antje16
door antje16 Feb 14, 2011 om 17:51
Geldzaken & recht

Waarschuwing

Let op
Mensen weer spam van iemand die denkt gemakkelijk aan informatie te komen.....

UPDATE VAN ABN Amro NL:
Lieve Klant, Dit is een bericht van het veiligheidsdepartement van ABN Amro NL Het is o­ns beleid om u te informeren dat er internetfraudes momenteel zijn gebeuren in o­nze bank. .

Aangezien februari 10, 2010 een nieuwe systeem/databank ge?nstalleerd werd de vallenen frauduleuze activiteiten in o­nze bankwezensector te verdelgen, is het nieuwe Systeem "Voor Uw Veiligheid" genoemd. Het is ook o­nze verplichting die u een enkele maandelijkse nieuwsbri ef met fooien die u o­ntvangt kan gebruiken te vermijden vallene slachtoffer van de internetfraude. Met dit systeem, wij houdt u op de hoogte/alarmen van de activiteiten van de Internet Oplichter en bescherm ook u tegen het afscheppen.

Wij vragen dat u de volgende informatie over de schakel beneden invullen: Thuisadres, Telefoonnummer, Uw Kaart Nummer en Uw Rekeningnummer om maximale bescherming te verzekeren. Merk op dat na het vullen van Informaton uw IP-adres is ook veilig.

Gebruik de schakel beneden

https://www.abnamro.nl/veiligheids/oplossen=acct
Dank u.
Met vriendelijke groeten, John busje der versterkte Stad, Veiligheidsdepartement will
ABN Amro NL Amsterdam, Nederland.

1310 17 Rapporteer

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 14, 2011 om 17:56
1961 Antwoorden / 1 Vragen

Vanwege het perfecte Nederlans zullen er wel veel mensen intrappen.

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2011 om 17:57
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo antje16,

En wat is de VRAAG?

Als je dit kwijt wilt kan het beter bij TIPS.

Overigens ga ik er niet vanuit dat er iemand is die daadwerkelijk op zo'n krom geschreven kinderlijk bericht zal reageren.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Feb 14, 2011 om 17:58
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@sonjaatje,

.....het perfecte Nederlans .....

Mijn idee. ;-)

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 18:22
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Helaas, te laat deze waarschuwing, ben er al ingetuind!:-)

Ben ik nu al mijn tonnen kwijt?????

birdies
door birdies - Feb 14, 2011 om 18:23
6104 Antwoorden / 31 Vragen

P.S. Echt goed trouwens dat je die phishing link er bij hebt geplaatst.

sonjaatje
door sonjaatje - Feb 14, 2011 om 18:25
1961 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 14 feb 2011, 17:58]@sonjaatje,

.....het perfecte Nederlans .....

Mijn idee. ;-)

Ja tog :-)

valerius-2
door valerius-2 - Feb 14, 2011 om 20:14
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Wie hier in trap is zo gelovig dat kan ik mij niet voorstellen dat je na alle waarschuwingen nog niet weet dat het nep is.

stacey
door stacey - Feb 14, 2011 om 20:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Heee Heeft ie andere baan nu ? ;-)

-- John busje der versterkte Stad 15 juli 2010 ... Gisteren ontving .... een alarmerend mailtje van de Rabobank. De afzender was securityalerts[a]rabobank.nl, en het bericht was ondertekend door John busje der versterkte Stad van het Veiligheidsdepartement van de bank. --Phising

de motormuis
door de motormuis - Feb 14, 2011 om 20:47
598 Antwoorden / 13 Vragen

Hij beunt wat af bij al die verschillende banken.

Krijgt dan vermoedelijk ook een percentage van de opbrengst
van het "vissen".

bo
door borland - Apr 2, 2011 om 15:12
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik zou iedereen willen adviseren om een apart emailadres aan te maken voor financiële dingen zoals bank/paypal. Als er dus een een bankmail komt op een ander emailadres weet je dus gelijk dat hij nep is.

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 15:26
83 Antwoorden / 14 Vragen

Aan het 'perfercte Nederlands' zie je inderdaad al dat het nep is.
Banken sturen sowieso niet van dit soort mails waar om je gegevens wordt gevraagd.
Gewoon negeren en verwijderen dit soort mails.

spooky01
door spooky01 - Apr 2, 2011 om 15:26
418 Antwoorden / 56 Vragen

[quote=borland schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:12]Ik zou iedereen willen adviseren om een apart emailadres aan te maken voor financiële dingen zoals bank/paypal. Als er dus een een bankmail komt op een ander emailadres weet je dus gelijk dat hij nep is.

Die mailtjes zijn altijd nep, de bank vraagt niet in mailtjes om je gegevens.

tdehond
door tdehond - Apr 2, 2011 om 15:33
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Kijkt u ook altijd naar de Header van zo'n bericht.
(Rechts klikken op de naam v.h. bericht en vervolgens op eigenschappen / details klikken om de werkelijke verzender in beeld te krijgen.

# Vermoedt u dat u een phishing e-mail hebt ontvangen? Doe dan het volgende:
- Stuur de e-mail door naar
valse-emailATnl.abnamro.com. (U ontvangt hiervan geen bevestiging)
- Verwijder de e-mail.

Bron: klik hier

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 15:47
83 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:33]Kijkt u ook altijd naar de Header van zo'n bericht.
(Rechts klikken op de naam v.h. bericht en vervolgens op eigenschappen / details klikken om de werkelijke verzender in beeld te krijgen.

# Vermoedt u dat u een phishing e-mail hebt ontvangen? Doe dan het volgende:
- Stuur de e-mail door naar
valse-emailATnl.abnamro.com. (U ontvangt hiervan geen bevestiging)
- Verwijder de e-mail.

Bron: klik hier

Jammer, alleen voor ABN klanten

tdehond
door tdehond - Apr 2, 2011 om 15:51
4744 Antwoorden / 9 Vragen

[quote=birgit67 schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:47][quote=tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:33]Kijkt u ook altijd naar de Header van zo'n bericht.
(Rechts klikken op de naam v.h. bericht en vervolgens op eigenschappen / details klikken om de werkelijke verzender in beeld te krijgen.

# Vermoedt u dat u een phishing e-mail hebt ontvangen? Doe dan het volgende:
- Stuur de e-mail door naar
valse-emailATnl.abnamro.com. (U ontvangt hiervan geen bevestiging)
- Verwijder de e-mail.

Bron: klik hier

Jammer, alleen voor ABN klanten

Het lijkt mij niet zo zinvol om een phishing mail namens de abnamro te sturen naar de ING. :)

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 15:56
83 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=tdehond schreef op zaterdag 2 apr 2011, 15:51]

Het lijkt mij niet zo zinvol om een phishing mail namens de abnamro te sturen naar de ING. :)

Nee lijkt me logisch maar ik doelde op een mailadres voor alle banken.
Waar iedereen de ontvangen phisingmail naartoe kan sturen.

birgit67
door birgit67 - Apr 2, 2011 om 16:06
83 Antwoorden / 14 Vragen

ING klanten kunnen zo'n mail doorsturen naar valse-email@ing.nl