Ha
door Hannah J Jul 15, 2019 om 18:32
Geldzaken & recht

Ziggo

Mijn vriend en ik zijn net verhuisd, en nu blijkt ziggo in het nieuwe huis niet te werken. Hiervoor heeft ziggo netjes een monteur langsgestuurd, maar deze kon het probleem niet oplossen (zat buitenshuis). Ziggo heeft zelf een externe monteur ingeschakeld welke vandaag (maandag) langs zou komen.

M'n vriend is de hele dag thuis gebleven, maar deze externe monteur is niet op komen dagen. Nu betekent een vrije dag gewoon minder inkomsten, dus ik vroeg ziggo of ze een schade regeling hadden. Ziggo bood hiervoor €25,- aan, wat niet heel reëel lijkt voor een hele dag gemist werk. Hier valt bij ziggo niet verder over te onderhandelen. Vervolgens gevraagd of ik dan de gegevens van die externe monteur kan krijgen, zodat ik de gemiste inkomsten bij hem kan verhalen - ziggo geeft echter aan dat ze die gegevens ivm privacy niet mogen geven. Ik sta dus een beetje klem, terwijl ik €25,- gewoon veel te mager vind. Heb ik nog een poot om op te staan om hier werk van te maken? Ziggo kan hier misschien niet veel aan doen, maar blokkeert wel mijn schadevergoeding bij de verantwoordelijke partij?

1930 9 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Jul 15, 2019 om 18:39
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Gemiste inkomsten? Nee, je hebt geen poot om op te staan.

tijger1
door tijger1 - Jul 15, 2019 om 18:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt zelfs geen pootje om op te staan. Het kan overigen best zijn dat die externe monteur buitenshuis, dus aan de kast van Ziggo bezig geweest is, maar het probleem nog niet heeft kunnen oplossen. En die monteur is door Ziggo aangetrokken, die heeft met u niets van doen.

En heeft uw vriend dan geen vrije dagen die hij kan opnemen? Hij heeft in ieder geval kunnen stofzuigen en stoffen, ook nuttig.

jo
door jorisw Jul 15, 2019 om 18:49
4340 Antwoorden / 1 Vragen

Niet iedereen is in loondienst.

tijger1
door tijger1 Jul 15, 2019 om 18:54
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als hij ZZP-er is, kan hij zijn boekhouding bijwerken. Of andere huishoudelijke klusjes doen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Jul 15, 2019 om 19:01
16858 Antwoorden / 202 Vragen

Kijk hier eens naar: https://www.consuwijzer.nl/telefoon-internet-en-tv/klacht-over-telecomaanbieder

 Ik ben evenwel ook van mening dat u geen enkel recht heeft en daarom de  25,00 al mooi is meegenomen. In uw melding stelt u dat Ziggo een monteur zou sturen om het probleem buitenshuid op te lossen. Daar behoefde uw vriend dan toch niet voor thuis te blijven?  Dit gedeelte van uw laatste zijn begrijp ik niet, maar blokkeert wel mijn schadevergoeding bij de verantwoordelijke partij?
Verder is het ook zo dat Ziggo de opdrachtgever voor de monteur is en het zelfs zo kan zijn dat de monteur in loondienstverband is bij Ziggo. U kunt m.i. wettelijk nooit in deze iets verhalen op de door Ziggo ingeschakelde monteur en u kunt die monteur dus nooit en te nimmer aansprakelijk stellen.

tenormin
door tenormin - Jul 15, 2019 om 19:15
16835 Antwoorden / 108 Vragen

Externe monteurs van Ziggo zijn van de BAM. Deze wordt ingeschakeld bij kabelbreuk e.a. buitenshuis fouten. Kan me heel eerlijk niet voorstellen dat de monteur niet is komen opdagen. Probeert u dan contact met hen te leggen. En zo privé zijn de gegevens niet: ze staan op een speciale site (FB van Ziggo). Maar denk niet dat u een inkomstenderving tegemoet kan zien. Mager of niet, als u de €25,00 afwijst heeft u helemaal niets.

va
door vanlotjegetikt - Jul 20, 2019 om 20:13
809 Antwoorden / Vragen

Wauw misschien is het antwoord wat u hier krijgt niet datgene wat u wilde horen maar wel het antwoord is.
Verder verdiep u eens in Infra en over hoeveel schijven dit gaat.
En gemiste inkomsten verhalen. Dat wordt nog wat in de toekomst, hoop dat u en uw vriend nooit fouten maken want anders zijn de poppen echt aan het dansen.

ro
door ron503 - Jul 21, 2019 om 11:05
1229 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas wonen we niet in Amerika waar schadeclaims de orde van de dag zijn maar terzijde. Het probleem was extern en dat zou maarzo kunnen want als er ooit enkel kabel tv werdt afgenomen dan wordt na verhuizing de kabel in de verdeelkast losgenomen en pas weer aangesloten als de nieuwe bewoner een contract met Ziggo aangaat, thuisblijven is daarvoor niet noodzakelijk omdat er binnenshuis geen werkzaamheden benodigd zijn. Als de aansluiting die maandag wel werkend is gemaakt dan is die 25 euro vergoeding gepast want u heeft meer dan 24 uur geen gebruik kunnen maken de diensten die Ziggo aanbiedt. Eigenlijk heel triest dat u en uw vriend er beter van willen worden en van mening zijn hevig financieel benadeeld te zijn voor een onbetaalbaar bedrag aan gederfde inkomsten.

Ka
door Kassagebruiker - Jul 21, 2019 om 12:37
683 Antwoorden / 5 Vragen

Stel je voor dat je een èchte TOP baan hebt en 1.000.000 per jaar (of meer) als salaris krijgt, denk je dan dat je een dag vergoeding van ziggo zou krijgen?