th
door thorstyn Apr 19, 2014 om 14:20
Geldzaken & recht

Webwinkel haalt verkeerd artikel niet op

Voor Sinterklaas waren wij op zoek naar een Hello Kitty radio/cd-speler. Deze vonden wij voor een aantrekkelijke prijs bij een Belgische webwinkel, giftsnmore.be. De speler werd besteld, maar we kregen een verkeerde aangeleverd. Wel van Hello Kitty, maar een minder mooie en goedkopere versie, die de winkel ook in het assortiment heeft.

We schreven de webwinkel hierop aan. Deze erkende de fout, en beloofde de juiste speler alsnog te verzenden, waarna de verkeerde zou worden opgehaald door de DPD. We kregen echter geen DPD aan de deur, maar wel nog eens de verkeerde speler. We hebben dus twee verkeerde exemplaren ontvangen. Ik ontdekte de fout zelf: de webwinkel gebruikte voor de twee verschillende Hello Kitty-spelers hetzelfde serienummer.
Toen ik dit bij de winkel meldde, beloofden zij de juiste speler te verzenden (waar wij immers een paar weken eerder al voor hadden betaald). Zodra wij zouden bevestigen dat de juiste speler ontvangen was, zou de DPD langskomen om de twee verkeerde spelers op te halen.

Het probleem is nu dat wij een half jaar later de verkeerd spelers nog steeds in huis hebben. We hebben verscheidene keren contact gehad met de webwinkel. Aanvankelijk stuurde die nog aan op het maken van een afspraak, maar nu reageren ze helemaal niet meer. Ook niet op een dreigend bericht van ons dat we anders zelf de spelers wel kwijtraken.

De dozen waar de spelers in zitten nemen veel ruimte van ons appartement in beslag, dus we willen graag van de spelers af. Wat doe je als de (buitenlandse) verzender toezegt het pakket af te halen, maar dit niet doet? Moeten we de pakketten toch zelf opsturen (maar hoe doen we dit zonder dat het ons geld kost)? Of kunnen we de spelers bij wijze van spreken op marktplaats zetten (want de webwinkel lijkt toch niet geïnteresseerd in het retourneren)? Wat zijn precies mijn rechten en plichten hier? Online kan ik voor deze situatie geen duidelijkheid vinden. Alvast bedankt voor uw reactie.

433 3 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Apr 19, 2014 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo thorstyn,

Wat ik nergens lees en wat toch wel belangrijk is in het verhaal: heb je wél je geld teruggestort gekregen na de melding van de foutieve zending?
Of lees ik nu in je verhaal dat er tóch een derde - nu goede - zending naar je verstuurd is en je met 2 verkeerde in je maag zit.
Als dat het geval is: zie reactie zoekster.
Probleem ligt dan niet bij jou, maar bij de webshop.

Met vr.gr.

th
door thorstyn - Apr 20, 2014 om 11:17
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Hartelijk dank voor uw beider snelle reacties.
Ik heb intussen een nieuwe mail verstuurd, mèt gestelde termijn. Ik benieuwd wat ze doen.

In reactie op edrick3: we hebben inderdaad uiteindelijk de juiste cd-speler gekregen, zonder dat het ons meer dan de oorspronkelijke prijs heeft gekost. Het probleem is dat ik nu nog met twee ongewenste spelers zit, en dat de eigenaar schijnbaar geen interesse heeft om deze (à €50,- per stuk) te komen ophalen. Aangezien dit waarschijnlijk niet vaak gebeurt, wilde ik graag om advies vragen, omdat ik deze kwestie juridisch en moreel gezien juist wil afhandelen.

Ik wacht nu af hoe de webwinkel reageert. Nogmaals hartelijk dank voor de reacties.

zoekster
door zoekster - Apr 20, 2014 om 11:41
10968 Antwoorden / 34 Vragen
0

Ik zou een termijn stellen waarbinnen dit moet zijn opgehaald. Stel dat als ze bijv. binnen drie weken de spullen nog niet hebben opgehaald, u ervan uitgaat dat ze geen prijs meer op de artikelen stellen en dat ze er akkoord mee gaan dat de spullen in uw eigendom overgaan. Vraag om een precieze ophaaldatum of anders een postadres waarna u alles gratis kunt opsturen, mochten ze nog wel de spullen terug willen hebben.

Verzoek om een schriftelijke reactie binnen 14 dagen. Stel meteen dat als er geen reactie meer komt vanuit het bedrijf, u er vanuit gaat dat de producten voortaan van u zijn en dat u er dan mee kunt doen wat u wilt.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Vl
VloertjeVanKwantum - Sep 28, 2024 om 21:24
Geldzaken & recht

Kwantum vloer

Hallo,

Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde ... Lees meer

Ka
KassaTim - Sep 25, 2024 om 22:43
Geldzaken & recht

Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?

Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",

Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.

Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee ... Lees meer

Ka
Karina Kamp - Sep 28, 2024 om 13:47
Computers & telefonie

(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten

Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma ... Lees meer