bi
door bili Oct 12, 2011 om 15:07
Geldzaken & recht

Woekerpolis overzicht (Nationaal Spaarfonds)

Al jaren kreeg ik van Delta lloyd groep 1 x per jaar een (weinig zeggend) overzicht met vermelding dat ik ;
EUR 160 heb voldaan voor jaar 2011,
op polisnr. ....., op mijn naam en mijn geb. datum.
Dat klopt allemaal, maar hoeveel aandelen van het "wankel" INVESTMENT Found , per jaar op mijn polis BIJ komt, al die jaren, geen woord. Ook op aanvraag kreeg ik alleen overzicht hoeveel aandelen er totaal op mijn polis staat. Over beloofde TRANSPARANTIE gesproken.... !!??
Kan dat op die manier, en heb ik recht op de informatie over de aantal aangekochte aandelen voor dat jaar??
Bedankt voor antwoord.
BILI

1064 3 Rapporteer

de
door deltalloyd - Oct 13, 2011 om 09:27
11 Antwoorden / 0 Vragen

Goedemorgen Bili,

Als medewerker van het Delta Lloyd Groep Webcare Team zie ik uw bericht op dit forum. Graag komen wij in contact met u zodat we u verder kunnen helpen.

U kunt uw gegevens doorgeven op het volgende emailadres: webcare@deltalloyd.nl.

Met vriendelijke groet,

Webcare team Delta Lloyd Groep

ni
door nico w. - Nov 14, 2011 om 15:24
142 Antwoorden / 4 Vragen

Gezien de reactie van het Delta Lloyd Web Care Team doet Delta Lloyd er inmiddels alles aan om negatieve publiciteit voor Delta Lloyd te voorkomen !

@Billi,
Reken er globaal op dat circa 70% van iedere euro aan premie-inleg daadwerkelijk wordt belegd. Belegging uiteraard voor jouw risico. Het niet-belegde deel (circa 30%) zijn dan kosteninhoudingen t.b.v. de diepe broekzakken van Delta Lloyd/Nationaal Spaarfond en een eventuele tussenpersoon. Of er verder d.w.z. afgezien van het vorige, nog sprake is van een zg. ''inteer''- en hefboomeffect door dit interen, valt niet te zeggen. Dit hangt af van de aard van deze specifieke woekerpolis.

ti
door tino24 - Nov 15, 2011 om 23:46
95 Antwoorden / 0 Vragen

indien het een beleggingsverzekering betreft moet u elk jaar verplicht een overzicht volgens model De ruiter ontvangen (sinds plusminus 2009). Hierin staat omschreven wat u ingelegd heeft, hoeveel kosten eraf zijn gehaald en voor wat en hoeveel risicopremie (indien van toepassing)
Een premie van 160 euro per jaar klinkt echter niet als een beleggingsverzekering. Daar is de premie te laag voor. Deze ligt normaal gesproken op minimaal 25 Euro tot 50 Euro per maand (of meer uiteraard).

Vraag uw adviseur!!