Zieikhetgoed
door Zieikhetgoed Apr 10, 2020 om 15:27
Geldzaken & recht

Ziekenfonds betalingsregeling

Ik had in 1 maand hele hoge ziektekosten en regelde met de verzekering een betalingsregeling. Hierdoor ging de verzekering de premie en kosten automatisch incasseren. Echter, ik was vergeten dat ik bij de bank een maandelijkse betaling had lopen. Hierdoor werd in 2 dagen tijd 2x de maandpremie afgeboekt. Ik heb dit gecorrigeerd door 1 betaling te storneren. De verzekering zond mij een herinnering omdat ik niet had betaald. Na te hebben gebeld bleek dat de dubbele betaling was gebruikt om de regeling mee af te boeken (deels). Dit kon ongedaan worden gemaakt.
Nu vraag ik mij af of ik het niet helemaal begrijp. Je gaat een regeling aan omdat je het even niet kunt betalen. In plaats van dat de verzekering de te veel betaalde premie terugstort, verrekenen zij dit met betaling die in de toekomst (de regeling) gedaan moeten worden. Snap ik nou niet of snap de verzekering dit niet.

670 3 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 10, 2020 om 15:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U snapt het niet. U treft een betalingsregeling voor die hoge kosten inclusief de premie. U zet zelf de al lopende automatische incasso niet stop, dus dat loopt door.

Dan gebeurt er iets wat u niet wenst, de premie wordt natuurlijk twee keer geincasseerd, maar ipv dat u gaat bellen, gaat u storneren. Pas na de herinnering gaat u bellen.

Dus trek die oude automatische incasso in. En het loopt zoals het moet.

edrick3
door edrick3 - Apr 10, 2020 om 16:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Jij snapt het niet. En het ziekenfonds bestaat al lang niet meer.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Apr 10, 2020 om 17:35
16850 Antwoorden / 202 Vragen

De handelwijze van de ziektekosten verzekeraar is nbaar mijn mening niet onlogisch. U heeft daar een betalingsachterstand en dat is dus nu verrekend. Het staat u echter geheel vrij om een klacht in te dienen en zie daarvoor: geschil met ziektekostenverzekeraar   Ik geef u echter weinig kans op succes.