Mike Baltzer
door Mike Baltzer Feb 13, 2022 om 22:25
Geldzaken & recht

Wao na ziekte. alles over covid en de gevolgen. Dit geld voor alke zieken in wao

Helaas is nu alles covid en de gevolgen van een Wao uitkering. Dit geld voor 1000 en mensen die helaas door bv een bedrijfsongeval of andere ziekte arbeidsongeschikt zijn geworden. Door eigen bijdragen en onwillige gemeenten, vallen deze mensen ook in een groot financiële gat.vaak ook 1000 en minder per maand.

Waarom zo weinig aandacht aan deze groep?

950 8 Rapporteer

emcede
door emcede - Feb 13, 2022 om 22:34
960 Antwoorden / 4 Vragen

Wat heeft de WAO - die trouwens al 18 jaar geleden afgeschaft werd - te maken met COVID? Géén idee wat u met dit relaas bedoelt.

mahadma
door mahadma - Feb 13, 2022 om 22:59
11541 Antwoorden / 51 Vragen

Waarom zo weinig aandacht aan deze groep?

U zal uw partij in de tweede kamer moeten aanschrijven. Wij hier kunnen er niets aan doen, maar dàt snapt u wel.

En er zijn door alle c19 gebeurens veen meer mensen in de problemen gekomen. En ze kunnen in 070 niet alles in 1 week tijd.

ap
door apiejoepie Feb 14, 2022 om 09:53
130 Antwoorden / 4 Vragen

En er zijn door alle c19 gebeurens veen meer mensen u drinkt iets teveel

gerbera
door gerbera Feb 14, 2022 om 12:39
7364 Antwoorden / 14 Vragen

@apiejoepie u zeurt over een tikfout en schoffeerd ook nog een geacht forumlid. Zou zeggen ga lekker ergens anders spelen als u geen zinnige reactie kunt geven.

mahadma
door mahadma Feb 15, 2022 om 11:30
11541 Antwoorden / 51 Vragen

APIEJOEPIE, kennelijk ken je mij, forget it. Volgende keer met bewijzen komen aub, qua drankgebruik.

tenormin
door tenormin - Feb 14, 2022 om 00:03
16830 Antwoorden / 108 Vragen

1000 en minder lijkt me nogal mee te vallen. WAO? Er was een Songfestival liedje: Is het lang geleden? Is dus heel lang geleden. En laat me u vertellen: ook mensen zonder een bedrijfsongeval of andere ziekten: heel veel zijn er onvrijwillig in dat zelfde gat gevallen. Ik kan wel voelen voor "wat u voelt" maar met de hele wereld: kan ik niet op de schouders nemen, en velen met mij niet.

Ja
door JannieBoe - Feb 14, 2022 om 06:52
124 Antwoorden / Vragen

Hallo Mike, ik denk dat ik wel begrijp wat u bedoelt hoor. Er is eengroep werknemers in ons land met long-covid dat ze ongeveer twee jaar geleden hebben opgelopen. Degene die nog steeds het werk niet hebben kunnen hervatten krijgen nu post van het UWV over een WIA procedure vanwege die periode van twee jaar.
Vanavond, 14-2-2022, is er een item over in Tros Radar. Ook de FNV maakt zich ernstig zorgen o.a. over de groep zorgprofessionals die een baan dreigt te verliezen.
Goed dat u dit onderwerp hier aankaart.

getty
door getty Feb 14, 2022 om 08:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Volgens mij gaat het hem juist niet over die groep

Ja
door JannieBoe Feb 14, 2022 om 11:12
124 Antwoorden / Vragen

Ja @getty, als ik het nog eens lees dan hebt u daar misschien wel gelijk in. Misschien brengt degene die de vraag stelt nog eens een keer duidelijkheid.

panter22
door panter22 - Feb 14, 2022 om 08:30
6599 Antwoorden / Vragen

Misschien kun je wat duidelijker zijn.
Gaat je vraag wel over mensen die door long covid arbeidsongeschikt dreigen te worden.
Of noem je dit als voorbeeld?
Of dat aan deze groep mensen wel aandacht wordt geschonken, maar als je om andere reden arbeidsongeschikt wordt, je voor de rest van je leven in armoe moet leven?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 14, 2022 om 09:14
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Het lijkt mij dat uw vraag is bedoeld voor de redactie van Kassa en dan is het ades kassa@bnnvara.nl U kreeg al een tip dat vanavond Radar van AVROTROS hier al aandacht aan besteed. Uw opomnerking ius zeker niet onterecht ook al bestaat de WAO al jaren niet meer en is het een WIA die u bedoelt.

Wij zijn vrijwillige vraagbeantwoorders en niet gebonden aan de redactie anders dan op basis van de voorwaarden/regels van deze site.

Wiuj kunnen zelf dus niets doen met uw vraag.

panter22
door panter22 Feb 14, 2022 om 10:17
6599 Antwoorden / Vragen

Speak for yourself

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 14, 2022 om 10:24
16852 Antwoorden / 202 Vragen

@PANTHER22, I'm sorry but: can you do something about this problem? As I understand the rules of this site, we can't give attention to the questions but if you have a different opinion I shall correct the answer I gave.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 14, 2022 om 10:26
16852 Antwoorden / 202 Vragen

Correctie (incl. typefouten): Het lijkt mij dat uw vraag is bedoeld voor de redactie van Kassa en dan is het ades kassa@bnnvara.nl U kreeg al een tip dat vanavond Radar van AVROTROS hier al aandacht aan besteed. Uw opmerking ius zeker niet onterecht ook al bestaat de WAO al jaren niet meer en is het een WIA die u bedoelt.

Wij zijn vrijwillige vraagbeantwoorders en niet gebonden aan de redactie anders dan op basis van de voorwaarden/regels van deze site.

Ik kan als zodanig zelf dus niets doen met uw vraag.

panter22
door panter22 Feb 15, 2022 om 08:54
6599 Antwoorden / Vragen

Dat lijkt er meer op.
Het is niet duidelijk wat ts bedoelt. De meningen verschillen.
Misschien reageert hij nog. Zo niet, dan houdt het hier op.
Het kan best zijn dat deze vraag een aanloop is tot de werkelijke vraag.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 15, 2022 om 10:21
16852 Antwoorden / 202 Vragen

En, heeft u de uitzending van RADAR gezien ?