Ma
door Matrozen??? Feb 27, 2018 om 10:36
Geldzaken & recht

Wanneer word de alimitatie terug gebracht van 12 naar 5 jaar

ik ben dirk vuijk en betaal al bijna 9 jaar alimitatie voor mijn ex en ben inmiddels 2 jaar met pensioen ik moet voor die ex elke maand € 489 betalenbetalen en die krijgt ook nog een deel van mijn pensioen € 232  die ex werkte 9 uur per week in de thuiszorg en is 10 jaar jonger dan mij en ga natuurlijk niet meer werken want dit gaat natuurlijk wel fijn voor haar , wie ik ook spreek in mijn omgeving vind het te gek voor woorden dat ik nog steeds daar aan gebonden ben , ik heb geen enorm inkomen hoor  want ik heb 33 jaar als postbode gewerkt dus moet ook op de centjes passen

1139 6 Rapporteer

lo
door lovewinnie - Feb 27, 2018 om 10:44
1210 Antwoorden / 1 Vragen

Ik snap u frustratie maar kan er weinig aan doen. Ben voor totale afschaffing van partner alimentatie. Is totaal niet van deze tijd. Zorg gewoon voor eigen inkomen denk ik dan.

Wellicht herberekening laten doen? Aangezien u inkomen wellicht minder is nu u niet werkt.

Cookies
door Cookies - Feb 27, 2018 om 10:45
13336 Antwoorden / 36 Vragen

ALS het wordt terug gebracht naar 5 jaar, heb jij er toch niets meer aan.

tijger1
door tijger1 - Feb 27, 2018 om 11:06
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U had, toen u met pensioen ging een herziening van de alimentatie kunnen aanvragen, omdat uw inkomen lager werd en omdat uw ex meer inkomen ging krijgen door haar deel van het oudedagspensioen.

En die herziening vragen kunt u nu nog steeds doen, hebt u wel een advocaat bij nodig, kost ook een aardig bedrag.

panter22
door panter22 - Feb 27, 2018 om 15:07
6599 Antwoorden / Vragen

Krijgt je ex een bijstandsuitkering en moet je via de gemeente de alimentatie voor je ex betalen?
Mogelijk betaal je nu te veel en kun je herziening aanvragen zodat je voortaan minder hoeft te betalen. Neem hiervoor contact op met de gemeente.
Als je bijna de helft van je AOW aan alimentatie moet betalen en ook nog de helft van je pensioen, dan hou je minder over dan bijstand.
Voor de bijstandsbedragen:https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2017/12/15/uitkeringsbedragen-per-1-januari-2018

aurora1
door aurora1 - Feb 27, 2018 om 17:11
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft die ex dan naast die 9 uren niet voor u en de rest van het gezin gezorgd, huis schoongehouden, elke dag gekookt, enz. enz. net zoals een huishoudster die duur geweest zou zijn?
Heeft ze daarom zelf geen echt pensioen kunnen opbouwen?
Vraag om herziening.