ti
door tiope Dec 10, 2017 om 09:23
Geldzaken & recht

Wie heeft problemen met de pensioenregeling van een uitzendbureau?

Pensioenregeling bij uitzendbureau: wel premie betalen, maar geen pensioenuitkering
Tussen 2000 en 2004 werkte ik (langer dan 26 weken) bij verschillende bedrijven via uitzendbureaus o.a. via Secretary Plus in Amsterdam. Bij het pensioenoverzicht zag ik niets van een opgebouwd pensioen, dus een brief naar Secretary Plus geschreven. Met stomme verbazing las ik hun antwoord: ze hebben geen info meer, want alles wordt maar zeven jaar bewaard. Als er pensioenpremie betaald was, dan kon dat bij Nationale Nederlanden gevraagd worden. Nationale Nederlanden meldt doodleuk dat zij niets kunnen vinden. Zijn er meer mensen die via uitzendbureaus een pensioenpremie betaald hebben, maar niets opgebouwd hebben? Wat kan men daaraan doen om te zorgen dat men het wel krijgt?

1113 5 Rapporteer

Ge
door Genee - Dec 10, 2017 om 09:40
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Heeft u ook al geïnformeerd bij het StiPP?
Anders eens vragen bij de andere uitzendbureaus waar u langer dan 26 weken voor hebt gewerkt.

tijger1
door tijger1 - Dec 10, 2017 om 09:46
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En weet u dan wel of er pensioenpremie ingehouden is op uw verdienste?

ro
door ron503 - Dec 10, 2017 om 10:31
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Ik vraag me af of u in die tijd wel pensioenpremie heeft afgedragen want uitzendkrachten hadden toen maar bar weinig rechten.

aurora1
door aurora1 Dec 13, 2017 om 17:29
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Al in de jaren 70/80 vorige eeuw was dat doorgaans al prima geregeld bij gerenommeerde uitzendbureaus.

wi
door wilhelmina59 Dec 13, 2017 om 18:21
516 Antwoorden / 0 Vragen

Ligt helemaal aan het contract UZB en werkende. Verder als iemand bij Stipp wordt aangemeld komt daar altijd een brief over.
Ook speelt de leeftijd mee/hoe oud iemand is omdat er pas vanaf een bepaalde leeftijd premie afdracht en opbouw is.

aurora1
door aurora1 Dec 13, 2017 om 22:40
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat heeft uw verhaal met mijn reactie op @ron503 te maken?

heremietkreeft
door heremietkreeft - Dec 10, 2017 om 12:24
16876 Antwoorden / 202 Vragen

Doe navraag bij: www.pensioenregister.nl/

(Ron: uitzendkrachten hebben volgens de ook toen al geldende CAO recht op pensioenregeling)

aurora1
door aurora1 - Dec 13, 2017 om 22:42
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Heeft u nog salarisstroken waarop de premies vermeld staan?