Ze
door Zeelsterstraat Dec 4, 2021 om 20:44
Geldzaken & recht

Waarom moet ik naar de notaris om de ING rekening van mijn somatische vrouw over te zetten naar de gezamenlijke rekening?

Zij moet hiervoor zelf naar de bank of een agentschap gaan om daar met haar pincode een en ander te "regelen". Ze kan niet meer praten niet meer lopen  niet meer rechtop zitten en ook hierover meer nadenken.

1958 7 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Dec 4, 2021 om 21:00
11557 Antwoorden / 51 Vragen

Omdat het door bekrachtiging van de notaris allemaal goed en betrouwbaar geregeld is.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Dec 4, 2021 om 21:03
2081 Antwoorden / Vragen

U moet iets van de bank en dan vraagt u hier waarom? Als uw vrouw wilsonbekwaam is kan ik mij voorstellen dat er eea officieel geregeld moet worden voordat u het beheer over de rekening krijgt.

tenormin
door tenormin - Dec 4, 2021 om 21:10
16840 Antwoorden / 108 Vragen

Omdat dit zo bij wet geregeld is en een notaris is in zekere zin een wetsdienaar. Dat alles dus proper geregeld zal worden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 4, 2021 om 21:26
16878 Antwoorden / 202 Vragen

Als uw vrouw dat zelf niet kan zult u toch echt een en ander officieel moeten regelen en zie dan deze info: https://www.notariskantoorvoorhout.nl/columns/alsikwilsonbekwaambenmogenmijnechtgenootenkinderentochvoormijhandelen

rj
door rjw - Dec 4, 2021 om 23:29
3271 Antwoorden / 5 Vragen

Als dit niet officieel geregeld wordt zullen er opeens heel veel mensen bij de ING (en andere banken) staan om iets te regelen voor man of vrouw die "niets meer kan". Better safe than sorry zou ik zeggen.

sjjoppy
door sjjoppy - Dec 5, 2021 om 09:23
7201 Antwoorden / 3 Vragen

Neem wel een doktersverklaring mee naar de notaris.

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum - Dec 5, 2021 om 12:41
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Overstappen naar andere bank kan ook nog,  dan haal je deze leeg en ga je beeindigen.

Geen dure Notaris nodig en medische verklaring.

Henk De Zevende
door Henk De Zevende Dec 5, 2021 om 13:45
2081 Antwoorden / Vragen

De rekening van iemand opheffen zonder zijn toestemming. Jij bent echt een genie hè?

Pharmacopolam Circumforaneum
door Pharmacopolam Circumforaneum Dec 6, 2021 om 11:29
1389 Antwoorden / 10 Vragen

Als je echtgenoot niets meer kan zeggen en  zo is.....

Bij een vechtscheiding zou ik dit nooit  adviseren maar  ik reken helaas niet op herstel.

Denk dat een   En/Of rekening elders openen sneller en voordeliger is gezien de ING voorwaarden.

Elke partner moet een eigen rekening helaas hebben,  dus dubbele kosten.

Zelf ook naar en/of gegaan en  alleen 2e pasje kosten nog over.

Denk dat een plaatselijke makkelijker ging,  Rabo of Regio bank?