Mi
door Michael000 Oct 10, 2023 om 11:05
Geldzaken & recht

Wat is het verdienmodel van Refurbished.nl

Na het niet nakomen van mijn terugbetaling door Refurbished.nl ben ik via de Consumentenbond uitgekomen bij de website van Klachtenkompas. Tot mijn verbazing gingen de klachten (op enkelen na) over het niet dan wel niet tijdig terugbetalen van de aankoopsom van diverse producten. Ondanks annuleringen binnen de gestelde 14 dagen annuleringstermijn en de schriftelijke toezeggingen (telefonisch en/of per mail) van Refurbished.nl wordt er niet terugbetaald.

Doordat ik mijn klacht op Klachtenkompas.nl wilde melden over gelijkwaardige klachten, telde ik even het aantal klachten op. Ik vermenigvuldigde dit met een aangenomen bedrag van € 400,- en kwam op een aanzienlijk bedrag uit dat niet wordt uitgekeerd. Te bedenken dat er nog velen zijn die geen weet hebben van de mogelijkheid om hun klacht te melden op Klachtenkompas.nl.

Volgens Klachtenkompas.nl wordt er door Refurbished.nl niet gereageerd op al deze meldingen, waardoor ik mij afvraag waar al dat geld dan blijft. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat een organisatie die dit blijkbaar al zo lang op deze manier weet vol te houden, nog steeds kan blijven bestaan en gewoon nog zijn website gebruikt voor verkoop.

Heeft iemand hier een idee over?

[EDIT REDACTIE: Opmaak aangepast]

1686 4 Rapporteer
ne
door neodutchio - Oct 10, 2023 om 11:31
5157 Antwoorden / 12 Vragen

Klachtencompas is een van de vele manieren om een klacht te melden. Echter werkt niet elk bedrijf met klachtcompas, zo heilig is het dus niet.

Als er niet word terugbetaald is er vaak meer aan de hand. Als er B.V. te weinig cashflow is kan er niet uitbetaald worden. Wat de echte reden is zal nooit bekend worden.

redfloor
door redfloor - Oct 10, 2023 om 11:56
166 Antwoorden / 21 Vragen

Toevallig kwam Refurbished langs bij Radar gisteravond. De meneer van Refurbished had weinig verklaring, maar beloofde wel dat het vanaf nu beter zou gaan...

Henk De Zevende
door Henk De Zevende - Oct 10, 2023 om 12:00
2071 Antwoorden / Vragen

Man vermenigvuldigt twee getallen maar kan uitkomst niet rijmen met observaties. Interessant!

marita5
door marita5 - Oct 10, 2023 om 12:02