ja
door jakooi Jan 22, 2007 om 18:42
Geldzaken & recht

Wat zijn mijn rechten.

Hallo,

Ik heb een bestelling bij de prijsgigant gedaan. Dit is een webwinkel. Ik heb het bedrag van 260 euro van te voren overgemaakt. Na ruim een week kreeg ik bericht dat er twee bedels niet op voorraad zijn. Ik heb hun gemaild dat ik dan graag een andere bedel(een duurdere) wil. De meerkosten zou ik dan overmaken. Er wordt (bijna) niet gereageerd op mail. Telefoonnummer is niet te vinden. Ook heb ik een voorstel gedaan om te vragen wat in voorraad is, op te sturen en dan maak ik verzendkosten over zodat als de rest binnen is ze dit kunnen opsturen. Ik ben helaas te laat gaan zoeken op internet over deze webwinkel. Ik ben er achter gekomen dat er veel negatieve reacties zijn over hun. Klanten krijgen soms hun spullen pas na maanden opgestuurd. Mijn vraag is kan dit zomaar. Wat is een redelijke termijn om de bestelling te annuleren. En hebben hun niet te verplichting om op mijn mail te reageren.

Groetjes anja

373 4 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 18:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ga naar hun pagina met leveringsvoorwaarden en algemene voorwaarden.
Stuur een mail dat wanneer men niet reageerd op uw mail dat u aangifte zal doen bij de politie in Enschede voor oplichting.
Wanneer zij niet kunnen leveren laat dan uw geld terugboeken, en laat u niet verleiden tot een andere koop.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 18:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Tenzij anders overeengekomen heeft een webwinkel volgens de wet dertig dagen de tijd om te leveren. Mocht de leverancier dit niet na kunnen komen dan moet deze u hiervan tijdig op de hoogte stellen en vervolgens het bedrag binnen wederom dertig dagen na die termijn retourneren.

Bovendien kunt u na ontvangst van het product de koop binnen zeven werkdagen ongedaan, de enige kosten die u dan hoeft te betalen is voor de retour verzending.

U kunt de webwinkel gezien de situatie vragen de bestelling te annuleren, daarbij kunt u uw recht om de koop binnen zeven dagen na ontvangst te retourneren vermelden.

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 19:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik heb gekeken bij hun voorwaarden. Ik zal ze hier nierzetten. MIjn vraag is: Kan ik nu de bestelling annuleren? Ik heb het pas op 12-01-07 besteld. Ik kan uit hun voorwaarden niet echt een termijn opmaken.

Artikel 4. Levering

4.1 De door Deprijsgigant.nl opgegeven levertijden zijn slechts indicatief. Overschrijding van enige leveringstermijn geeft u geen recht op schadevergoeding en evenmin het recht uw bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden, tenzij de overschrijding van de leveringstermijn zodanig is dat van u redelijkerwijs niet kan worden verlangd dat u de overeenkomst in stand laat. U bent in dat geval gerechtigd de bestelling te annuleren dan wel de overeenkomst te ontbinden voor zover dat noodzakelijk is. U kunt een annuleringsverzoek indienen per email. Wij zullen het door u betaalde bedrag binnen 30 dagen retour storten.

Artikel 7. Reclames en aansprakelijkheid

7.1 U heeft de verplichting om bij aflevering te onderzoeken of de producten aan de overeenkomst beantwoorden. Indien dit niet het geval is, dient u Deprijsgigant.nl daarvan zo spoedig mogelijk en in ieder geval binnen zeven (7) werkdagen na de aflevering, althans nadat constatering redelijkerwijze mogelijk was, schriftelijk en gemotiveerd kennis te geven.

7.2 Indien is aangetoond dat de producten niet aan de overeenkomst beantwoorden, heeft Deprijsgigant.nl de keuze de desbetreffende producten tegen retournering daarvan te vervangen door nieuwe producten dan wel de factuurwaarde daarvan te restitueren.

7.3 Indien u een product om welke reden dan ook niet wenst af te nemen, heeft u het recht het product binnen zeven (7) werkdagen na aflevering aan Deprijsgigant.nl te retourneren. Retourzendingen worden in dit geval slechts geaccepteerd indien de verpakking van het product onbeschadigd is, waarbij tevens geldt dat de kosten voor retourzendingen voor uw rekening komen

Groetjes Anja

ve
door verwijderd - Jan 22, 2007 om 19:34
0 Antwoorden / 0 Vragen

U zult gewoon even moeten afwachten, het verandere van uw bestelling schept alleen maar verwarring, en maakt de kans op fouten alleen maar groter.