hans soer
door hans soer Oct 7, 2017 om 19:42
Geldzaken & recht

Waarom wordt er geen aandacht besteed aan de eigen woning forfait van mensen die

waarom wordt er geen aandacht besteed aan de eigen woning forfait voor mensen die hun hypotheek hebben afgelost, het kabinet is namelijk van plan om de kwijtschelding van dit forfait af te schaffen als hun hypotheek is afgelost,

1483 11 Rapporteer

getty
door getty - Oct 7, 2017 om 19:50
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Maar wat moeten we er mee doen dan?

tijger1
door tijger1 - Oct 7, 2017 om 19:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ja, het kabinet is dat wellicht van plan. Maar daar is nog niets zeker over, dus waarom zou Brecht het daarover moeten hebben? Gaat u dan uw huis verkopen en daarna huren?

newmikey
door newmikey - Oct 7, 2017 om 20:50
830 Antwoorden / 0 Vragen

De Vereniging Eigen Huis wil inhoudelijk nog niet te veel ingaan op de uitgelekte kabinetsplannen, omdat het totale pakket aan plannen nog niet openbaar is. Wel verwacht de vereniging dat een deel van de huiseigenaren niet blij zal zijn met de maatregel. "Als de wet-Hillen wordt afgeschaft zul je zien dat mensen met een kleine hypotheek of een volledig afgeloste hypotheek daar financieel op achteruitgaat", zegt een woordvoerder. "De vraag is dus of het ergens gecompenseerd zal worden."

Als de VEH er nog niet op wil ingaan, waarom zou iemand anders dit wèl willen zolang we nog niets concreets weten?

ne
door neodutchio - Oct 7, 2017 om 21:41
5156 Antwoorden / 12 Vragen

Een plan is een idee. Een idee is een bedenking van een persoon of personen. We hebben nog geen nieuw kabinet en er wordt een hoop besproken. Eerst maar eens afwachten tot alles rond is en dan pas gaan reageren op de definitieve aanpassingen.

gerbera
door gerbera - Oct 7, 2017 om 21:46
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij wordt er voldoende aandacht aan besteed. Dat wordt weer betalen want wat je er bij krijgt moet toch ergens vandaan komen.

me
door mein33 - Oct 7, 2017 om 22:06
5658 Antwoorden / 28 Vragen

VVD gestemd zeker ?

Van het vele gemeenschapsgeld (belastingaftrek) dat u door de jaren heen heeft ontvangen om de lasten voor uw koopwoning een beetje dragelijk te houden, mag nu best een ietsiepietsie van u worden teruggevraagd .
Overigens ik zit in het zelfde schuitje. ;-))

ge
door george321 - Oct 8, 2017 om 00:01
390 Antwoorden / 1 Vragen

Wat kan bnn-vara doen aan dit parlementaire punt? Niets.

me
door mein33 Oct 8, 2017 om 11:40
5658 Antwoorden / 28 Vragen

Die kosten alleen maar Gemeenschapgeld en niet te weinig ook !!

jo
door jorisw - Oct 8, 2017 om 09:11
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Even los van of huurwaardeforfait logisch is of niet: het is goed dat de kromme wet die een paar jaar terug is ingevoerd van tafel gaat. Huurwaardeforfait betaal je omdat je een woning bezit. Niet omdat je hypotheekrenteaftrek hebt. Het was destijds een kromme maatregelen om aflossing te stimuleren. Dat is nu al gefixt door alleen renteaftrek te geven als je hypotheek hebt waarbij je direct aflost.

ro
door ron503 - Oct 8, 2017 om 09:13
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Het waarom van het afschaffen is al in het nieuws geweest en onderstaande link geeft meer informatie. De regeling is/was bedoelt om het daadwerkelijk aflossen van de hypotheek te stimuleren maar sinds het verbod op aflossingsvrije hypotheken overbodig geworden.
https://fd.nl/economie-politiek/1221475/eigenaar-afgelost-huis-duurder-uithttps://fd.nl/economie-politiek/1221475/eigenaar-afgelost-huis-duurder-uit

Me
door Mevrouw Opdendijk - Oct 8, 2017 om 11:34
9 Antwoorden / Vragen

Huurwaardeforfait ,zou het dan niet logisch zijn als ook de huurders net zo als voorheen zouden mee betalen want het woordje HUUR zit er al in vastgebakken en dan wordt er door iedereen bijgedragen in het hoger maken van de vulling van de nationale schatkist , hier ligt misschien wel een taak voor de "linkse" partijen .

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2017 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Waarom zou dat moeten?
Er staat nog niets vast en verder zie ik het probleem daarvan ook niet.