemed."

Voor mensen die de taal niet machtig zijn: "Travelers Cheques zullen nooit verlopen en kunnen worden gebruikt voor toekomstige reizen of worden ingewisseld".

Het moet dus mogelijk zijn om deze cheques in te wisselen.

De volgende voorwaarden worden gesteld:

* U moet 18 jaar of ouder zijn

* U heeft deze cheques ooit zelf gekocht.

* The cheques mogen niet meer dan $1000,- zijn of equivalent in andere valuta.
* De valuta kan alleen USD, CAD, AUD, GBP, EUR or JPY. zijn. Dus geen guldens meer verwacht ik.

Via de volgende link
American Express Travelers Cheques

Onderaan de pagina staat er een link met "Redeem online" ofwel online inwisselen.

Br
door Broertje - Nov 18, 2021 om 00:31
2 Antwoorden / Vragen

Vier weken geleden American Express Traveler Cheques aangemeld via het op de website vermelde nederlandse telefoonnummer. Na goedkeuring is vorige week het bedrag op mijn bankrekening gestort.