MammaMo36
door MammaMo36 Nov 12, 2017 om 10:51
Geldzaken & recht

Wat kun je doen tegen een gerechtelijke dwaling?

Volgens de buren veroorzaken wij overlast. Zij hebben daarover de woningbouw ingelicht, die is een procedure begonnen. De rechter in deze zaak vond de redenen die de buren aandroegen te gek voor woorden!En de woningbouw kon ook niets concreets overleggen,die hebben hun zgn bewijzen alleen van horen zeggen door de buren. Nu kwam afgelopen vrijdag het vonnis en daar stond in dat wij het huis moeten verlaten. Volgens onze advocaat is dit opgesteld door een andere rechter omdat het druk is op de rechtbank....Dis gaan we natuurlijk in hoger beroep! Maar binnenkort staan wij dus wel op straat!

3082 9 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Nov 12, 2017 om 10:54
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Dat moet je dan door je advocaat laten regelen!

uwjurist
door uwjurist - Nov 12, 2017 om 10:55
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Allereerst moet er een executiegeschil in kort geding worden gestart om ontruiming te voorkomen. Daarnaast kan hoger beroep worden ingesteld in de bodemprocedure.

Uw advocaat hoort dit allemaal te weten en te doen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Topantwoord

aurora1
door aurora1 - Nov 12, 2017 om 11:31
15645 Antwoorden / 6 Vragen

U heeft toch een advocaat? Laat die de zaken verder regelen.
Op dit forum kunnen we niets doen en dat is maar goed ook.
Wat bedoelt u met gerechtelijke dwaling ? Heeft u dit zelf bedacht?

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 12, 2017 om 15:54
Antwoorden / 1 Vragen

Hoezo zelf bedacht! Het blijkt wel dat u OF niet goed leest OF totaal niet begrepen heeft wat de vraag inhoud.

tijger1
door tijger1 Nov 12, 2017 om 16:04
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@mammamo36. Die term “gerechtelijke dwaling”, hoe komt u daarop? Want zoals u het beschrijft, kan het niet gebeurd zijn.

diumenge
door diumenge Nov 12, 2017 om 16:07
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Lees dit dan eens door Mammamo36 https://www.rechtspraak.nl/Uitspraken-en-nieuws/Themas/Rechterlijke-dwalingen, verder volg het advies van 'uwjurist' op.

aurora1
door aurora1 Nov 12, 2017 om 17:05
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Het lijkt mij eerder dat u niet weet wat een gerechtelijke dwaling is, wat dat inhoudt, vandaar de vraag in mijn reactie. U lijkt het lukraak te gebruiken in een aangelegenheid waarvan u vindt dat u gelijk heeft. Ik heb het idee dat u uw tijd maar beter kunt besteden aan het zoeken naar onderdak. Er zal wel heel wat vooraf gegaan zijn w.b. deze affaire voordat de gang naar de rechter gedaan werd.

getty
door getty - Nov 12, 2017 om 12:32
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Geen enkele rechter in NL zal iemand maar zo zijn huis uit zetten zonder enig bewijs. Er is vast meer aan de hand dan u schetst in dit korte stukje. U heeft een advocaat, daar hoort u te zijn met uw vragen.

Mocht u ten tijde van de ontruiming geen woonruimte hebben, meldt u zich dan bij het maatschappelijk werk in de gemeente voor de gemeentelijke opvangmogelijkheden.

panter22
door panter22 - Nov 12, 2017 om 17:05
6599 Antwoorden / Vragen

Wie dat vonnis opgesteld heeft doet er niet toe. Lijkt meer op een smoesje van de advocaat.
Jullie hebben verloren en moeten het huis uit. Tenzij jullie het kort geding winnen.
Als buren klagen bij de woningstichting, dan zit je niet van de ene op de andere dag bij de rechter.
Daar zal een traject vooraf zijn gegaan, met bv brieven, buurtbemiddelling en mogelijk aangifte.
De rechter gaf jullie min of meer gelijk in de rechtzaal, maar besliste anders.
Kijk naar de motivatie van de rechter, waarom jullie uit huis gezet worden.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 13:39
Antwoorden / 1 Vragen

buurtbemiddeling is er geweest....10 jaar geleden! Dat ging over iets heel anders overigens, en bovendien met mijn ex. In deze zaak is er GEEN bemiddeling geweest.
De woningbouw wilde komen praten, maar die sturen zo’n brief 2 dagen van te voren...op zo’n korte termijn kon mijn man geen vrij van het werk nemen. Heb daarop de WB gebeld en gezegd dat een gesprek niet kon om die reden. Nu draaien ze het dus zo, dat wij niet wilden!

Gerry1969
door Gerry1969 - Nov 12, 2017 om 18:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

Tientje wedden dat advocaat niet bestaat maar jurist via rbv is.

ne
door neodutchio Nov 12, 2017 om 19:21
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Voor 100 euro wedden dat er meer aan de hand is dan een beetje burenoverlast dat binnen een week in de rechtbank behandeld is.

Gerry1969
door Gerry1969 Nov 12, 2017 om 22:04
3449 Antwoorden / 25 Vragen

@neodutchio, die weddenschap durf ik niet aan. :-)

ne
door neodutchio Nov 12, 2017 om 22:20
5173 Antwoorden / 12 Vragen

Zoals boven al beschreven, een procedure gaat veel tijd overheen. Dat het al bij de rechter komt zegt al genoeg. Geen enkele jurist gaat een zaak aanspannen als er geen bewijs is.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 09:31
Antwoorden / 1 Vragen

WEL als ze afgaan op wat buren zeggen dus! Maar zolang er ZELF niets is geconstateerd hebben ze naar mijn mening nog steeds geen zaak. De advocaat vertelde mij overigens, dat langlopende zaken vaak overgedragen worden aan andere rechters die van de hele zaak niets afweten vanwege drukte bij de rechtbank. Dat betekent dus dat die afgaat op wat hij leest, en niet op wat er gezegd is in de rechtbank. Naar mijn mening kan hij daar dus geen mening over geven. Daarom gaan wij dus ook in hoger beroep.

panter22
door panter22 Nov 13, 2017 om 12:43
6599 Antwoorden / Vragen

Als je in hoger beroep gaat, dan betekent dit niet altijd dat je in het huis mag blijven wonen. De rechter maakt een belangenafweging. Info:
https://www.axiusadvocaten.nl/blogs/de-tenuitvoerlegging-van-een-vonnis-schorsen-kan-dit

Het gaat dus om een langlopend conflict met de buren.
Je hebt een bepaalde mening over op welke manier de rechter over jouw zaak zijn oordeel moet vormen.
Is je advocaat het met je mening eens?

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 13:29
Antwoorden / 1 Vragen

Die heeft me net uitgelegd dat de rechter het mag interpeteren zoals hij wil. Op veel fronten was de rechter het, tijdens de zitting met ons eens, dus rijst het vermoeden dat dit door een andere rechter anders is geïnterpreteerd is.
Dit valt alleen niet te bewijzen.

panter22
door panter22 Nov 14, 2017 om 08:53
6599 Antwoorden / Vragen

Terecht of onterecht, er is al sinds jullie er wonen ruzie met de buren, intussen al 13 jaar.
De zaak is nu zover uit de hand gelopen dat buren huurverlaging hebben gekregen wegens verminderd woongenot en dat meerdere buren overlast van jullie ervaren.
Het komt nooit weer goed tussen jullie en de buren. Naast elkaar blijven wonen is dan geen optie meer.
De rechter heeft beslist dat jullie moeten vertrekken.

ro
door ron503 - Nov 13, 2017 om 11:25
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Als u in beroep gaat wordt het vonnis niet ten uitvoer gelegd maar er is wel sprake van een omgekeerde bewijslast en u dient te bewijzen dat de aantijgingen jegens u bezijdens de waarheid zijn. Een kantonrechter zal in een rechtszaak waarbij hij/zij van mening is dat de aantijgingen jegens u ongegrond zijn over het algemeen direct vonnis wijzen ten voordele van u. Als de kantonrechter echter tijd nodig heeft om tot een uitspraak te komen dan zijn er toch twijfels gerezen waarbij al het gezegde in de rechtszaak die genotuleerd of opgenomen zijn tegen elkaar afgewogen worden om tot een vonnis te geraken. Het kan niet zo zijn dat een andere rechter zonder kennis van zaken een vonnis mag wijzen maar mag wel het vonnis gewezen door de oorspronkelijke kantonrechter aan u doen toekomen. Wat mij bevreemd is dat de woningbouw op basis van horen zeggen een procedure voor ontbinding van het huurcontract is gestart want er moet wel een heleboel gebeuren voordat de woningbouw deze maatregel in gaat zetten.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 13:17
Antwoorden / 1 Vragen

Deze mensen wonen hier vaak al meer dan 30 jaar. De woningbouw wil deze natuurlijk graag te vriend houden. Wij komen uit een andere stad, dus horen wij niet in het straatplaatje. Om hun eisen kracht bij te zetten, hebben zij hun huur verlaagd. Daar zit de WB natuurlijk niet op te wachten. Daarbij komt ook, dat de wijkagent, die hier al jaren loopt, het loophondje van de woningbouw is, en daarbij bekend is bij deze bewoners. Feit blijft, dat de woningbouw nooit zelf iets heeft geconstateerd, maar afgaat op deze mensen. Ikzelf woon hier al 13 jaar, dan is het toch wel erg vreemd dat ze NU ineens overlast hebben!

jo
door jorisw Nov 13, 2017 om 13:20
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Aha, het is een complot van heel de wereld tegen TS....

ro
door ron503 Nov 13, 2017 om 13:44
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Eerst in beroep gaan want dan heeft u de kans om het tegendeel te bewijzen, maar in mijn optiek zijn er wel zaken geweest die niet in uw voordeel uit gepakt hebben. Op basis van "u past niet in het plaatje" een uit huis zettings procedure door de wbv gestart en de andere huurders een huurverlaging vanwege overlast toekennen komt zo goed als nooit voor want enkel een onafhankelijke commissie kan de wbv tot zo'n soort van huurverlaging dwingen. Kan het toch niet zo zijn dat de overlast die u en uw gezin veroorzaakt door u normaal wordt gevonden en de andere buren zich maar aan uw gedrag aan dienen te passen.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 13:44
Antwoorden / 1 Vragen

Je zou hier eens moeten komen wonen met al die bejaarden....

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 13, 2017 om 13:52
Antwoorden / 1 Vragen

1 van deze buren gaf zelf toe dat hij de boel aanstuurde tgv  deze overige buren. Daar zijn zelfs mensen bij die ik, in al die 13 jaar dat ik hier woon, nog nooit gesproken heb! Zelfs mensen die vooraan in de straat wonen! Beetje vreemd niet? De rechter fronste daarbij ook zijn wenkbrauwen. Deze man woont notabene 2 huizen verder... en de buren die aan de andere kant 2 huizen verder wonen klagen NIET! Beetje vreemd he!

aurora1
door aurora1 Nov 13, 2017 om 14:19
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Gelukkig voor u heeft u op alle fronten gelijk, ook met uw complottheorieën.
Nu nog een rechter niet laten dwalen en u gelijk laten geven en dan is het goed geregeld voor u.

kc
door kcdb - Nov 14, 2017 om 15:19
113 Antwoorden / 2 Vragen

Betreft deze kwestie een uitspraak van instantie: Gerechtshof Arnhem-Leeuwarden, locatie Leeuwarden. Datum uitspraak 03-10-2017, betreffende burenoverlast?

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 14, 2017 om 17:44
Antwoorden / 1 Vragen

nee

tenormin
door tenormin Nov 14, 2017 om 19:11
16860 Antwoorden / 108 Vragen

Heeft uw zaak de krant gehaald? Want het is wel een buitengewoon uitzonderlijke zaak dat bewoners huurverlaging krijgen door uw "overlast". Misschien kunt u dan eens een link geven naar al die klagende bejaarden, die gelijk hebben gekregen. Want op straat komen te staan door wat u schrijft, lijkt mij totaal onmogelijk.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 14, 2017 om 23:58
Antwoorden / 1 Vragen

Lijkt ja. En toch is het zo. De boel wordt hier opgestookt door 1 persoon en de rest loop alsmakke schapen mee. Wij hebben hem niets misdaan, Deze meneer slingert de meest vreselijke dingen naar ons hoofd en daan vind hij een antwoord terug krijgt. Daarnaast kletst de wijkagent gezellig met hem mee, het zijn. beste vrienden (zijn kennen elkaar al sinds hun jeugd)

kc
door kcdb Nov 15, 2017 om 11:48
113 Antwoorden / 2 Vragen

U antwoord "nee" op mijn vraag, waarbij ik er vooralsnog vanuit ga dat dit waar is. De uitspraak die ik gelezen heb, met de door mij genoemde kenmerken, lijkt op een aantal punten veel op het verhaal wat u hier suggereert. Maar, omdat u spreekt over een uitspraak, kunt u misschien het ECLI-nummer eens vermelden? Dan kunnen wij allen een gedetailleerd oordeel vormen, als deze uitspraak gepubliceeerd is, over al datgene wat kennelijk is voorgevallen en wat de uitspraak daarover is. Zo lang wij beide kanten van de zaak niet kennen en uit moeten gaan van uw eenzijdige mening, is dit vormen van een oordeel lastig voor ons.

tijger1
door tijger1 - Nov 14, 2017 om 18:30
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Is die overlast ook nog een beetje omschreven? Ben wel benieuwd daarnaar.

MammaMo36
door MammaMo36 Nov 15, 2017 om 00:02
Antwoorden / 1 Vragen

Het komt er op neer dat wij mensen zouden bedreigen en beledigen. Dat je iets zegt tegen een buurvrouw die aan onze spullen komen en dan ook nog eens met een ladder over je schutting staat te kijken, vinden zij maar vreemd.
Dat mij man rare woorden naar zijn hoofd geslingerd krijgt en je daar iets over zegt, dat vinden ze ongepast, dus hup, maar weer naar de woningbouw. Daarom stellen wij hogere beroep in

tijger1
door tijger1 Nov 15, 2017 om 00:11
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Die onzin gelooft u toch zelf niet. Laat me niet lachen, daar zet geen een rechter u voor uit uw huis.

kc
door kcdb Nov 15, 2017 om 11:57
113 Antwoorden / 2 Vragen

@TIJGER1: Ik denk dat u hierin volledig gelijk hebt. Gisteren heb ik een gepubliceerde uitspraak gelezen, waarvan ik onder de vorige reactie enkele kenmerken heb genoemd. De inhoud van die uitspraakt lijkt op datgene wat TS hier in korte bewoordingen heeft aangegeven. TS geeft met een kort "nee" echter aan dat deze kenmerken niet overeenkomen met de uitspraak die zij bedoelt. Vooralsnog moeten wij aannemen dat dit "nee" waar is. Mocht dit anders zijn, dan is er inderdaad veel meer aan de hand geweest als wat aan ons is weergegeven. TS heb ik uitgenodigd het ECLI-nummer van de gepubliceerde uitspraak aan te geven, zodat wij ons een gedetailleerd oordeel kunnen vormen over wat er wel of niet is voorgevallen, waar het oordeel van de echter op is gebaseerd, of wij die uitspraak terecht vinden (waarbij ik aanteken dat wij geen rechters zijn) en of er mogelijk sprake is van een "gerechtelijke dwaling".