Jo
door Jochem015 Sep 20, 2022 om 23:17
Geldzaken & recht
Wat zijn je rechten als de herstelwerkzaamheden van een lekkage niet zijn opgelo

Huis uit 78 gekocht en een aanbouw die ongv 20 jaar oud is. Wat blijkt...lekkage. hiervoor een aannemer ingeschakeld en die heeft onderzoek gedaan, daarna hersteld naar eigen zeggen en factuur betaald. Helaas na een bui weer dezelfde lekkage. Contact gezocht, nogmaals onderzocht/hersteld en een nieuwe factuur, reden: de eerste keer zorgde ook voor de lekkage en die is opgelost, deze lekkage is namelijk een andere...bijzonder? Na de tweede keer hebben wij nog steeds een lekkage op exact dezelfde plek. De aannemer geeft aan dat wij alles moeten betalen i.v.m. het onderzoek(2x). Dit komt neer op ongv 800 euro (gem 400 euro p.s.). Mijn vraag wat zijn mijn rechten? Voor een onderzoek betalen begrijp ik, maar 2x en nog steeds niet verholpen gaat mij te ver. HELP!

3041 3 Rapporteer

marita5
door marita5 - Sep 21, 2022 om 01:52
11517 Antwoorden / 15 Vragen
heremietkreeft
door heremietkreeft - Sep 21, 2022 om 08:34
16859 Antwoorden / 202 Vragen

U krreg al enkele verwijzingen en

U kunt op basis van deze info overwegen om zelf al een ingebreke stelling te doen indien u van mening bent dat de wetgeving niet wordt nageleefd door bijv. deze te benutten: https://www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/voorbeeldbrief-ingebrekestelling/ (achtergrond info) https://www.wetrecht.nl/ingebrekestelling/ en u kunt ook een melding doen bij https://www.klachtenkompas.nl/ van de Consumentenbond en bij www.consuwijzer.nl van de ACM.

heremietkreeft
door heremietkreeft Sep 21, 2022 om 08:52
16859 Antwoorden / 202 Vragen

Ps. Bent u lid van Vereniging Eigen Huis, benader die dan voor nadere juridsche hulp. https://www.eigenhuis.nl/#/

panter22
door panter22 - Sep 21, 2022 om 09:30
6599 Antwoorden / Vragen

Lekkage is moeilijk op te sporen. Soms lekt het op een heel andere plaats dan verwacht.
Na 2 keer is de lekkage dus nog steeds niet verholpen.

Wat is het voorstel van de aannemer behalve de rekening betalen?