Duivie
door Duivie Jun 3, 2020 om 12:02
Geldzaken & recht

Zonnepanelen als ik winst maak moet daarover belasting betalen

Als ik stroom lever aan het Nuon heb ik inkomsten wordt daar belasting over berekend

5606 10 Rapporteer

Gr
door Grunn1 - Jun 3, 2020 om 12:07
1427 Antwoorden / 18 Vragen
tijger1
door tijger1 - Jun 3, 2020 om 12:43
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U zult geen ondernemer zijn naast het hebben van zonnepanelen.

gerbera
door gerbera - Jun 3, 2020 om 16:41
7364 Antwoorden / 14 Vragen

hier  staat e.e.a, lees met name het stukje over de BTW teruggave dat geldt voor ondernemers.

mi
door miennaamishaaz - Jun 3, 2020 om 20:43
725 Antwoorden / 1 Vragen

Mischien een Idee om een Powerwall te maken voor uw zonnepanelen.

Hierdoor betaalt u niks aan stroom omdat de zonnepanelen de accupacks opladen, en u dit gebruikt wanneer u geen zon heeft.
Hierdoor heeft u bijna tot geen kosten bij nuon.

Daarnaast betaalt u als het van toepassing is Geen BTW over de kosten die je levert aan de leverancier.
omdat veel van het vermogen naar de Powerwall gaat.

tijger1
door tijger1 Jun 3, 2020 om 22:48
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En die Powerwall is helemaal gratis.

mi
door miennaamishaaz Jun 3, 2020 om 22:54
725 Antwoorden / 1 Vragen

@tijger1

de Powerwall is niet gratis. maar zal zichzelf terug-verdienen na een lange Periode.

Het hangt ook af of je een oude of nieuwe meter hebt.

de oude lopen namelijk gewoon terug.

Thijs12
door Thijs12 Jun 3, 2020 om 23:59
535 Antwoorden / Vragen

In die powerwall kun je geen stroom voor de hele winter opslaan. Teruglopende meters is binnen twee jaar afgelopen en saldering wordt ook beeindigd.

he
door henkie.penkie Jun 5, 2020 om 10:48
149 Antwoorden / 0 Vragen

Let wel op, als je een oude draaischijfmeter hebt en je geeft meer energie terug dan dat je zelf verbruikt dan heb je kans dat je tegen grote problemen met je netwerkbeheerder aan loopt. Dit wil zeggen als de meterstand lager is dan de laatste jaaropgave dan heb je een probleem/ Je kan dan, a) een fikse rekening krijgen waar je oren van zullen wapperen en b) dat je een controle krijgt hoe dit kan. Het is zo dat ze met een draaischijf meter niet kunnen uitrekenen wat je verbruikt heb en wat je hebt terug gegeven.. Daarom is het verreiste om minimaal een 2 of 4 standen meter te hebben die zowel het verbruik registreerd als de teruggeleverde energie registreerd. Deze bedragen worden dan van elkaar afgetrokken en het restant dat dan overblijft zowel positief als negatief wordt dan verekend beter gezegd gesaldeerd.

mpbraaksma
door mpbraaksma Jun 5, 2020 om 12:41
48 Antwoorden / 0 Vragen

Het is ook niet nodig om voor de hele winter op te slaan. Zelfs op bewolkte dagen kan je meter naar 0 gaan. De salderingsregeling wordt afgebouwd per 2023 nog niet stop gezet.

1paul
door 1paul - Jun 5, 2020 om 10:27
3143 Antwoorden / 0 Vragen
Gr
door Grunn1 Jun 5, 2020 om 10:32
1427 Antwoorden / 18 Vragen

Kon je niks originelers verzinnen dan om exact hetzelfde antwoord als mij van 2 dagen geleden te geven.

1paul
door 1paul Jun 5, 2020 om 15:49
3143 Antwoorden / 0 Vragen

jawel, kan een heel verhaal neertypen zelfs, maar ik lees de vraag en antwoord....

he
door henkie.penkie - Jun 5, 2020 om 10:31
149 Antwoorden / 0 Vragen

Kort en bondig, je hoeft géén belasting te betalen als particlier zijnde als je zonnepanelen op het dak hebt om energie op te wekken.Ook niet als je veel meer energie terug geeft dan wat je zelf verbruikt. Heb je een eigen bedrijf aan huis en zonnepanelen dan kan dit iets anders liggen maar als particulier hoeft je echt géén belasting te betalen en je geen zorgen te maken hiervoor,  Ik heb ze al enkele jaren en heb nog nooit één cent hoeven te betalen. Het zou mooi zijn als dit ook nog was. Maar dus niet.

mpbraaksma
door mpbraaksma - Jun 5, 2020 om 12:41
48 Antwoorden / 0 Vragen
mo
door mof - Jun 5, 2020 om 14:05
3619 Antwoorden / 3 Vragen

In principe wel.

gerbera
door gerbera Jun 5, 2020 om 16:22
7364 Antwoorden / 14 Vragen

onder dit topic 8x nee dus u verliest☺

zw
door zwaardvis Jun 5, 2020 om 16:55
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Wel als je de opbrengst op een spaarrekening zet, en je betaalt daar vermogensrendementsheffing over.