chanine26
door chanine26 Aug 23, 2007 om 18:46
Geldzaken & recht

Zwart werken.

kan iemand mij helpen ik heb erge problemen met de belasting.

en wil voorlopig ff 2 maandjes zwart werken voor eten en huur etc.

totdat ik iets heb geregeld met de belasting.

mijn werkgever wil dat ik zoveel snel mogelijk wit kom werken maar is bereid mij die 2 maanden 2 matsen.

nu wil hij alleen op paier(voor zijn eigen )die 800 ergens terug laten komen waar dat aan uit gegeven is...

maar hij weet niet hoe..

kan iemand dat vertellen hoe hij dat het beste kan doen

alvast bedankt en alleen normale rascties aub en geen reacties met opmerkingen etc je weet tot slot niet hoe mijn situatie is

4860 21 Rapporteer

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:18
0 Antwoorden / 0 Vragen

chanine,

Je wilt dit niet horen, dat heb je al aangegeven, maar ik heb geen idee wat je hier verwacht !

Je hebt al problemen met de belasting en je wilt nu ook nog eens de belasting ontduiken door zwart te werken :S
Dan vraag je hier of iemand je kan helpen om te zorgen dat jouw baas in staat wordt gesteld jou de belasting te laten tillen ?

Ik weet inderdaad niet wat jouw situatie is, maar ik kan me niet voorstellen dat die beter wordt door wat je nu voorstelt. Daarnaast vraag je iemand hier om je te helpen jou nog verder in de problemen te laten raken en ook nog eens illegaal bezig te zijn.

Ik ga er vanuit dat de "experts" hier daar verder niet op in gaan ( ik kan het me in ieder geval niet voorstellen ). Hoe spijtig je situatie misschien ook is.

Phinder

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Vrij simpel.

De werkgever meld u ziek.

En u gaat drugs verkopen oid.

Groet T

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Verslag `Zwartwerk `

Belastingheffing en boete:

Als de belastingdienst ontdekt dat een werkgever zwart heeft laten werken, dan volgt er een onderzoek. Dan wordt niet alleen de achterstallige loonbelasting geheven, maar ook de omzet- en de inkomstenbelasting van de werkgever zelf. Bovendien krijgt de werkgever een boete opgelegd die kan oplopen tot 100% van het bedrag dat is achtergehouden. Bij fraude boven de F 25.000,- wordt de FIOD ingeschakeld.

-----
Premienavordering en boete:

Aan de hand van een looncontrole bepaalt de UVI welke premie er betaald moet worden. Deze premie wordt nagevorderd en verhoogd met een boete van 25%, 50% of 100% van het bedrag dat is achtergehouden. Dit is wel afhankelijk van de mate van verwijtbaarheid en eventuele eerdere overtredingen. Bij fraude van een bedrag van € 6000,- of minder is er een boete van 10% en bij meer dan € 6000,- komt er een straf. Bij al deze gevallen moet het hele bedrag dat is achtergehouden worden terug betaald plus de boete.

Bijvoorbeeld er is € 1000,- achtergehouden dan moet er € 1000,- worden terug betaald plus de boete van bijvoorbeeld 100%, dan moet de werkgever € 2000,- betalen. Het is dus geen pretje als ze er achterkomen.

--

Maar wat gebeurd er als er iemand tijdens het werk arbeidsongeschikt raakt en dan een uitkering wil?

Dan gaat er dus iets mis. Want de UVI (uitvoeringsinstelling) kent deze ‘zwartwerker’ niet in zijn administratie en zal dan de zaak gaan onderzoeken. Dan vinden ze uit dat de zwartwerker heeft zwart gewerkt en dan zijn ze erbij.

Collegenet

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

--Het plegen van zwartwerk/fraude valt onder het strafrecht. Dit betekent dat niet alleen het benadelingsbedrag moet worden terugbetaald maar ook een boete.  --------

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:56
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

---alleen normale rascties aub en geen reacties met opmerkingen etc je weet tot slot niet hoe mijn situatie is ----

Ik weet niet hoe je situatie is nee, maar ik weet wel dat hij nog heeeel erg veel slechter zal worden als er iets fout gaat.

En dan kost het je wellicht ook nog je werk (gever) .

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 19:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zwartkijker .....

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 20:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als ik zou kunnen werken zou  ik dat ook indien mogelijk zwart doen, daar heeft 4 x balkenende het naar gemaakt.

Maar op deze site zal je niet op het goede antwoord hoeven rekenen.

Alhoewel in de welzijns sector mogen vrijwillgers tot 1400, euro per jaar belasting vrij krijgen ,maar dat moet wel opgegeven aan de belasting en is dus niet echt zwart.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 20:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe willen ze er nou voor die maandjes achter komen!?vraag ik me af..ik ben gewoon bang als ik ga werken dat ze me alles afpakken..en ik misschien 100 a 200 over hou om teeten omdat ik nu in hun ogen geen huur betaal(sta niet ingeschreven )en dan ook geen vaste lasten heb.. ik ben daar gewoon bang voor.en als ik dan belasting bel of die vent weer eens van de invorderingen aan de tel heb zegt tie ik kan u daar nu geen concreet antwoord op geven..dus ik ben gewoon bang dat ik straks voor jan lul ga werken..

ik wil wel wit werken is beter voor mij ook natuurlijk

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 20:06
0 Antwoorden / 0 Vragen

hoe willen ze er nou voor die maandjes achter komen!?vraag ik me af..ik ben gewoon bang als ik ga werken dat ze me alles afpakken..en ik misschien 100 a 200 over hou om teeten omdat ik nu in hun ogen geen huur betaal(sta niet ingeschreven )en dan ook geen vaste lasten heb.. ik ben daar gewoon bang voor.en als ik dan belasting bel of die vent weer eens van de invorderingen aan de tel heb zegt tie ik kan u daar nu geen concreet antwoord op geven..dus ik ben gewoon bang dat ik straks voor jan lul ga werken..

ik wil wel wit werken is beter voor mij ook natuurlijk

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

--hoe willen ze er nou voor die maandjes achter komen!? --

Wel eens gehoord van de Kliklijn , schijnt druk gebruik van gemaakt te worden tegenwoordig.

Heb je nu helemaal geen inkomsten ? Dan is het wel duidelijk dat er iets niet klopt, van de lucht kun je niet leven.

Of heb je (nog) een WW uitkering ? Dan krijg je daar ook nog eens problemen mee - fraude -

En wat als er een ongeluk zou gebeuren op het werk ?

Wat is daar nu de kans op zul je zeggen, nou meestal gebeuren dat soort dingen juist op de meest vervelende/ongewenste momenten.... dat zal je net zien.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 21:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

zie ook de eerdere vraag.

Chanine, met zwart werken, hoe goed ook bedoeld, brengt je meer mensen in de problemen. Ik kan (en wil) de werkgever in dit geval ook geen manier aanreiken om zijn boekhouding kloppend te krijgen. Afgezien nog van het feit dat er die 2 maanden geen premie's betaald worden, geen verzekering geregeld is en ook geen pensioenopbouw (pensioenopbouw).

Ik heb al eerder aangegeven dat het nu tijd is om problemen onder ogen te komen en deze op te lossen en niet om deze voor je uit te schuiven of deze met potentiele nieuwe problemen op te lossen.

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 22:33
0 Antwoorden / 0 Vragen
ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 22:40
0 Antwoorden / 0 Vragen

2 maanden zwart werken voor 800 euro. Ik zou mijn bed er niet eens voor uit komen.

Ik weet niet hoeveel uur je er voor moet werken. Maar wil je nou werkelijk hier problemen mee krijgen voor 400 euro in de maand?

Als je baas een beetje omzet draait kan hij die 800 euro in zijn boeken echt wel kwijt. Maar wat als jouw iets overkomt? Je bent niet verzekerd. En wat als jij nou niet bevalt in die 2 maanden. Dan krijg je alsnog geen baan

Daarnaast begrijp ik dat je ook nergens ingeschreven staat. Dus ookal onderhuurt (ook illegaal) Het feit dat jij zegt dat je maar 100 euro overhoudt omdat zij jouw huur niet erkennen slaat nergens op. Dan zou mijn collega die nog bij zijn ouders woont, veel minder verdienen dan ik

Als je alles weer op poten wilt krijgen ga dan gewoon alles volgens de regeltjes doen. Uit eindelijk is zwart wonen, zwart werken nooit voordeliger. En daarnaast maakt u misbruik van mijn centen die heel ergens anders bedoeld voor zijn

ve
door verwijderd - Aug 23, 2007 om 23:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Misschien kan hij een onkostenpost opvoeren voor de aanschaf van iets als interieur of computer etc, ik weet niet wat voor bedrijf het is?

Of je zou een echt zwart bijbaantje moeten doen ergens, huishoudelijke hulp, of je gaat op de rommelmarkt staan met spulletjes, of je laat honden uit voor mensen er is altijd wel wat.

Hang eens een briefje neer op het prikbord in de winkels en bied je aan. Laatst ontving ik een kaartje in de bus van iemand die met een kleine auto steeds 1 persoon weg brengt naar het centrum voor € 5,-- per rit, ik bedoel maar. En dat verdient beter dan €800.- voor 2 maanden, wat een rampsalaris zeg.

Succes ermee, vr.gr. Elena

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 00:48
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mevrouw,

U stelt hier een onmogelijke vraag.
Immers, als wij gaan zeggen hoe u zwart kunt gaan werken en daarbij dus ook de belasting tillen dan vraagt u het onmogelijke en onredelijke.
Immers, hij/zij die u dit gaat uitleggen begaat ook een strafbaar feit.

In welke situatie u zich ook bevind, is deze vraag stellen aan vrienden,bekenden en aan ons is op zijn minst onethisch.

De Vrije Vogel

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 17:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

@Uncle Willy. vind deze wel geinig via welke site ??.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens vraag je hoe ze er achter kunnen komen, een van de antwoorden was via de kliklijn (op die manier was mijn buurman een keer de klos)

De belasting dienst houdt ook onaangekondigde kontrles bij bedrijven, ze komen met een paar man/vrouw waar bij de volledige personeels administratie moet worden overlegd, en vervolgens wordt AL het personeel gekontroleerd.

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 18:07
0 Antwoorden / 0 Vragen

mijn werkgever wil dat ik zoveel snel mogelijk wit kom werken maar is bereid mij die 2 maanden 2 matsen.

Als jouw baas van plan is om jou zo snel mogelijk wit in dienst te nemen dan moet dat toch geen probleem zijn om die €800,- als voorschot te kunnen krijgen. Dan kan je altijd nog een betalingsregeling met hem treffen als je jouw salaris krijgt.

nu wil hij alleen op paier(voor zijn eigen )die 800 ergens terug laten komen waar dat aan uit gegeven is...

Jij hoeft de boekhouding van jouw baas toch niet te regelen.

Dan hoef je de zaak ook niet te flessen en leef je een stuk geruster

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 18:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ergens anders op het forum vraag je bijna precies hetzelfde. Mijn advies blijft hetzelfde. Ga naar een juridisch loket toe. Werk je nou neit verder in de nesten. Speel open kaart. In je andere bericht stond dat je 32 uur ging werken. 800 euro voor 64 uur is niet normaal en ik zou het zeker niet accepteren. . Het enige wat je kan gaan doen is werken werken werken. Ipv uitzoeken hoe je iets kan omzeilen begin met het afbetalen van die 10.000 euro van de belastingdienst. Laat je ze hun goede wil zien. Dan heb je maar 2 jaar wat minder geld. Schulden kunnen soms een samenloop van omstandigheden zijn maar het is altijd je eigen schuld. Dus pv te draaien kan je beter gewoon onder ogen zien. En probeer in samenwerking met een judische loket bijv aan huursubsidie te komen

ve
door verwijderd - Aug 24, 2007 om 19:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

chanine,

niet alleen de belastingdienst doet (on) aangekondigde controles bij bedrijven, maar ook het UWV (voor de werknemerspremies (WW/WAO etc.) en niet te vergeten, het pensioenfonds.

Al met al verklikkers genoeg om zwartwerken op te sporen.

Al met al dus genoeg mogelijkheden om jou in de allergrootste problemen te brengen (je aanstaande baas moet ook wel beter weten) en behalve een belastingschuld, een boete en zo, kun je dan ook rekenen op een bijkomend bezoek aan een van onze staatshotels.

Linda