To
door Ton2000 May 24, 2024 om 00:29
Geldzaken & recht

Wat kan ik doen wanneer de Hogeschool voor de Kunsten Den Haag haar eigen geschillenregeling niet uitvoert?

De Hdk heeft een geschilenregeling.https://www.hogeschoolderkunsten.nl/storage/documents/Geschillenregeling-HdK.pdf

Ik heb via het adres klachtenloket@hdk.denhaag.nl een klacht ingediend maar deze is nooit in behandeling genomen door deze hogeschool. Ik heb mijn klacht gerappelleerd maar de klacht is na maanden nog steeds niet in behandeling genomen? Mijn klacht voldoen aan de vormeisen en werd ondertekend opgestuurd. Hij is ontvangen door de hogeschool want aangetekend verstuurd.

Mag dit zomaar?
Wat kan ik hier aan doen?
Waar kan ik klagen over deze bejegening door de Hogeschool voor de Kunsten in den haag?
Hebben jullie advies voor mij?
Dankuwel.

1846 11 Rapporteer

mahadma
door mahadma - May 24, 2024 om 00:36
11606 Antwoorden / 51 Vragen

Wellicht wat pittig gekruid dit antwoord, maar u kunt uw klacht via een deurwaarder laten betekenen bij de juiste afdeling. Kost wel pecunia.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 24, 2024 om 01:17
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ton,

Ik raad u aan om uw kwestie aan te kaarten bij de Nationale ombudsman, klik op de volgende link voor contact :

https://www.nationaleombudsman.nl/contact-en-adres

Ja
door JannyBoe - May 24, 2024 om 06:54
534 Antwoorden / Vragen

Hallo @TON2000, erg vervelend dat dit zo verloopt.
Allereerst zou ik bellen met/langsgaan bij met het College van Bestuur en informeren waarom uw klacht niet in behandeling genomen is.
En wanneer u bericht gaat ontvangen over uw klacht.

Verder kunt u bij de Onderwijsinspectie lezen wat de procedures zijn in het geval van een klacht over het Hoger Onderwijs.
Daarin staat onder andere de tip om contact op te nemen met de Landelijke Studentenvakbond die u gratis juridisch kan bijstaan.
Dat is sowieso een aanrader want in moeilijke procedures is het beter om niet alleen te staan.
Succes.

Mabelle
door Mabelle - May 24, 2024 om 09:59
493 Antwoorden / 1 Vragen

Het advies van de Amsterdammer kun je negeren, de Nationale Ombudsman is er alleen voor overheidsinstanties. De Hogeschool is natuurlijk geen overheidsinstantie.

https://www.nationaleombudsman.nl/

Volg het advies van @JannyBoe.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 25, 2024 om 01:35
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Mabelle,

Kunt u uw antwoord goed onderbouwen?

U geeft alleen een link met voorbeelden.....

ti
door tilpend May 25, 2024 om 08:00
139 Antwoorden / 0 Vragen

In tegenstelling tot uw advies is het antwoord van Mabelle uitstekend onderbouwd. Er wordt duidelijk aangegeven waarom de Nationale Ombudsman in dit geval geen optie is met daarbij een link naar de hoofdpagina van de Nationale Ombudsman waar iedereen kan zien over welke instanties je wel een klacht in kan dienen (en alle andere niet genoemde instanties dus per definitie niet).

Maar misschien kunt u aangeven waarom volgens u uw advies wel correct is? Misschien met foto's erbij want daar bent u altijd zo dol op.

Ozymandias
door Ozymandias - May 24, 2024 om 12:03
181 Antwoorden / Vragen

Heb je wel gevraagd of ze hem inderdaad ontvangen hebben. Want aangetekend versturen is alleen een bewijs dat JIJ iets verzonden hebt, niet dat het ook aankomt

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 25, 2024 om 11:01
1819 Antwoorden / 31 Vragen
ti
door tilpend May 25, 2024 om 12:56
139 Antwoorden / 0 Vragen

Dat gaat alleen over het Ministerie zelf, niet alle onderwijsinstellingen.

De Nationale Ombudsman is *niet* het aanspreekpunt voor de Hogeschool voor de Kunsten in Den Haag, simpel. Als dat wel zo was, zou je op de website  van de National Ombudsman bij https://www.nationaleombudsman.nl/klacht-indienen/uw-klacht de Hogeschool kunnen opzoeken of de onderlichtende faculteiten (Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten of Koninklijk Conservatorium) en dat is niet het geval.

En voor alle duidelijkheid dan nog even een link naar de overheid:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/hoger-onderwijs/vraag-en-antwoord/waar-dien-ik-een-klacht-in-over-mijn-hogeschool-of-universiteit

en ik citeer:

"Oneens met klachtafhandeling openbare universiteit

Studeert u aan een openbare universiteit en bent u het oneens met de afhandeling van uw klacht over een gedrag of dienstverlening? Dan kunt u terecht bij de Nationale Ombudsman. Alle universiteiten in Nederland zijn openbaar, behalve de Vrije Universiteit Amsterdam en Radboud Universiteit in Nijmegen. Studeert u aan een niet-openbare universiteit of hogeschool? Dan is er geen mogelijkheid verder iets te ondernemen na de klachtafhandeling.

Dus in dit geval kan je niet terecht bij de Nationale Ombudsman.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 26, 2024 om 00:47
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Tilpend,

Ik lees , dat deze Hogeschool voor de Kunsten een openbare universiteit is, klik op de volgende link:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Academie_van_Beeldende_Kunsten_(Den_Haag)

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 26, 2024 om 00:49
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Ik lees , dat deze Hogeschool voor de Kunsten een openbare universiteit is :

https://nl.wikipedia.org/wiki/Koninklijke_Academie_van_Beeldende_Kunsten_(Den_Haag)

ti
door tilpend May 26, 2024 om 07:57
139 Antwoorden / 0 Vragen

Knap dat u dat leest want er staat helemaal niets over in zowel die schermprint als op Wikipedia.
En een Hogeschool is per definitie geen Universiteit.....

Mabelle
door Mabelle May 26, 2024 om 09:44
493 Antwoorden / 1 Vragen

@Tilpend, geef het maar op joh. Op iedere reactie van ons, komt hij met een weerwoord, al is het alleen maar om puntjes te scoren. Vier 'experts' vonden zijn regelrechte foute antwoord, ook al fantastisch...

ti
door tilpend May 26, 2024 om 10:14
139 Antwoorden / 0 Vragen

@Mabelle, je hebt gelijk, ik stop er mee.
Het meest hilarische is nog dat hij zelf een onjuist antwoord geeft zonder enige toelichting en vervolgens toelichting op jouw antwoord vraagt terwijl daar al duidelijk instaat waarom de Nationale Ombudsman in dit geval niet van toepassing is.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 26, 2024 om 10:48
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Madbelle en Tjilpend,

Het blijkt, dat jullie geen verstand van dit onderwerp hebben.

Persoonlijk heb ik al diverse keren te maken gehad met de Nationale ombudsman.

Vaak kiest hij niet openlijk voor de burger, maar achter de schermen kan hij toch druk zetten op de overheid-instanties.

Ozymandias
door Ozymandias May 26, 2024 om 12:02
181 Antwoorden / Vragen

Nee, het blijkt dat jij weer eens geen verstand van het onderwerp hebt en de eigenwijze Amsterdammer speelt. Het is gewoon deerniswekkend hoe groot het bord voor jouw hoofd is. Ik kan mij dan ook niet voorstellen dat jij mentaal 100% bent. Heb je wel eens overwogen om professionele hulp te zoeken? Ik denk dat je daar goed aan zou doen.

Mabelle
door Mabelle May 26, 2024 om 12:22
493 Antwoorden / 1 Vragen

@Ozymandias, diverse hulpverleners zijn na een paar gesprekken gillend weggerend. Hij staat nu op de zwarte lijst van alle GGZ instellingen.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer May 26, 2024 om 14:37
1819 Antwoorden / 31 Vragen

Geachte Ozymandiablo en Madbelle,

Elke zaterdag staat er een column van de Nationale ombudsman in de grootste krant van Nederland.

Er worden vaak problemen van studenten behandeld.

Geboren Amsterdammer
door Geboren Amsterdammer - May 26, 2024 om 20:24
1819 Antwoorden / 31 Vragen

In de Telegraaf van zaterdag staat elke week een column van de Nationale Ombudsman.

Misschien ook een tip om te lezen voor Tilpend, Mabelle en Ozymandias.

In de bibliotheek kunt u krant gratis lezen als een abonnement te duur is....;<))

Redacteur
door Redacteur - May 27, 2024 om 09:33
1065 Antwoorden / 62 Vragen

@topicstarter: het is niet toegestaan om meerdere accounts te gebruiken op dit forum. Daarom sluiten we dit topic.

Redactie