ma
door marmarils Jan 29, 2005 om 22:23
Geldzaken & recht

Wel schuld betalen niet

Op 23 februai 2001 van achteren aangereden.tegenpartij heeft schuld bekend. heeft in 2002 een voorschot betaald en geeft nu niet thuis.Wil nu de  zoals ze nu schrijven door middel van een gebaar te maken richting mij de zaak afkopen voor een bedrag van 15000 euro. De tegenpartij in dit geval de Goudse verzekeringen verschuilt zich er achter dat ik 40 uur per week aangepast aan het werk ben en zodoende mijn inkomen nog wel krijg.`Tevens betwisten ze het causaal verband tussen mijn schade en mijn klachten die ik na het ongeval heb overgehouden.Wie heeft er meer ervaring met de Goudse verzekeringen op het punt van schuld bekennen zeggen dat alles goed komt en op het einde terug trekken en proberen  de zaak voor een habbekrats aftekopen.

426 3 Rapporteer

ve
door verwijderd - Jan 29, 2005 om 23:35
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag marmarils,

Ik denk dat je juridische hulp nodig hebt. Wellicht heb je een rechtsbijstandverzekering en kun je via die weg wat bereiken. Ook zou je kontakt kunnen opnemen met een Juridisch loket. Wil je het geschil voorleggen aan de geschillencommissie dan kan dat natuurlijk ook. Groeten, Ton.

Verwijzing site Juridisch Loket:

http://www.hetjl.nl/

Het is verstandig om eerst 0900 - 8020

(10 eurocent per minuut) te bellen.

Verwijzing naar site bureau rechtshulp:

http://www.bureaurechtshulp.nl/resa/default.asp

Bureau rechtshulp heeft verspreid over het land 43 kantoren. Op de site vind je de adressen en enkele voorbeelden.

Waar kan ik een klacht indienen over een verzekeraar?

Nadat er geklaagd is bij de verzekeraar zelf, kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.

Waar kan ik een klacht indienen over een assurantietussenpersoon? Als de bewuste tussenpersoon is aangesloten bij de NVA of de NBvA, dan kan de polishouder een klacht indienen bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen.

Adres: Stichting Klachteninstituut Verzekeringen

Postbus 39560

2509 AN Den Haag

tel.: 070-3338999

http://www.klachteninstituut.nl/

Als mensen een geschil hebben met een verzekeraar of een tussenpersoon, bijvoorbeeld over de uitvoering of interpretatie van de polisvoorwaarden of over het schaderegelingsbeleid, dan dienen ze eerst te trachten om er met de verzekeraar of tussenpersoon zelf uit te komen. Als dat niet leidt tot een bevredigende oplossing, dan kunnen ze in de meeste gevallen met een klacht terecht bij de Stichting Klachteninstituut Verzekeringen (SKV). De SKV is opgericht door het Verbond van Verzekeraars en wordt financieel onderhouden door de participanten. De SKV bestaat uit de Ombudsman Verzekeringen en de Raad van Toezicht Verzekeringen. Een gang naar de SKV is kosteloos.

Als je lid bent van de ANWB kan hun juridische ledenhulp je ook van dienst zijn.

Als je lid bent van de Consumentenbond kun je daaraan juridische hulp vragen

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 10:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

He bedankt maar ik heb een letselschade advocaat,maar die vind het bedrag ook te laag,Die stuurt ook aan op een civiele procedure.Maar het kan zijn dat ik dan 30000euro uitgekeerd krijg met het gevolg dat ik dan wel de rekening voor mijn advocaat zelf moet betalen. wie heeft de gouden tip

ve
door verwijderd - Jan 30, 2005 om 20:42
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een gelduitkering door de Goudse moet verdeeld worden in één deel
smartegeld (geen inkomsten) en een deel tegemoetkoming gederfde
inkomsten over de afgelopen periode, als u minder verdiend heeft en een
deel tegemoetkoming te derven inkomsten in de toekomst omdat u niet uw
vorige beroep volledig kunt uitoefenen. Hierbij moet ook rekening
worden gehouden met een positieverbetering, die in de toekomst misloopt
door de letselschade.

Omdat u als privé-persoon de zwakkere bent tegenover een
verzekeringsmaatschappij kunt u zich laten bijstaan door een
letselschade advocaat, wat u gelukkig ook heeft gedaan. Omdat een
advocaat "inhuren" een dure zaak is, was het zo dat ook de kosten van
deze advocaat bij de Goudse worden gedeclareerd. (Zonder advocaat red
je het niet tegenover een verzekeringsmij.) Volgens mij geldt deze
regel nog steeds. Ik heb tenminste nergens gelezen dat die regel
afgeschaft is.

Overleg met uw advocaat hierover. Hoeveel komt voor rekening van de
Goudse en wat is uw eigen bijdrage. Smartegeld wordt niet tot het
inkomen gerekend!

Sterkte, Vladja