johan35nl
door johan35nl Jan 6, 2017 om 10:30
Huishouden & energie
3 weken na sleuteloverdracht veel schimmels

Hoi allemaal,

Binnen 3 weken na de sleuteloverdracht komen er op verschillende plekken schimmels naar voren;
- Badkamer; zowel op het plafond als in de voegen in de badkamer.
- Kelder; zwarte schimmel (inmiddels met HG verwijderd en schimmelwerende verf eroverheen)
- 2 slaapkamers; beide zwarte schimmel in de kozijnen (hout) (zie bijgevoegde afbeelding)

Nu krijg ik zware astmatische klachten en meer van schimmels en wil ik hier liefst zsm uit!
Ik heb al veel geld in het huis gestoken (verf, nw rolgordijnen en wat dingen opgeknapt). Maar mijn gezondheid is natuurlijk het belangrijkste.

Wat kan ik doen? Wat zijn mijn rechten?

Bij voorbaat dank voor het meedenken.

6149 9 Rapporteer

uwjurist
door uwjurist - Jan 6, 2017 om 10:32
1043 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nieuwbouw / oudbouw? Hebt u gehuurd of gekocht? In geval van huur, huurt u voor onbepaalde tijd of voor bijv. een jaar? Hebt u de verhuurder / verkoper al aangesproken hierover? Is er al een deskundige bij geweest? Is er voldoende ventilatie? Lucht u regelmatig? Kent u de verschillen tussen ventilatie (continue) en luchten (niet continue)? Stookt u voldoende?

Kortom, u moet veel meer informatie geven.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

johan35nl
door johan35nl Jan 6, 2017 om 11:20
3 Antwoorden / 4 Vragen

Dank voor je reactie Monique.

Het betreft een woning uit 2010 en ik huur de woning via een makelaar van een particulier. Ik huur voor een bepaalde tijd van een jaar.
De verhuurder is hierop nog niet aangesproken, dit zal vandaag gebeuren.
Er is voldoende ventilatie, echter denk ik dat de ventilatie kanalen gereinigd moeten worden. Ik ken het verschil. De conitinue ventilatie in de woning staat op dit moment op 1. Bij het douchen of koken zet ik het op 3. Op dit moment stook ik elke dag, standaard op 18 graden en na het werken (na 17:00) gaat hij op dit moment op 19,5 graden.
Voor de slaapkamers zijn er grote ramen waarmee goed geventileerd kunnen worden. Maar 's ochtends zie je al veel condens op de ramen zitten, wellicht aan de buitenkant maar dit geeft al veel vocht.

Nogmaals dank!

ja
door janf43 Jan 6, 2017 om 21:21
733 Antwoorden / 0 Vragen

Condens aan de buitenkant van de ramen betekent dat er zeer goed isolerend glas in de ramen zit. Dat vocht heeft niets met de schimmel in huis te maken.

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 11:51
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Blijkbaar is er voor de overdracht goed schoongemaakt.

Misschien hebt u hier iets asn.

http://www.ggd.amsterdam.nl/gezond-wonen/milieu-huis/vocht-schimmels/

uwjurist
door uwjurist - Jan 6, 2017 om 16:30
1043 Antwoorden / 0 Vragen

door johan35nl 6 jan. 2017 om 11:20: Dank voor je reactie Monique.Het betreft een woning uit 2010 en ik huur de woning via een makelaar van een particulier. Ik huur voor een bepaalde tijd van een jaar.De verhuurder is hierop nog niet aangesproken, dit zal vandaag gebeuren. Er is voldoende ventilatie, echter denk ik dat de ventilatie kanalen gereinigd moeten worden. Ik ken het verschil. De conitinue ventilatie in de woning staat op dit moment op 1. Bij het douchen of koken zet ik het op 3. Op dit moment stook ik elke dag, standaard op 18 graden en na het werken (na 17:00) gaat hij op dit moment op 19,5 graden.Voor de slaapkamers zijn er grote ramen waarmee goed geventileerd kunnen worden. Maar 's ochtends zie je al veel condens op de ramen zitten, wellicht aan de buitenkant maar dit geeft al veel vocht. Nogmaals dank!

Graag gedaan. Als het nodig is, weet je me te vinden.

Met vriendelijke groet,

mr. Monique Doomernik

marita5
door marita5 - Jan 6, 2017 om 19:12
11649 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo Johan35nl ,

Lees deze informatie eens door , klik op de rode regel .

https://www.woonbond.nl/vraagbaak/ik-heb-schimmel-huis-wat-nu

getty
door getty - Jan 6, 2017 om 19:31
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Waarom stelt u steeds dezelfde vraag?

Cookies
door Cookies - Jan 6, 2017 om 20:11
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Inderdaad, dit is nu al de 3e keer, 1e keer ruim half jaar geleden. Slaat nergens op.

door getty - 6 jan. 2017 om 19:31
2233 Antwoorden / 9 Vragen

Waarom stelt u steeds dezelfde vraag?

aurora1
door aurora1 - Jan 6, 2017 om 20:56
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat u kunt doen? De reacties bij uw eerdere vragen hierover lezen.
Waarom stelt u steeds dezelfde vraag opnieuw?

tijger1
door tijger1 - Jan 6, 2017 om 21:23
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Als ik zo uw vorige vraag lees, bleken die schimmels ook geen schimmels te zijn.

En als bij de oplevering in deze woning geen schimmel te zien was of iets te ruiken, denk ik dat die schimmels nu ook niet bestaan.

Ma
door Mat Matheij - Jan 7, 2017 om 00:08
986 Antwoorden / 3 Vragen

Gaat het om een koop of huurhuis. Het heeft er nl. alles van weg dat men over de schimmel heen heeft geschilderd, waarna dat uiteraard weer terugkomt. In het geval van een WBV lijkt mij daar de volledige verantwoording te liggen. Zie voorts ook het antwoord van uwjurist. De info is te beperkt om hierop de juiste antwoorden te geven.

getty
door getty Jan 7, 2017 om 09:11
4179 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk gewoon even de vorige vragen van ts na

Ma
door Mat Matheij Jan 8, 2017 om 22:35
986 Antwoorden / 3 Vragen

Die houdt ik niet bij.