ve
door vellinga Oct 6, 2005 om 11:52
Geldzaken & recht

Wat te doen.

Ik heb nog een vrij forse schuld bij Levob.Ik betaal nu 340., Eoro per maand.aangezien ik nu onder de bijstandsnorm zit kan ik die niet meer betalen.Het probleem is dat ik wel WIL betalen maar dat ik de hoogte per maand naar beneden wil krijgen zoals bv 175-200 Euro per maand.weet iemand of dit mogenlijk is en hoe te handelen.

553 5 Rapporteer

vladja
door vladja - Oct 6, 2005 om 12:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

U moet met Levob gaan overleggen en aantonen dat u door die betaling
onder het bijstandsniveau komt. Dus met alle papieren erbij.

Maak een afspraak met de incasso-afdeling (of hoe ze dat ook bij Levob
noemen). Stel duidelijk dat u wilt betalen, maar niet onder het
bijstandsniveau kunt leven. Zorg wel dat u de afspraak maakt met een
bevoegd persoon om dit soort beslissingen te nemen.

Maak de afspraak dus schriftelijk, waarbij u in uw verzoek voor een
gesprek vast een en ander op papier zet, zodat Levob alvast op de
hoogte is. Dat bespaart een hoop tijd en uitleg bij het gesprek.

Het is een redelijk verzoek wat u doet. Levob kan niet van iemand verwachten dat die beneden het bijstandsniveau moet leven.

Mocht u er met Levob niet uitkomen, meldt het dan even.

Succes, Vladja

ve
door vellinga - Oct 6, 2005 om 12:26
1 Antwoorden / 2 Vragen

Iki ga dit doen en hou jullie op de hoogte bedankt

pa
door pauline64 - Oct 24, 2005 om 13:59
7 Antwoorden / 0 Vragen

Het beste wat U kunt doen is contact opnemen met de Levob en uw situatie uitleggen. Stuur hierbij ook de bewijzen mee van uw fin. situatie en raag hun om een andere aflossing of stel er zelf een voor. Neem wel zelf contact op en doe dit zo snel mogelijk. Speel open spel en wees duidelijk en laat zien dat u welwillend bent, maar dat u niet zo door kunt gaan. Dan laat u tenminste zien dat u niet onwillend bent, maar gewoon niet anders kunt.

Met vriendelijke groet, Pauline

la
door ladylaaf - Oct 24, 2005 om 14:19
57 Antwoorden / 5 Vragen

wat vladja schrijft is waar probeer of je met hun kunt gaan bemiddellen.en een andere oplossing is  via de gemeente schuldsanering  dan krijg je via de gemeente een bewindvoeder die jou schulden regelt en bemiddelt.soms als mensen aan het minnium zitten gaat de bewindvoeder met de schuldeiser praten wil wel eens helpen ,kwijtschelding.of gedeelte daarvan  ze mogen je nooit in een positie brengen dat je geen leefgeld over hou dus daar houden ze wel rekening mee,maar als je de informatie op de televisie volgt zijn hiervoor grote wachttijden,maar ga in ieder geval hulp zoeken

sterkte marloes

vladja
door vladja - Oct 24, 2005 om 14:25
8293 Antwoorden / 27 Vragen

Ladylaaf,

Met maar 1 schuld die ook nog af kunt lossen kom totaal niet in
aanmerking voor schuldsanering. Om daarvoor in aanmerking te komen moet
je aan een aantal voorwaarden voldoen. Het is echt niet zo van: O ik
heb schulden, dan ga ik maar de schuldsanering in. Zelfs niet als jet
water tot aan je lippen staat.

Vladja