ke
door kerstdag Aug 3, 2006 om 13:12
Geldzaken & recht

Wekomstandigheden

Mijn vrouw werkt in een verpleegtehuis de Plantage welke weer valt onder de groep Zorg & Welzijn. Gezien zij de status "A" willen behalen, willen zij het personeel verplichten hun trouwring af te doen tijdens hun werkzaamheden. Het dragen van een trouwring is onhychienisch volgens de werkgever. Sorry, mijn vrouw heeft bepaald geen hoge functie en werkt als medewerkster civiele diens. Ja een mond vol maar betekend gewoon "schoonmaakster" En wie voldoet nu niet aan de eisen om hygienisch te zijn als hij de hele dag met zijn handen in de sop en ontsmettende middelen werkt. Laat de directie maar eens kijken naar hun eigen vulgaire handen die zij nauwelijks wassen.

562 7 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 14:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

Deze opmerking is geen vraag en dus bedoelt voor het forum.

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 14:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

OK. Wellicht ben ik vergeten er een vraag van te maken en stel graag alsnog: Is dit normaal? Hierbij is de vraag dan ook gestelt!!

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 15:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja om uw vraag te beantwoorden!!!!! Ik mocht voor 10 jaar terug toen ik in een verzorgingshuis (bejaardenhuis) mijn ring niet een omhouden en ik was daar ook maar "een schoonmaakster".

Het mag nu eenmaal niet van de arbeidsinspectie. Wat als uw vrouw met der ring achter iets blijft hangen en der vinger scheurd af????

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 16:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

Met alle begrip voor uw antwoord. Ik ben zelf loodgieter en ben menigmaal blijven hangen aan mijn trouwring. Maar wat heeft dit te maken met een werkster? Waar moeten deze mensen acher blijven hangen met hun trouwring en dit alles in het kader van een A status? Dit slaat toch nergens op? Draagt het dragen van een trouwring bij aan de verbetering van de hygiene? Dit heeft, lijkt mij, niets te maken met de ARBO wetgeving. Het lijkt mij eerder dat een vrouw van het dragen van een trouwring, meer waarde hecht dan een man. Het is toch te onzinnig een vrouw haar trouwring te ontnemen terwijl zij de gehele dag in de sop zit? Ik kan mij dan ook voorstellen dat e.e.a. onhygienisch is, maar het dragen van een trouwring? Lijkt mij erg overdreven.

Groetjes, Kerstdag

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 16:05
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bij een koekfabriek als Verkade Zaandam geld;

Gladde goed passende niet te ruime trouwring mag,

geen hand vol of met vele diamanten of zo.

hetzelfde, geen horloge's en armbanden.

Dus eentje mag, ik krijg het er niet eens af, sinds huwelijk iets....en dat zal wel voor de meeste gelden...

Dus gewoon niet klagen direktie als U geen goed personeel kunt vinden, ook een rookverbod, en geen aparte ruimte maken kost tegenwoordig personeel, mensen die helaas verslaaft zijn en niet zonder kunnen zoeken desnoods een andere baan, maar blijven roken!

Wees eens eerlijk, en de grote bazen die de bonussen krijgen is dat wel schoon?

ve
door verwijderd - Aug 3, 2006 om 23:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Volgens mij is het helemaal niet zo’n vreemde eis om die
ring af te doen.

Ten eerste is het ook voor een “schoonmaakster” wel degelijk een
gevaar dat ze ergens achter blijft haken. Ik neem aan dat ze niet alleen de
vloer moet dweilen. Als je ergens achter of onder of boven schoon moet maken,
kan je blijven haken. Ik kan me hier namelijk wel het een en ander bij voorstellen.

Dan de hygiëne. Zeker als je met je handen in vuil water
komt, kan er onder die ring wel vuil blijven zitten. Dit kan ook nog gaan
smetten. Die hygiëne zal dus ook niet alleen voor het huis bedoeld zijn, maar
ook voor haarzelf.

En waarom is het zo erg om die ring af te moeten doen? Daar
hangt een huwelijk toch niet vanaf?

Gnarfje

ve
door verwijderd - Aug 4, 2006 om 16:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

Om uw vraag dan toch te beantwoorden kan ik u mededelen dat het dragen van sieraden met name in de voedselindustrie uit deze boze is en dat zal men in die bedrijven ook hebben geregeld in een huishoudelijk reglement of de kledingvoorschriften.
Of het in uw geval ook in strijd is met de eisen van hygiene dat is me vergezocht, want u houdt zich dus niet bezig met het bereiden van eten. Uit het oogpunt van veiligheid draag ik zelf al tientallen jaren geen trouwring meer, omdat ik nogal gehecht ben aan mijn vingers. Kijk er het huisreglement op na of vraag aan de leidinggevende waar het staat dat schoonmaaksters geen trouwring mogen dragen. Dat is het goed recht van uw vrouw.