no
door nott Oct 12, 2004 om 12:55
Geldzaken & recht

We moeten het bedrag nu ineens betalen.

Wij  zijn op 03-09-2004 getrouwd en hebben onze bruidsreportage en video door een bedrijf laten maken.We hebben de helft van het bedrag al aanbetaald,maar nu willen ze het restant ook al hebben terwijl ze nog niks afgeleverd hebben.En in ons contract staat duidelijk dat we het resterende bedrag na aflevering pas hoeven te betalen.Dat hebben ook tegen hem gezegd ,maar nu komen er steeds mailtjes van hem binnen die steeds raarder en dreigender worden.

Wat moeten we daar nou mee.?

406 3 Rapporteer

tuinfreak_1
door tuinfreak_1 - Oct 12, 2004 om 13:17
763 Antwoorden / 1 Vragen

Als in je contract staat dat je pas bij aflevering hoeft te betalen, dan mag je ervan uit gaan dat dat zo is, en is het inderdaad vreemd als ze wat anders beweren, gewoon maar voet bij stuk houden afspraak is afspraak eerst de reportage dan betalen. stuur ze desnoods een kopietje en vraag waar de reportage blijft.

succes en groeten tuinfreak

user123
door user123 - Oct 13, 2004 om 17:44
1346 Antwoorden / 3 Vragen

Wat is de aanleiding voor de fotograaf geweest om 100% aanbetaling te eisen ? Het is niet gebruikelijk om tijdens de uitvoering van een opdracht de overeenkomst eenzijdig te veranderen.

ho
door hope - Oct 15, 2004 om 18:54
3 Antwoorden / 0 Vragen

Stellen dat het bedrijf door deze opstelling wanprestatie pleegt, en dat je naast het reeds betaalde bedrag, extra kosten in rekening zult brengen vanwege het feit dat je opnieuw voor foto's en video een feest moet organiseren.

Geef ze nog één week de tijd om hun verplichting na te komen, met daarbij de toezeging dat je direct na ontvangst en goedkeuring, zult betalen.

Vermeld tevens dat je met je juridisch adviseur contact hebt gehad, en dat je volledig in je recht staat.

Dit is geen normale manier van zaken doen, en ook niet goed voor de naam van zo'n bedrijf. onder normale omstandigheden laat je het als ondernemer wel om zo'n oostblok mentaliteit naar je klanten toe te tonen.