ca
door carrie40 May 11, 2007 om 16:16
Geldzaken & recht

Waterschade door cv monteur en hoge rekening

ik belde het instalatiebedrijf dat ik storing had aan de cv, als ik warm water pak ging de verwarming aan, en de vraag of hij een hendeltje mee wilden nemen om, het water bij te vullen( die was afgebroken), hij komt maar kan niets doen omdat hij de onderdelen niet mee heeft, moest besteld worden, mijn vraag was ;wat gaat het ongeveer kosten?, nou gelukkig was het een kleinigheidje, 35 euro en dan de tijd die hij bezig was. vrijdag de 13 kwam hij het maken, en was in 20 minuten klaar. hij vertelde me dat hij natte knieen had gekregen , omdat het boven nat was. vond het raar, ik zetten een handtekening en ging naar boven, tot mijn grote schrik zie ik zo het water langs mijn gestucte muur komen, en rende snel naar buiten, maar helaas hij reed net weg. ik belde gelijk met het bedrijf en ze zouden hem bellen, maar helaas niks meer van hem vernomen. 5 dagen later krijg ik de rekening van maar liefst 337,00 euro! ik gelijk gebeld maar kon me daar geen antwoord op geven, en waarom had ik niks meer van de monteur gehoord, oo die hoorde het pas de volgende dag op z'n voice mail. raar toch een monteur die hard wegrijd en niks meer van zich laat horen. ik heb veel gebeld maar krijg geen reactie, toen maar e-mail gestuurd, daar kreeg ik op te horen ; het was bij mij al nat, dus moest ik zelf maar me verzekering bellen en de rekening, ja daar hebben monteurs geen kaas van gegeten, je snapt dat ik woedend ben, zit met waterschade en een toren hoge rekening. waarom ontkent men dit?


 

641 6 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:22
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

Hallo Carrie,


Ik denk dat als je dit aan de verzekering voorlegt zij ook gaan navragen bij het bedrijf van die monteur. Het is nu helaas jou woord tegen die van hen. MIsschien kun je een specificatie opvragen van de rekening?


Heb je al een officiele klacht ingediend bij het bedrijf? En eventueel een branche organisatie als je er niet uitkomt met het bedrijf.


Succes! Kristina.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:31
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik denk dat die monteur PRECIES wist wat ie deed... u even snel laten tekenen, en hard wegrennen in de hoop dat u te laat zou zien wat er aan de hand is. en dat is gelukt!


nu heeft u waarschijnlijk én getekend voor een correct uitgevoerde reparatie, én de gepeperde rekening, waarmee het bedrijf u om de oren kan slaan bij een eventuele rechtszaak.


volgens mij bent u erin getuind zoals men dat noemt, en kunt u weinig anders dan bij de pakken neerzitten en NOOIT meer met dit bedrijf samenwerken.


groetend,


Richard Faas

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

carrie40@ stel zo snel als mogelijk per aangetekende brief het installatiebedrijf in gebreke en aansprakelijk.  Hier is onder meer duidelijk m.i sprake van een tekortkoming in het naleven van een overeenkomst of wel het leveren van een wanprstatie.


Schale als u een verzekering heeft inzake brand en waterschade direct uw verzekeringstussenpersoon of agent is want die zal dat dan van u overnemen. Hoe dan ook de rekening niet betalen, ik ga er van uit dat het bedrag van uw schade substantieel hoger is en dat kunt u vorderen als al gezegd. Voor vorderingen tot een bedrag ad € 5.000,00 kunt u doen zonder bijstand van een advocaat zie daarvoor:


www.derechtspraak.nl

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:36
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

hallo Richard, niet mee eens ondanks het feit dat een bon werd afgetekend. Ik neem aan dat er wel degelijk kan worden aangetioond dat de reparatiepoging de oorzaak is.


ben het wel eens dat het altijd beter is om eerst te kijken alvorens een bon af te tekenen. Bovendien is een genoemd bedrag ad € 35 iets anders dan een rekening van € 337.


 


En om niet te vergeten: vraagstelster heeft wettelijk recht op het in het bezit zijn van al die zaken die dan vervangen zouden zijn.

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:45
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

moreel heb je volledig gelijk gerrit... misschien juridisch gezien ook wel, maar als op die bon staat "getekend voor correcte uitvoering reparatie" of woorden van gelijke strekking, kan het bedrijf ontkennen uberhaupt één druppel water gezien te hebben, en wordt het onmogelijk te bewijzen wat die lekkage heeft veroorzaakt...


sterker nog: als er geen foto's zijn van de schade waarvan duidelijk te bewijzen is dat ze nét na het vertrek van de monteur zijn gemaakt, valt er niet eens te bewijzen DAT er schade is, laat staan wie er de schuldige van is.


en dan wordt er in dit soort gevallen ook nog weleens gesuggereerd dat "eisende partij zelf de schade heeft toegebracht omdat ie kwaad was over de hoogte van de rekening en ons op deze manier in diskrediet probeert te brengen".


derhalve geef ik vraagsteller, ondanks zijn gelijk, nul comma niks kans bij een rechter...


zijn kant is onbewijsbaar, die van het bedrijf wel; ze hebben een ondertekende werkbon.


en dan weet je zelf ook wel hoe de rechter gaat oordelen, en dan is het beter NU te betalen, dan de extra kosten erbij te krijgen die een rechtszaak met zich mee brengt.


 

ve
door verwijderd - May 11, 2007 om 16:55
0 Antwoorden / 0 Vragen
0

ik heb er een foto van

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer