ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 17:37
Geldzaken & recht

Xenos Riverty betaling

Klein kastje online gekocht bij xenos. Keus: betalen achteraf via Riverty....maar het lukt van geen kant...van alles geprobeerd.
Kastje is goed maar ja..... Online,chat,mail...lukt niet...Nu brief gehad met VIERDE herinnering plus incassokosten. Echt geen eerdere aanmaning gehad.
Weet iemand hoe we moeten betalen?
Zou heel fijn zijn.

3230 13 Rapporteer
Thecla58
door Thecla58 - Nov 7, 2023 om 17:42
858 Antwoorden / 3 Vragen

Misschien een vreemde vraag... heb je wel de app van riverty op je telefoon staan? Riverty werkt op dezelfde wijze als Klarna...

Inloggen, naar je bestellingen gaan, die je wil betalen aanklikken en kiezen voor nu betalen.

sira
door sira Nov 7, 2023 om 18:53
2351 Antwoorden / 24 Vragen

Goed antwoord +10

mahadma
door mahadma - Nov 7, 2023 om 17:57
11552 Antwoorden / 51 Vragen

Riverty biedt een chat functie, al daar iets mee geprobeerd?

ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 19:35
61 Antwoorden / 35 Vragen

Robot...kom ik niet verder mee ...bedankt

mahadma
door mahadma Nov 7, 2023 om 22:12
11552 Antwoorden / 51 Vragen

Is er binnen die robot geen "mederwerker" op de lijn te krijgen?

wi
door wilhelmina59 - Nov 7, 2023 om 18:07
516 Antwoorden / 0 Vragen

Gewoon met een overschrijving, bestelnummer als omschrijving en vergeet niet de incassokosten gelijk te betalen.
https://www.xenos.nl/bestellen-en-betalenhttps://www.xenos.nl/bestellen-en-betalen

ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 20:33
61 Antwoorden / 35 Vragen

Helaas

sira
door sira - Nov 7, 2023 om 18:51
2351 Antwoorden / 24 Vragen

Heeft u ze al eens geprobeerd te bellen?

Openingstijden

Time
Maandag - Vrijdag
09:00 - 18:00 uur
Zaterdag
09:00 - 13:00 uur

Ozymandias
door Ozymandias - Nov 7, 2023 om 19:56
169 Antwoorden / Vragen

Begin eerst eens te vertellen wat er niet lukt met betalen.

Dus...

Wat heb je gedaan om het te proberen.
Op welk punt gaat het fout.

ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 20:41
61 Antwoorden / 35 Vragen

Als ik wil betalen per bankrekeningnummer en waar het geld heen moet en het intikt komt er een adres uit in Heerenveen Riverty GMBH. Dat kan toch niet? Het moet naar Deutsch Bank AG.

sw
door swat1500 Nov 7, 2023 om 23:08
3792 Antwoorden / 0 Vragen

U moet betalen aan Riverty en de bankrekening waar u naar moet betalen staat op naam van Riverty dus wat is het probleem? De Deitsche Bank is niet Riverty.

Ozymandias
door Ozymandias Nov 8, 2023 om 11:58
169 Antwoorden / Vragen

Dus...er gaat helemaal niets fout. Een bedrijf dat in Heerenveen zit kan gewoon een Duits rekeningnummer hebben. Het maakt het rekeningnummer echt niet minder Duits.

Dus gewoon daar naar toe overmaken.

Mabelle
door Mabelle - Nov 7, 2023 om 20:35
430 Antwoorden / 1 Vragen

Een aanmaning volgt op 1 of meerdere herinneringen. Dus logisch dat je geen eerdere aanmaning ontvangen hebt.
Als er een aanmaning komt, worden de kosten nog hoger.

Op Xenos staat dat je een email ontvangt met een link om te kunnen betalen. Heb je alle mail gecheckt? Ook de spammail?

Je kunt betalen met een creditcard en Riverty (voorheen Afterpay). Bij Riverty ontvang je een link waarmee je achteraf kunt betalen binnen 14 dagen. Hiervoor betaal je €1,99. Tip: Bij Riverty heb je de mogelijkheid om gratis je factuur te pauzeren (7 dagen), bijvoorbeeld na retourneren. Als je voor de eerste keer met Riverty een betaling doet, krijg je een minder hoog limiet. Het kan dus zijn dat deze betaalmethode daarom wordt geweigerd in de checkout. Lukt het je niet om je bestelling af te ronden met Riverty? Kijk dan hier voor tips op of neem contact op met de Riverty klantenservice via 020-7230270 of klantenservice@afterpay.nl.

Mabelle
door Mabelle - Nov 7, 2023 om 20:40
430 Antwoorden / 1 Vragen

Trouwens, in de ontvangen herinneringsbrief staat toch zeker ook hoe je eventueel handmatig kan betalen?

Dit staat op de site van Riverty: In de Riverty app, MyRiverty en het betaaloverzicht dat je per e-mail ontvangt vind je alle gegevens die je nodig hebt om een handmatige overschrijving te doen. Zorg ervoor dat je het volledige betaalkenmerk correct bij je overschrijving vermeldt. Het kan tot 3 werkdagen duren voordat je betaling is verwerkt.

https://my.riverty.com/nl-nl/support/faq

ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 20:45
61 Antwoorden / 35 Vragen

Als ik wil betalen per bankrekeningnummer en waar het geld heen moet en het intikt komt er een adres uit in Heerenveen Riverty GMBH. Dat kan toch niet? Het moet naar Deutsch Bank AG

Mabelle
door Mabelle - Nov 7, 2023 om 21:00
430 Antwoorden / 1 Vragen

Onderstaand bankrekeningnummer moet je gebruiken. Deze info komt van de Riverty website.

Wil je liever zelf de betalingen overmaken? Dat kan met een handmatige bankoverschrijving. Gebruik hiervoor de volgende gegevens:

IBAN : NL50DEUT0265295750

Rekeninghouder : Riverty

Betaalomschrijving : Deze kun je vinden in de factuur, in de app of Riverty Portaal

Bedrag : € …..

Het is belangrijk om de juiste gegevens en het rekeningnummer te vermelden bij je betaling.

https://my.riverty.com/nl-nl/support/faq

ma
door manus59 Nov 7, 2023 om 21:19
61 Antwoorden / 35 Vragen

Dank u wel...wat moet ik met de BIC: DEUTNL2A.... Moet ik dat ergens invullen

sw
door swat1500 Nov 7, 2023 om 23:11
3792 Antwoorden / 0 Vragen

Nee niets alleen als u naar een buitenlandse bankrekening zou moeten overmaken. U maakt echter geld over naar een NL bankrekening van de Deutsche bank.

Mabelle
door Mabelle - Nov 7, 2023 om 21:03
430 Antwoorden / 1 Vragen

De simpelste manier van betalen is via iDeal. Vul je emailadres in en klik daarna op 'stuur mij een login link' (komt er niks in je mailbox, check de spammap!)

https://my.riverty.com/nl-nl/

Mabelle
door Mabelle - Nov 7, 2023 om 22:50
430 Antwoorden / 1 Vragen

Dank u wel...wat moet ik met de BIC: DEUTNL2A.... Moet ik dat ergens invullen.

Ik heb het zelf even geprobeerd, klik op de afbeelding. Vermeldt bij de omschrijving factuurnummer en/of bestelnummer, ik weet niet welke gegevens er precies in je brief vermeld staan. Jij weet dat wel. Herinneringskosten zullen betaald moeten worden, dus betaal het volledige bedrag dat in de brief genoemd wordt.

Zorg in ieder geval dat je alle informatie geeft bij de omschrijving die Riverty nodig heeft om te weten waar je betaling voor is.

Succes.

ma
door manus59 - Nov 8, 2023 om 11:43
61 Antwoorden / 35 Vragen

Iedereen bedankt voor de antwoorden en nee denken. De betaling is gedaan. Manus59

wi
door wilhelmina59 Nov 8, 2023 om 11:46
516 Antwoorden / 0 Vragen

Bedankt voor de terugkoppeling

ka
door kaartendraak - Nov 8, 2023 om 12:35
182 Antwoorden / 2 Vragen

Al die tussenliggende bedrijfjes om iets te betalen, hebben webshops geen IDEAL mogelijkheden enz meer? Het enige wat ik gebruik als er geen andere mogelijkheid is, is Klarna, die gaat nog, maar als ze geen IDEAL, facturen met betaallinken, paypal enz hebben dan zoek ik een andere winkel.
Valt wel op dat in dit artikel ook al iemand een probleem hefet met Riverty: https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoord/vraag/geldzaken-recht/bedreiging-incassobureau?utm_source=20231108_Kassa&utm_medium=email&utm_campaign=Kassa&utm_content=Kassa