door willy.d Mar 14, 2010 om 15:58
Geldzaken & recht

Ziggo

mag ziggo €.2.50 per acceptgiro tellen

M.V.G.W.Drijver

826 11 Rapporteer

birdies
door birdies - Mar 14, 2010 om 16:12
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, dat mag. Ziggo biedt ook nog 2 andere, gratis, betaalmethodes aan, nl. automatische afschrijving en digitale nota.

jftm
door jftm - Mar 14, 2010 om 17:22
182 Antwoorden / 5 Vragen

Beste Willy D
Ik vind van niet. Alsof iedereen maar per computer wil en kan betalen!
Ik ben dan eerder voorstander van een kleine korting op de normale prijs als je elektronisch betaald.
Dat is toch een iets andere en betere benadering.
John

birdies
door birdies - Mar 14, 2010 om 17:24
6104 Antwoorden / 31 Vragen

.........Alsof iedereen maar per computer wil en kan betalen!..........

Wat heeft automatische incasso te maken met een computer? Niets, volgens mij.

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2010 om 17:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen
jftm
door jftm - Mar 14, 2010 om 17:38
182 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=birdies schreef op zondag 14 mrt 2010, 17:24].........Alsof iedereen maar per computer wil en kan betalen!..........

Wat heeft automatische incasso te maken met een computer? Niets, volgens mij.

Digitale nota wel

birdies
door birdies - Mar 14, 2010 om 19:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

[quote=jftm schreef op zondag 14 mrt 2010, 17:38][quote=birdies schreef op zondag 14 mrt 2010, 17:24].........Alsof iedereen maar per computer wil en kan betalen!..........

Wat heeft automatische incasso te maken met een computer? Niets, volgens mij.

Digitale nota wel

Jee, dat wist ik niet.

mastag
door mastag - Mar 14, 2010 om 20:04
955 Antwoorden / 19 Vragen

@jftm je schrijft:
Ik ben dan eerder voorstander van een kleine korting op de normale prijs als je elektronisch betaald.
Die korting is er dus al, en mensen met een incasso of digitale nota krijgen 2,50 korting.
Dat is de normale prijs.
Als iedereen met acceptgiro zou betalen was ziggo een stuk duurder geweest. Omdat er nu veel mensen digitaal betalen kan de prijs voor deze mensen voordeliger zijn.
Simpel opgelost
Mastag

mastag
door mastag - Mar 14, 2010 om 20:08
955 Antwoorden / 19 Vragen

@ Edrick
De uitspraak zoals in het artikel biedt in dit geval geen toegevoegde waarde,
want alleen als Ziggo 1 alternatief zou bieden gaat dit op.
Ziggo biedt er twee, naast de acceptgiro en heeft dus niets met deze uitspraak van doen.

Bedrijven mogen vanaf 7 september geen extra kosten meer in rekening brengen voor het betalen met een acceptgiro als het enige andere alternatief een automatische incasso is.

Mastag

edrick3
door edrick3 - Mar 14, 2010 om 21:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@mastag,

Dat is mij bekend, maar ik neem aan dat vraagsteller kan lezen en dat deze uitspraak dus impliceert dat Ziggo 2,50 mag rekenen zoals Birdies ook al aangegeven heeft.
Met vr.gr.

mastag
door mastag - Mar 14, 2010 om 22:37
955 Antwoorden / 19 Vragen

Beste Edrick
OEPS....verkeerd geïnterpreteerd

vr gr Mastag

kroonmeester
door kroonmeester - Mar 14, 2010 om 22:38
457 Antwoorden / 45 Vragen

Ja, dat kunnen zij belasten bij papieren factuur e/o. acceptbetaling. Staat in de algemene voorwaarden - van vrijwel ieder bedrijf tegenwoordig - Ziggo.

Factuur per e-mail: gratis!
Automatische incasso: gratis!

Storneren: binnen 30 dagen, niet wenselijk te doen, anders treedt de incassofee van Ziggo radicaal op, met buitengerechtelijke kosten.
Bij onenigheid over de factuur eerst contact - contactformulier - met Ziggo zoeken, dan wordt het van zelf de betwisting van de betwiste factuur opgelost.