bardotlover
door bardotlover Feb 20, 2013 om 18:36
Geldzaken & recht

Waarschuwing AMRO-Rekenighouders

Geachte heer/ mevrouw

Wij hebben diverse meldingen binnengekregen over mogelijk geplaatste ''skim-apparatuur'' bij meerdere pin automaten door het land.
Na onderzoek is gebleken dat ook U mogelijk ''geskimt'' kan zijn.
Er zijn tot op heden geen opvallende bedragen van uw rekening afgeschreven.
Om ons te helpen met het onderzoek om de verantwoordelijke hiervoor aansprakelijk te stellen vragen wij het volgende van u;
Wij vragen u om met spoed ?1,- euro van uw gehele saldo op uw bankrekening te laten staan en de rest van het gehele saldo over
te boeken naar een door ons beschikbaar gestelde derdenrekening
Details voor de bankgegevens van de derdenrekening beschikbaar gesteld door de Nationale Politie afdeling International Cyber Crime vind u hier.

ABN AMRO (Naam) O.Kisi - (Rekeningnummer) 430519036

Dit word automatisch binnen 48 uur terug gestort. Tevens vragen u om 48 uur lang geen gebruik te maken van uw rekening.
Op deze manier kunnen wij zien mocht er onrechtmatig gebruik worden gemaakt van uw rekening en tot oplossing van deze zaak overgaan.

Wij zullen u NOOIT vragen om uw pincode of bankgegevens!
Dit is voor uw eigen veiligheid! Werkt u niet mee dat word uw rekening geblokkeerd en kan u gezien worden als ''verdachte'' in deze zaak.
Onze excuses voor het ongemak.

Olivier Kisi
Afdeling: International Cyber Crime
Nationale Politie

917 19 Rapporteer

bardotlover
door bardotlover - Feb 20, 2013 om 18:38
22 Antwoorden / 4 Vragen

WAARSCHUWING VOOR AMRO-KLANTEN

=bardotlover schreef op woensdag 20 feb 2013, 18:36:

Geachte heer/ mevrouw

Wij hebben diverse meldingen binnengekregen over mogelijk geplaatste ''skim-apparatuur'' bij meerdere pin automaten door het land.
Na onderzoek is gebleken dat ook U mogelijk ''geskimt'' kan zijn.
Er zijn tot op heden geen opvallende bedragen van uw rekening afgeschreven.
Om ons te helpen met het onderzoek om de verantwoordelijke hiervoor aansprakelijk te stellen vragen wij het volgende van u;
Wij vragen u om met spoed ?1,- euro van uw gehele saldo op uw bankrekening te laten staan en de rest van het gehele saldo over
te boeken naar een door ons beschikbaar gestelde derdenrekening
Details voor de bankgegevens van de derdenrekening beschikbaar gesteld door de Nationale Politie afdeling International Cyber Crime vind u hier.

ABN AMRO (Naam) O.Kisi - (Rekeningnummer) 430519036

Dit word automatisch binnen 48 uur terug gestort. Tevens vragen u om 48 uur lang geen gebruik te maken van uw rekening.
Op deze manier kunnen wij zien mocht er onrechtmatig gebruik worden gemaakt van uw rekening en tot oplossing van deze zaak overgaan.

Wij zullen u NOOIT vragen om uw pincode of bankgegevens!
Dit is voor uw eigen veiligheid! Werkt u niet mee dat word uw rekening geblokkeerd en kan u gezien worden als ''verdachte'' in deze zaak.
Onze excuses voor het ongemak.

Olivier Kisi
Afdeling: International Cyber Crime
Nationale Politie

bardotlover
door bardotlover - Feb 20, 2013 om 18:38
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bardotlover schreef op woensdag 20 feb 2013, 18:36]

Geachte heer/ mevrouw

Wij hebben diverse meldingen binnengekregen over mogelijk geplaatste ''skim-apparatuur'' bij meerdere pin automaten door het land.
Na onderzoek is gebleken dat ook U mogelijk ''geskimt'' kan zijn.
Er zijn tot op heden geen opvallende bedragen van uw rekening afgeschreven.
Om ons te helpen met het onderzoek om de verantwoordelijke hiervoor aansprakelijk te stellen vragen wij het volgende van u;
Wij vragen u om met spoed ?1,- euro van uw gehele saldo op uw bankrekening te laten staan en de rest van het gehele saldo over
te boeken naar een door ons beschikbaar gestelde derdenrekening
Details voor de bankgegevens van de derdenrekening beschikbaar gesteld door de Nationale Politie afdeling International Cyber Crime vind u hier.

ABN AMRO (Naam) O.Kisi - (Rekeningnummer) 430519036

Dit word automatisch binnen 48 uur terug gestort. Tevens vragen u om 48 uur lang geen gebruik te maken van uw rekening.
Op deze manier kunnen wij zien mocht er onrechtmatig gebruik worden gemaakt van uw rekening en tot oplossing van deze zaak overgaan.

Wij zullen u NOOIT vragen om uw pincode of bankgegevens!
Dit is voor uw eigen veiligheid! Werkt u niet mee dat word uw rekening geblokkeerd en kan u gezien worden als ''verdachte'' in deze zaak.
Onze excuses voor het ongemak.

Olivier Kisi
Afdeling: International Cyber Crime
Nationale Politie

bardotlover
door bardotlover - Feb 20, 2013 om 18:40
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=bardotlover schreef op woensdag 20 feb 2013, 18:36]

Geachte heer/ mevrouw

Wij hebben diverse meldingen binnengekregen over mogelijk geplaatste ''skim-apparatuur'' bij meerdere pin automaten door het land.
Na onderzoek is gebleken dat ook U mogelijk ''geskimt'' kan zijn.
Er zijn tot op heden geen opvallende bedragen van uw rekening afgeschreven.
Om ons te helpen met het onderzoek om de verantwoordelijke hiervoor aansprakelijk te stellen vragen wij het volgende van u;
Wij vragen u om met spoed ?1,- euro van uw gehele saldo op uw bankrekening te laten staan en de rest van het gehele saldo over
te boeken naar een door ons beschikbaar gestelde derdenrekening
Details voor de bankgegevens van de derdenrekening beschikbaar gesteld door de Nationale Politie afdeling International Cyber Crime vind u hier.

ABN AMRO (Naam) O.Kisi - (Rekeningnummer) 430519036

Dit word automatisch binnen 48 uur terug gestort. Tevens vragen u om 48 uur lang geen gebruik te maken van uw rekening.
Op deze manier kunnen wij zien mocht er onrechtmatig gebruik worden gemaakt van uw rekening en tot oplossing van deze zaak overgaan.

Wij zullen u NOOIT vragen om uw pincode of bankgegevens!
Dit is voor uw eigen veiligheid! Werkt u niet mee dat word uw rekening geblokkeerd en kan u gezien worden als ''verdachte'' in deze zaak.
Onze excuses voor het ongemak.

Olivier Kisi
Afdeling: International Cyber Crime
Nationale Politie
DEZE MAIL KREEG IK TWEE DAGEN GELEDEN..

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2013 om 18:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Sorry hoor, maar mocht iemand daar in trappen, dan verdien je het om je geld kwijt te raken....

Cookies
door Cookies - Feb 20, 2013 om 18:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Waar is die waarschuwing nou eigenlijk voor? Voor deze fake mail???

diumenge
door diumenge - Feb 20, 2013 om 18:47
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Waarschuwing op Politie.nl: link

valerius-2
door valerius-2 - Feb 20, 2013 om 18:54
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Als u dit niet door heeft bent u wel een heel eind uit de werkelijkheid afgezondert. Het ligt hier wel heel dik boven op dat dit zuiver een oplichtings zaak betreft. Dit is zo duidelijk!!!

zoekster
door zoekster - Feb 20, 2013 om 18:57
10966 Antwoorden / 34 Vragen

Nou en? Deze waarschuwing is toch goed bedoeld? Je hebt altijd sufferds die er intrappen als ze niet uitdrukkelijk gewaarschuwd worden.
Niemand verdient het om belazerd te worden. (Behalve criminelen)

freya
door freya - Feb 20, 2013 om 18:57
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Inderdaad, als je hier intrapt, moeten ze je je computer afnemen en een permanent internetverbod opleggen......

Freya

jo
door jorisw - Feb 20, 2013 om 19:03
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Ik denk toch dat we binnen korte tijd vragen kunnen verwachten van mensen die vragen of dit echt is. En we hoeven ook niet raar op te kijken als er kort daarna vragen komen van mensen die vragen hoe ze het geld kunnen terugboeken van die tussenrekening....

valerius-2
door valerius-2 - Feb 20, 2013 om 19:10
7840 Antwoorden / 95 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 20 feb 2013, 18:57]Nou en? Deze waarschuwing is toch goed bedoeld? Je hebt altijd sufferds die er intrappen als ze niet uitdrukkelijk gewaarschuwd worden.
Niemand verdient het om belazerd te worden. (Behalve criminelen)

Maar dit is wel helemaal absurd, hier gelooft toch werkelijk niemand in, hoewel misschien 1 op de op de 10 milllioen die een bankrekening bezit.Al mensen zoiets gaan denken moeten ze wel van alle wijusheid gespeend zijn. Als er iemand is die bij u komt zich opgeeft als bewaarder van u geld wat u in u zak heeft want er lopen zakkenrollers rond dat is tocht het zelfde?

zw
door zwaardvis - Feb 20, 2013 om 19:15
1525 Antwoorden / 51 Vragen

En als je nou minder dan 1 Euro op je rekening hebt staan, hoe kan ik dan meedoen aan deze fantastische actie. Ben ik dan automatisch verdachte zoals Olivier schrijft. Het is trouwens geskimd en niet geskimt volgens het kofschip.

sw
door swat1500 - Feb 20, 2013 om 22:45
3806 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is inderdaad een variant op de zogenaamde phising mails.

Bij phising mails probeert men gegevens los te peuteren waarmee vervolgens de bankrekening geplunderd kan worden door derden.

Bij deze variant laat men het slachtoffer zelf het werk van het overmaken doen. Je kan er de donder opzeggen dat het geld dat wordt gestort op deze "derdenrekening" dezelfde minuut al wordt doorgeboekt naar een rekening in het verre buitenland.

Het treurige is dat er een percentage aangeschrevenen zal zijn dat erin zal trappen waardoor men altijd "winst" heeft.

tijger1
door tijger1 - Feb 20, 2013 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De boeven worden steeds luier. Je moet nu zelf al het werk doen.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 20, 2013 om 22:52
7840 Antwoorden / 95 Vragen

DAt rekening nummer wat ze opgeven dat kan door de bank toch worden uitgezocht en doorgegeven aan de politie, toch eenvoudig om er achter te komen wie hier achter zit. Of zullen weer iemand gevonden die een bedrag belooft is.

bardotlover
door bardotlover - Feb 21, 2013 om 11:11
22 Antwoorden / 4 Vragen

ben benieuwd of wij te horen krijgen hoeveel menser er intrappen.

diumenge
door diumenge - Feb 21, 2013 om 11:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=valerius-2 schreef op woensdag 20 feb 2013, 22:52]DAt rekening nummer wat ze opgeven dat kan door de bank toch worden uitgezocht en doorgegeven aan de politie, toch eenvoudig om er achter te komen wie hier achter zit. Of zullen weer iemand gevonden die een bedrag belooft is.Daar zal inderdaad wel een katvanger achter zitten.

bardotlover
door bardotlover - Feb 21, 2013 om 19:40
22 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=freya schreef op woensdag 20 feb 2013, 18:57]
Inderdaad, als je hier intrapt, moeten ze je je computer afnemen en een permanent internetverbod opleggen......

Freya

Veel mensen willen niet wijzer worden!! Hoe vaak wordt er niet gewaarschuwd om de deur niet gelijk te openen als er aangebeld wordt?? En zeker niet in de avond! Nou?? En wie doet vrolijk de deur weer open? Oudere en oude mensen. En als,,, ik bedoel (als), zij het navertellen kunnen vanuit het ziekenhuis klagen hoe slecht veel mensen zijn. Het stopt nooit. Domheid of verkeerd vertrouwen blijft!!

dearagain
door dearagain - Feb 21, 2013 om 19:49
2462 Antwoorden / 7 Vragen

*melding stond ook op de Fraude Helpdesk

*eigenlijk weten alleen de oplichters hoeveel mensen hier toch intrappen