Bo
door Boksloot Oct 8, 2016 om 14:57
Geldzaken & recht

WIA komt men nog in aanmerking voor de WIA vroeger de WAO ??

De keuring bij het UWV is nu zo dat alleen personen met een hoog inkomen nog in aanmerking komen voor een WIA uitkering. DE beoordeling heeft niets meer met de werkelijke mogelijkheden tot arbeid  vandoen. Alles is voorgeprogrammeerd. De gesprekken met een arbeidsdekundige is een formaliteit. Een mooie regel voor bezuiniging van de overheid !! Wel premie vangen maar als het op eerlijke uitkering gaat is men niet thuis. Je huis brand af en de verzekering betaald niet uit !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

929 4 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Oct 8, 2016 om 15:07
16877 Antwoorden / 108 Vragen

Mij lijkt dit meer op een (gefrustreerde) mededeling, constatering, dan een vraag. Hoewel er achter WAO wel twee vraagtekens staan.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2016 om 15:24
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien de regels eens lezen?

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_werk_en_inkomen_naar_arbeidsvermogen

De werkgever betaalt de premie.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 8, 2016 om 15:59
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U spreekt zichzelf tegen, u hebt het eerst over dat alleen hoge inkomens nog wia ontvangen (kunnen krijgen) en dan zegt u dat het een bezuinigingsmaatregel is.
Als de overheid zou willen bezuinigen zouden ze juist die hoge inkomens niet meer toelaten tot de wia en alleen nog de mensen met een laag inkomen, dat kost tenslotte veel minder geld.
Als je door de verzekeraar niet bent geaccepteert en je huis brand af dan krijg je geen uitkering.

ja
door jackyh - Oct 8, 2016 om 16:00
953 Antwoorden / 4 Vragen

Wat is de werkelijke reden dat u niet in aanmerking komt voor een WIA uitkering. Het heeft niets te maken met de hoogte van het inkomen. Misschien is het percentage van de arbeidsongeschiktheid te laag.