fl
door floor2222 Jul 30, 2022 om 13:00
Geldzaken & recht

Wie heeft er ervaring met een verklaring van niet onderzoekbaarheid van ERGATIS?

Dag bezoekers van het forum,
Ik zoek informaite over second opinion bureau Ergatis. Is iemand hier bekend met dit bedrijf?
1. Ik ben op zoek naar informatie over hoe de verklaring van niet onderzoekbaarheid tot stand (arts/ admin. medewerker/ onbekend)?
2. Ook zou ik willen weten waarvoor deze verklaring vervolgens werd gebruikt door Ergatis en/of uw werkgever in reintegratie?
3. Is deze verklaring ingezet in uw ontslagprocedure en welk rol vervulde dit stuk daarbij?

Alvast bedankt voor jullie reactie. Floor

4248 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Jul 30, 2022 om 13:08
7210 Antwoorden / 3 Vragen

Zelf ben ik niet bekend met dit bedrijf maar misschien hebt u  alvast iets aan deze link.

https://www.ergatis.nl/Werkwijze/Procedure-18

sira
door sira - Jul 30, 2022 om 14:01
2361 Antwoorden / 24 Vragen

Geen ervaring mee en zelfs nog nooit van gehoord.
Op deze pagina diverse reviews en aan de rechterzijde van die pagina tevens de Google reviews te lezen, zien er niet best uit.
https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=ergatis+reviews

Ja
door JannyBoe - Jul 30, 2022 om 14:05
521 Antwoorden / Vragen

Hallo Floor, ik heb er geen ervaring mee. Heb wel op de website gekeken. Ik kan je meer één advies geven: zorg dat je steun hebt van een vakbond in zaken die met ziekte en arbeid te maken hebben. Zeker als je door een werkgever naar dit bureau gestuurd bent is het zaak om zeer alert te zijn. Succes en sterkte.

BL
door BL66 - Jul 30, 2022 om 14:54
1 Antwoorden / 1 Vragen

Beste Floor,

Ik heb gewerkt voor ZorgvandeZaak waar Ergatis/Sitagre een onderdeel van is / uitmaakt.
Mijn werk was Praktijkondersteuner van Bedrijfsartsen ( als verpleegkundige )

De verklaring van niet onderzoekbaarheid ken ik persoonlijk niet, maar als je dit wilt kan ik deze vraag wel aan een collegae van Ergatis stellen.

In afwachting van je reactie.

BL66

panter22
door panter22 - Jul 30, 2022 om 17:41
6599 Antwoorden / Vragen

Je hebt verschillende belastbaarheidsonderzoeken
https://www.ergatis.nl/Diensten/Belastbaarheidsonderzoek
J
e zult je moeten voorbereiden op zo'n onderzoek.
Uit onderzoeken komt vaak dat je theoretisch meer kunt dan in de praktijk.
kijk ter voorbereiding:
https://youtu.be/ix1ZknFXhw8

ro
door ronny530 - Jul 31, 2022 om 08:11
2794 Antwoorden / 41 Vragen

Kan een 'niet onderzoekbaarheid' verklaring inhouden dat bepaalde onderzoeken niet uitgevoerd konden worden omdat degene die de onderzoeken diende te ondergaan niet is verschenen of niet mee wenste te werken. Ergatis verzorgd voor aangesloten werkgevers de afhandeling van personeel dat zich ziek heeft gemeld en rapporteert aan de bedrijfsarts van de werkgever over de voortgang. Als blijkt dat de zieke werknemer niet mee wenst te werken of zich niet aan de gemaakte afspraken houdt kan zo'n 'niet onderzoekbaarheid' verklaring grote gevolgen hebben en zelfs tot een ontslagprocedure leiden waarbij de verklaring als bewijs van niet mee wensen te werken aan het reintegratie traject aangevoerd kan worden. U vraag geeft te weinig informatie over die verklaring en blijft het gissen waarom die is afgegeven.

1paul
door 1paul - Aug 3, 2022 om 14:57
3173 Antwoorden / 0 Vragen

zoek een arbeidsjurist en bij elk gesprek neem iemand mee die alle relevante punten noteert!!!!