Pascal1
door Pascal1 Feb 24, 2022 om 16:01
Geldzaken & recht

Xpendy factuur

Ik wilde iets op zeggen
Toe ben ik via Google bij xpendy uit gekomen
Heb ik mijn gevens tot mijn stom heid in gevuld
Heb er direct achter na een mailtje
Gestuurd dat ik van hun diensten af wilt
En niet van hun diensten wil gebruik maken
Nu is mijn vraag als ze van mijn rekeningen
Geld af schrijven  kan ik het terug boeken of ben ik het verplicht te betalen

Alvast bedankt voor de moeite

5882 7 Rapporteer

sjjoppy
door sjjoppy - Feb 24, 2022 om 16:11
7193 Antwoorden / 3 Vragen

In elk geval de mail met de opzegging bewaren als bewijs.
zij kunnen wel eenmalig iets afschrijven.

https://xpendy.com/nl/faq/

Pascal1
door Pascal1 Feb 25, 2022 om 21:37
2 Antwoorden / 2 Vragen

Ja ze zeggen dat ze niet kunnen op zeggen en dat ik gewoon 29.95 moet betalen
Ik ben het hier echt niet mee eens
Ik heb het gelijk mail gestuurd om op te zeggen

heremietkreeft
door heremietkreeft - Feb 24, 2022 om 16:12
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Een kopie van de e-mail goed bewaren. Zo er een factuur komt is mijn advie ook: niet betalen. En als er wordt afgeboekt storneren.
 Ik zal even kijken of ik een adres kan vinden opdat u een en ander (geen gebruik willen maken eventueel per brief kunt bevestigen (aangetekend) .

M.i gelden hoe dan ook de regels m.b.t. de bedenktermijn bij 'koop op afstand'  https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/kopen-op-afstand-wat-is-belangrijk-om-te-weten

Aanvullend, zie deze info van Expendy die dan m.i. ook voor henzelf moet gelden:  Zeg je abonnementen snel en eenvoudig op via Xpendy! Kies het abonnement dat jij wilt opzeggen. Vul je gegevens in. Je opzegbrief wordt direct gegenereerd. Print de brief of laat de brief door ons aangetekend verzenden. Geen wachttijden, geen gedoe; opzeggen was nog nooit zo makkelijk!

Pascal1
door Pascal1 Feb 25, 2022 om 21:16
2 Antwoorden / 2 Vragen

Heb vandaag mail gehad dat ze niet  stop
Zetten maar ik ben het hier echt
Niet mee eens
Ik ben eigenlijk van plan niet te betalen
Ik denk dat ze echt niet voor 29.95 een zaak maken

va
door vanlotjegetikt - Feb 24, 2022 om 16:15
809 Antwoorden / Vragen

Wist niet dat er ook een abonnementen opzegdienst bestond.
Weer wat geleerd..............In geen 100 jaar trouwens.

heremietkreeft
door heremietkreeft Feb 24, 2022 om 16:18
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Oh, er zijn er veel meer dan deze en benut dan even dit 'opzegdienst'als zoeknaam. Dus in ieder geval heeft u weer iets geleerd (met knipoog).

va
door vanlotjegetikt Feb 24, 2022 om 16:22
809 Antwoorden / Vragen

Heb een goede agenda en die is een stuk goedkoper.

Pascal1
door Pascal1 Feb 25, 2022 om 21:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt achter af echt heel dom
Dat ik heb in gevuld

va
door vanlotjegetikt Feb 26, 2022 om 10:10
809 Antwoorden / Vragen

Dat doe je bij andere zaken hoop ik niet meer zo snel.
Succes

sira
door sira - Feb 24, 2022 om 16:22
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Voor € 29,95 doe ik 't wel zelf en ga daarna iets leuks doen met dat bedrag.

Pascal1
door Pascal1 Feb 24, 2022 om 16:41
2 Antwoorden / 2 Vragen

Klopt ik ben zo stom geweest om mijn gegevens in te vullen
Maar heb daarna gelijk mail gestuurd
Dat ik er geen gebruik van wil maken
Half uur later

sira
door sira Feb 24, 2022 om 16:58
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Dan is er toch niets aan de hand? Of heeft u ook opdracht gegeven iets op te zeggen?

Ga zorgvuldig om met uw privégegevens op internet en social media, want voor u het weet, wordt daar misbruik van gemaakt.

Pascal1
door Pascal1 Feb 25, 2022 om 21:08
2 Antwoorden / 2 Vragen

Daar ben ik nu ook achter  dat beter moet op letten op internet
Vandaag mail gehad dat ze dienst niet kunnen stoppen en dat ik gewoon moet betalen 29.95 ik ben  het hier niet mee eens
Ik heb 15 minuten later mail gestuurd dat ik niet wil gebruiken van hun dienst
Ik ben eigenlijk van plan om gewoon incasso te weigeren aan gezien ik gelijk mail gestuurd heb dat ik niet gebruik wilt
Maken van hun diensten

sira
door sira Feb 25, 2022 om 21:58
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Je hebt Xpendy dus wel opdracht gegeven iets op te zeggen? En 15 minuten later gemaild er geen gebruik van te willen maken?
Op welke dag van de week was dat?

Ik vind het heel vreemd, neem deze tips en antwoorden ook even door https://radar.avrotros.nl/forum/diversen-f1/xpendy-opzegservice-t196769.html

Als nu blijkt dat ze moeilijk blijven doen, dan zou ik mijn verlies nemen en het bedrag onder protest betalen, anders kom je in de problemen.
Heb je het mailtje nog dat je binnen 15 minuten hebt verstuurd?

sira
door sira Feb 25, 2022 om 22:04
2344 Antwoorden / 24 Vragen

Neem alle antwoorden in die link even goed door, want er schijnt in hun algemene voorwaarden (artikel 9) te staan dat je 14 dagen de tijd hebt om te herroepen.
Dat zou betekenen dat je er toch onderuit kan.

panter22
door panter22 - Feb 24, 2022 om 16:56
6599 Antwoorden / Vragen

Pascal1
door Pascal1 Feb 25, 2022 om 21:13
2 Antwoorden / 2 Vragen

ik heb echt 15 minuten later mail gestuurd dat ik geen gebruik wil maken van hun diensten
Ik heb vandaag mail gehad dat
Ze het niet meer kunnen stoppen zetten ik ben het er absoluut niet mee eens
Ik ben eigenlijk van plan om incasso terug teboeken ik denk dat ze voor 29.95 echt geen zaak van maken

panter22
door panter22 Feb 26, 2022 om 08:18
6599 Antwoorden / Vragen

Dat antwoord kon je verwachten.
Je kunt nog wel antwoorden dat je gebruik hebt gemaakt van je herroepingsrecht en dat je op tijd was en er vanuit gaat dat je niets hoeft te betalen.
Je kunt van alles denken, maar een risico nemen voor €29,95 omdat je niet goed gelezen hebt?

ma
door malty - Feb 25, 2022 om 21:43
1112 Antwoorden / 1 Vragen

@pascali Ze gaan wel voor u iets opzeggen en u wilt storneren?
Zou maar gewoon betalen, bent u tenminste van verdere problemen verlost.
Kijk eens waar u akkoord mee bent gegaan.
https://www.webwinkelkeur.nl/bedenktijd-bij-diensten-herroepingsrecht/