Miranda Koremans
door Miranda Koremans Jan 5, 2021 om 15:16
Geldzaken & recht

Waarom krijg ik geen geld terug van BALLONNEN EN MEER?

We hebben voor €150,- ballon pilaren besteld voor de gouden bruiloft van mijn ouders. Na miscommunicatie over de levering binnen 15 min weer geannuleerd in overleg dat koste me wel €5,- annuleringskosten(???).

Nu 4 weken later en een aantal mails waarop niet meer wordt gereageerd nog steeds geen geld.

Wat kan ik nu nog doen om mijn geld terug te krijgen?

952 8 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Jan 5, 2021 om 15:22
11544 Antwoorden / 51 Vragen

De algemene voorwaarden gezocht/gevonden, echter geen € 5 annulerings kosten kunnen vinden.
Persoonlijk zou ik zeggen: Zak maar ergens in, voor die € 5.
Of u gaat er een dure advocaat op zetten, maar of die voor dit bedrag enig soulaas biedt ............

getty
door getty Jan 5, 2021 om 15:30
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat het over 145€ gaat

gerbera
door gerbera Jan 5, 2021 om 15:31
7367 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij gaat het om € 145,- (€150-, minus €5,- annuleringskosten)  wat de TS tegoed heeft. Sorry @getty, u was iets sneller

gerbera
door gerbera - Jan 5, 2021 om 15:28
7367 Antwoorden / 14 Vragen

De club is aangesloten bij een geschillencommissie, klik hier, Rechts op de pagina, bijna onderaan, ziet u onder de groene balk een roze balkje. Klik daar op en dan ziet u een rolmenu met de tekst geschilbemiddeling. Klik daarop en meld het geschil op het formulier. Suc6

tijger1
door tijger1 - Jan 5, 2021 om 15:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Had u die € 150,00 al betaald?

mr
door mrmoto - Jan 5, 2021 om 15:32
167 Antwoorden / 4 Vragen

dus ? geduld hebben.

getty
door getty Jan 5, 2021 om 16:09
4179 Antwoorden / 10 Vragen

4 weken wachten is echt al te lang

pino123
door pino123 - Jan 5, 2021 om 15:52
2763 Antwoorden / 14 Vragen

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping
1. Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.
2. Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door de webwinkelier of sluitend bewijs van complete terug-zending overlegd kan worden. Terugbetaling zal geschieden via de zelfde betaalmethode die door de consument is gebruikt tenzij de consument nadrukkelijk toestemming geeft voor een andere betaalmethode

Ik zou even een aangetekende brief versturen naar deze toko. Eventueel bellen? Telefoon06 10850825

panter22
door panter22 - Jan 5, 2021 om 17:25
6599 Antwoorden / Vragen

Eerst maar eens een klacht indinen:
We raden je aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@elsvierderels.nl.
https://www.ballonnenenmeer.nl/informatie/klachtenafhandeling/

marita5
door marita5 - Jan 5, 2021 om 17:45
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo miranda Koremans ,

Zoals @gerbera aangeeft is Ballonnenenmeer aangesloten bij Webwinkelkeur , wel niet onder de naam van de site , klik op de rode regels .

https://www.webwinkelkeur.nl/webshop/Elsvierderels_12032

Dien hier een klacht in ,

https://dashboard.webwinkelkeur.nl/disputes/add/12032?lang=nld

Of stuur een brief ( zie hier voorbeeldbrief , moet u iets aanpassan . )

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan-ik-van-de-overeenkomst-af/voorbeeldbrief-herinnering-aan-terugbetalen-producten-na-gebruikmaken-van-bedenktijd

Donuts
door Donuts Jan 5, 2021 om 18:20
1203 Antwoorden / 2 Vragen

U denkt toch niet echt dat Elsvierderels de naam is van de eigenaresse? Dat was gewoon de oude naam van Ballonnenenmeer.

marita5
door marita5 Jan 5, 2021 om 18:33
11519 Antwoorden / 15 Vragen

Ik ging daar van uit , maar ik zie nu dat de naam van de eigenaresse inderdaad Els is , maar een andere achternaam . Ik heb de reactie aangepast .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jan 5, 2021 om 18:12
16860 Antwoorden / 202 Vragen

En indien het indienen van een klacht nietr tot resultaat leidt dan kunt u altijd nog deze voorbeeldbrief-ingebrekestelling/  benutten omdat men in gebrekie blijft de wettelijke regelingen m.b.t. consumentenaankoop / koop op afstand na te leven. Voor meer info daarover zie (met aantekening dat deze info niet is verouderd) Ingebrekestelling | Wet & Recht gebaseerd op http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html