qu
door quita Aug 5, 2011 om 22:31
Huishouden & energie

30% betalen om een verandering aan te brengen in een bestelling bij leenbakker

Ik heb vrijdag 29 juli een bed besteld bij Leenbakker. vandaag (6 dagen later) wilde ik mijn bestelling wijzigen niet annuleren. hiervoor heb ik eerst met Leenbakker gebeld, waar het meisje aan de telefoon mij wist te vertellen dat het geen probleem is om het bed om te ruilen mits ik de bon meeneem. Zo gezegd zo gedaan. Bij Leenbakker aangekomen wordt mij verteld dat ik de bestelling niet zomaar kan wijzigen en ik voor het annuleren van de bestelling 30% van het aankoop bedrag zou moeten betalen. Ben daarna thuis op de site gaan kijken bij de algemene voorwaarden, maar kan niets terug vinden van de 30%.

Ik vindt het maar raar. Ik heb het bed nog NIET, mij is verteld dat het wel 2 tot 3 weken zou kunnen duren voordat het er zou zijn. Daarnaast is het niet mijn bedoeling om mijn geld terug te vragen ik wil gewoon een ander bed VAN Leenbakker.

Mijn vraag is: klopt het om mijn bestelling te veranderen ik 30% van het bedrag zou moeten betalen?

7565 35 Rapporteer

stacey
door stacey - Aug 5, 2011 om 23:48
10352 Antwoorden / 12 Vragen

Hoi,

Je had hem in de winkel besteld begrijp ik ?!

Dan kun je niet zomaar annuleren of ruilen..........
voor aankoop in de winkel geldt koop=koop en ruilen of annuleren is geen recht.
( Feit dat ze hem nog moeten bestellen/leveren doet daar niets aan af,
zelfs niet als je 1 uur Na de aankoop had willen annuleren/wijzigen.)

Bieden ze mogelijkheid tot annuleren of ruilen dan is dit hun service
en daar kunnen ze dan ook zelf voorwaarden aan hangen,
in dit geval 30% van de prijs om de bestelling te annuleren.
( 30% voor annulering meubels is wel vrij `normaal` percentage )

Ze kunnen er ook voor kiezen deze service niet te bieden en dan had je gewoon het uitgezochte/gekochte bed moeten afnemen.........

börgemeister
door börgemeister - Aug 6, 2011 om 02:39
506 Antwoorden / 25 Vragen

Leen Bakker is van het 'Blokker Holding' concern.

Een wijziging lijkt mij niet evident om op de oorspronkelijke bestelling een vorm van 'annuleringskosten à raison 30% van de koopprijs te berekenen.

Ooit vijfentwintigjaar terug bij het aankopen van een wasmachine meegemaakt, in eerste instantie een eenvoudige goedkopere wasmachine gekocht, was toen nog niet geleverd, in tweede instantie had ik voor een duurdere en betere merkwaschine gekozen, in overleg met de detaillist was dit geen probleem. M.a.w. het kan dús wel, mits de detaillist niet halststarrig meewerkt en een slaatje eruit wil slaan, die op niets deugd.

Is de beoogde (andere) bed duurder? Dan moet je als detaillist soepel mee omgaan mijns inziens..

tdehond
door tdehond - Aug 6, 2011 om 07:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Op de site staan de a.v. van de thuiswinkel op internet.

Op de achterzijde van de bestelbon horen de verkoopvoorwaarden te staan. Het is gebruikelijk dat 30 % gerekend wordt bij annulering, maar u verzoekt om een wijziging in de bestelling. Jammer dat LB zich zo star opstelt.

stacey
door stacey - Aug 6, 2011 om 12:38
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zaterdag 6 aug 2011, 02:39]Een wijziging lijkt mij niet evident om op de oorspronkelijke bestelling een vorm van 'annuleringskosten à raison 30% van de koopprijs te berekenen.

Het betreft wel een annulering van bestelde artikel, zij zullen de inkoop hiervoor ook moeten annuleren,
het is en blijft dus gewoon een annulering............
Je zult daarna dan een ander artikel kunnen bestellen.

su
door superklaver - Aug 6, 2011 om 13:20
68 Antwoorden / 0 Vragen

Quita,

Zelf werk ik ook bij leenbakker, maar dit heb ik nog niet meegemaakt. wij hebben ook vaak genoeg klanten die een bestelling willen wijzigen. Als het nog niet binnen is doen wij er niet moeilijk over. Annuleren van een bestelling is iets anders, maar u annuleerd niet u wilt wijzigen. Als ik u was zou ik nog een keer contact opnemen met het filiaal en dan vragen naar de vestigingsmanager en uw verhaal aan die persoon uitleggen. vermeld er ook bij dat er eerst telefonisch was gezegd dat dit geen probleem zou zijn. Als u de naam weet van de persoon die dit gezegd heeft staat u nog sterker.

succes.

marieke79
door marieke79 - Aug 6, 2011 om 13:52
94 Antwoorden / 0 Vragen

Als beide bedden van dezelfde meubelmaker zijn, dan zou ik het flauw vinden. Zowel Leenbakker als de meubelmaker/leverancier blijven eraan verdienen.

Maar als je bed A wijzigt naar bed B, en ze komen van andere meubelmakers af, ja dan loopt meubelmaker van bed A zijn verkoop mis. Dan kan ik me een percentage aan annuleringskosten wel voorstellen.

edrick3
door edrick3 - Aug 6, 2011 om 15:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo quita,

Heb persoonlijk goede ervaringen met de service van leenbakker.
Zoals al eerder hierboven vermeld: vraag naar de manager en leg die je probleem voor.
Het ligt wat anders als je speciale maten opgegeven hebt en het speciaal voor jou gemaakt zou worden.
Als je het bed via de internetsite besteld zou hebben (uitgaande van een bed dat normaal in de voorraad is), dan zou je het ook binnen 8 dagen kunnen 'afzeggen', dus waarom niet in de winkel zelf.
Overigens heeft stacey gelijk met koop=koop, maar ik heb nog niet meegemaakt dat leenbakker hier star in was.

Suc6

loreleigil
door loreleigil - Aug 7, 2011 om 17:36
678 Antwoorden / 3 Vragen

[quote=börgemeister schreef op zaterdag 6 aug 2011, 02:39]Leen Bakker is van het 'Blokker Holding' concern.

Een wijziging lijkt mij niet evident om op de oorspronkelijke bestelling een vorm van 'annuleringskosten à raison 30% van de koopprijs te berekenen.

Ooit vijfentwintigjaar terug bij het aankopen van een wasmachine meegemaakt, in eerste instantie een eenvoudige goedkopere wasmachine gekocht, was toen nog niet geleverd, in tweede instantie had ik voor een duurdere en betere merkwaschine gekozen, in overleg met de detaillist was dit geen probleem. M.a.w. het kan dús wel, mits de detaillist niet halststarrig meewerkt en een slaatje eruit wil slaan, die op niets deugd.

Is de beoogde (andere) bed duurder? Dan moet je als detaillist soepel mee omgaan mijns inziens..

Vijfentwintig jaar geleden? Wat toen kon en mocht hoeft nu niet meer zo te zijn. Zo mag je nergens meer roken, wordt er gefronst als je je kind een opvoedkundige tik geeft en is het dragen van sandalen met witte bastof sokken uit den boze. Ja, de wereld draait dóór!

rj
door rjw - Aug 7, 2011 om 18:22
3280 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=marieke79 schreef op zaterdag 6 aug 2011, 13:52]Als beide bedden van dezelfde meubelmaker zijn, dan zou ik het flauw vinden. Zowel Leenbakker als de meubelmaker/leverancier blijven eraan verdienen.

Maar als je bed A wijzigt naar bed B, en ze komen van andere meubelmakers af, ja dan loopt meubelmaker van bed A zijn verkoop mis. Dan kan ik me een percentage aan annuleringskosten wel voorstellen.

Tenzij de meubelmaker al begonnen is natuurlijk. Dan blijft hij met materialen en/of een half gereed meubelstuk zitten (en moet maar hopen dat er nog een klant voor komt).

jansje
door jansje - Aug 8, 2011 om 12:55
131 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=rjw schreef op zondag 7 aug 2011, 18:22][quote=marieke79 schreef op zaterdag 6 aug 2011, 13:52]Als beide bedden van dezelfde meubelmaker zijn, dan zou ik het flauw vinden. Zowel Leenbakker als de meubelmaker/leverancier blijven eraan verdienen.

Maar als je bed A wijzigt naar bed B, en ze komen van andere meubelmakers af, ja dan loopt meubelmaker van bed A zijn verkoop mis. Dan kan ik me een percentage aan annuleringskosten wel voorstellen.

Tenzij de meubelmaker al begonnen is natuurlijk. Dan blijft hij met materialen en/of een half gereed meubelstuk zitten (en moet maar hopen dat er nog een klant voor komt). persoonlijk denk ik dat er echt geen meubelmaker een bed voor lb maakt, dat is gewoon fabrieks werk

jannyholtrop
door jannyholtrop - Aug 8, 2011 om 13:00
84 Antwoorden / 1 Vragen

Artikel 6 - Herroepingsrecht bij levering van producten

Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.

Tijdens deze termijn zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.

Artikel 7 - Kosten in geval van herroeping

Indien de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen ten hoogste de kosten van terugzending voor zijn rekening.

Indien de consument een bedrag betaald heeft, zal de ondernemer dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 30 dagen na de terugzending of herroeping, terugbetalen.

Artikel 8 - Uitsluiting herroepingsrecht

Indien de consument niet over een herroepingsrecht beschikt, kan dit door de ondernemer alleen worden uitgesloten indiende ondernemer dit duidelijk in het aanbod, althans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld.

Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor producten:
die door de ondernemer tot stand zijn gebracht overeenkomstig specificaties van de consument;
die duidelijk persoonlijk van aard zijn;
die door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
die snel kunnen bederven of verouderen;
waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de ondernemer geen invloed heeft;
voor losse kranten en tijdschriften;
voor audio- en video-opnamen en computersoftware waarvan de consument de verzegeling heeft verbroken.
3. Uitsluiting van het herroepingsrecht is slechts mogelijk voor diensten:
a. betreffende logies, vervoer, restaurantbedrijf of vrijetijdsbesteding te verrichten op een bepaalde datum of tijdens een bepaalde periode;
b. waarvan de levering met uitdrukkelijke instemming van de consument is begonnen voordat de bedenktijd is verstreken;
c. betreffende weddenschappen en loterijen.

Dit stukje heb ik even gecopieerd uit de Algemene voorwaarden van Leen Bakker.
Je kunt dus een bestelling gewoon binnen 14 dagen herroepen!!!!! En ook nog zonder opgave van redenen!!!!
Niks 30% betalen dus.
Houd ze hun eigen voorwaarden onder de neus, zou ik zeggen.

edrick3
door edrick3 - Aug 8, 2011 om 13:07
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@jannyholtrop,

Toch maar even beter lezen: dit komt uit de voorwaarden van de INTERNETWINKEL!

Dan gelden andere regels dan bij koop in de winkel!

Zie ook antwoord van stacey.: KOOP = KOOP

Met vr.gr.

su
door superklaver - Aug 8, 2011 om 13:17
68 Antwoorden / 0 Vragen

Is het nog gelukt?

traporgel
door traporgel - Aug 8, 2011 om 14:07
191 Antwoorden / 4 Vragen

De zegeningen van het computergestuurde voorraadbeheer van een winkelsysteem. Klant komt binnen, bestelling gaat in de computer. Diezelfde nacht nog gaat de verwerking door de molen (als ie al niet online in real time wordt afgehandeld door het systeem). Dus de leverancier van de winkel boekt een bestelling op naam van de winkel, hier dus Leen Bakker. Die leverancier, een meubelmaker, heeft ook een computersysteem. En zijn systeem update meteen de voorraadpositie en termijninkoop van hout en beslagdelen. .... De rest kunt u zo ongeveer wel verzinnen. De meubelmaker heeft een order in portefeuille die wordt geannuleerd. En zolang u niet hard kunt maken dat de meubelmaker bij de winkelier, hier Leen Bakker, geen annuleringskosten hanteert, staat u bij Leen Bakker terecht met een annulering à 30% van de aankoop voor uw kiezen.

Bovendien, u koopt een bed. U hebt het nog niet ontvangen. En ineens bedenkt u: ik wil een heel ander bed. Was u bij aankoop van het bed "vol zoete wijn" om het bijbels te zeggen?

Waar komt toch het maar in de ruimte shoppen, zonder grondige overweging wat u wilt.... En als het dan windkracht 3 wordt van mening veranderen. Dan is de kans groot dat dit 'afgestraft' wordt met annuleringskosten. Want u kunt er lang om heen draaien, u annuleert het gekochte bed, en wil (bij dezelfde winkel) een heel ander bed.

Dan is het risico gewoon voor u.

tenormin
door tenormin - Aug 8, 2011 om 14:08
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Quitta, je bent gewoon in een winkel van Leen Bakker geweest? Hebt een bed besteld (fantastische levertijd - maar 2-3 weken) en binnen 6 dagen wil je alleen iets veranderen aan de bestelling. Ik begrijp helemaal niets van de opstelling dat je daar 30% extra voor zou moeten betalen. Zelf heb ik 4 maart een bed besteld (maar bij een beddenspecialist, levertijd 8-10 weken) en na een week bedacht ik dat ik toch een andere kleur hoofd-en voetenbord wilde; fluweelachtig materiaal. Geen enkel probleem en al helemaal geen extra betalen. Ik zou als ik u was het goede advies van Superklaver maar opvolgen; die werkt daar en zal het beter weten dan wij, vooral de "raadgevers" die met ellenlange lijsten komen, waar U echt niets aan heeft, hoe goed bedoelt ook. Op naar Leen Bakker. (Print Superklaver even uit) voor de zekerheid.

sp
door spikkel - Aug 9, 2011 om 11:18
148 Antwoorden / 5 Vragen

Leen Bakker en 30 % annuleringskosten.....
Ze doen net of ze de meest luxe beddenspeciaalzaak zijn waar je overigens wel kunt veranderen zonder kosten. Het moet niet gekker worden. De leverancier van die bedden heeft een magazijn vol staan met bouwpakketten. Het bouwpakket van dit bed was op en moest besteld worden. Dit is zo'n enorme massaproduktie, als jij het bed niet koopt zijn er wel 600 andere Nederlanders die het kopen. Daar heeft de leverancier echt geen nadeel van hoor. Leen Bakker zit gewoon te zieken.

er
door ericw - Aug 31, 2011 om 23:44
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Wanneer u een bed besteld waar dan ook besteed iemand tijd aan u, een ander persoon voert de bestelling en deze wilt u nu gewijzigd hebben. Dit betekent dubbel werk en wellicht moet Leen Bakker ook annuleringskosten betalen bij hun leverancier...soms even iets verder denken dan alleen uw eigen belang....

Mvg, Eric

sp
door spikkel - Sep 1, 2011 om 09:19
148 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=ericw schreef op woensdag 31 aug 2011, 23:44]Beste,
Wanneer u een bed besteld waar dan ook besteed iemand tijd aan u, een ander persoon voert de bestelling en deze wilt u nu gewijzigd hebben. Dit betekent dubbel werk en wellicht moet Leen Bakker ook annuleringskosten betalen bij hun leverancier...soms even iets verder denken dan alleen uw eigen belang....
Mvg, Eric

Zeker nog nooit bij Leen Bakker geweest ? Er besteed iemand tijd aan u.... Als je al iemand kan vinden is het iemand die er geen verstand van heeft. Geeft niet, daar kies je voor bij Leen Bakker. Iemand anders voert de bestelling.... Even artikelnummer 23446549 opzoeken, klik op bestellen en klaar. Leen Bakker moet ook annuleringskosten betalen.... Echt niet hoor. Dan gaan ze wel naar een ander waar dat niet hoeft.

Leen Bakker moet normaal doen, ze zijn geen luxe beddenzaak. Zoals gezegd kun je daar vaak wel wijzingen doorgeven nadat je besteld hebt.

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 10:06
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Klinkt erg denegerend, even artikelnummer inkloppen en klaar is Kees, even artikel wijzigen en klaar is Kees, iemand die met u aan de kassa afrekend, al gauw zijn er een hoop minuten verstreken die toch betaald moeten worden.

Mvg, Eric

empyria
door empyria - Sep 1, 2011 om 10:14
504 Antwoorden / 3 Vragen

Duur betaalde minuten...:-/

tenormin
door tenormin - Sep 1, 2011 om 10:17
16847 Antwoorden / 108 Vragen

Zeker nog nooit bij Leen Bakker geweest ? Er besteed iemand tijd aan u.... Als je al iemand kan vinden is het iemand die er geen verstand van heeft. Geeft niet, daar kies je voor bij Leen Bakker. Iemand anders voert de bestelling.... Even artikelnummer 23446549 opzoeken, klik op bestellen en klaar. Leen Bakker moet ook annuleringskosten betalen.... Echt niet hoor. Dan gaan ze wel naar een ander waar dat niet hoeft.

Leen Bakker moet normaal doen, ze zijn geen luxe beddenzaak. Zoals gezegd kun je daar vaak wel wijzingen doorgeven nadat je besteld hebt.

Spikkel, 9 augustus 2011 / 11:18

Met een kleine tekstaanpassing verval je wel in herhaling. Als je denkt dat ericw niets van de meubelbranche zou weten zit je er wel naast, hoor.

sp
door spikkel - Sep 1, 2011 om 17:10
148 Antwoorden / 5 Vragen

Het schijnt echt niet in de algemene voorwaarden van Leen Bakker te staan. Dan kan ericw nog zoveel weten van de meubelbranche, algemene voorwaarden zijn er niet voor niets. Dertig procent voor hooguit 15 minuten werk van Leen Bakker vind ik idd heel duur betaald.

pavoordf
door pavoordf - Sep 1, 2011 om 18:02
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=ericw schreef op donderdag 1 sep 2011, 10:06]Beste,

Klinkt erg denegerend, even artikelnummer inkloppen en klaar is Kees, even artikel wijzigen en klaar is Kees, iemand die met u aan de kassa afrekend, al gauw zijn er een hoop minuten verstreken die toch betaald moeten worden.

Mvg, Eric

EricW
kennelijk een kruistocht begonnen tegen allen die het slecht op hebben met de meubelbranch. Helaas zijn het firma's als Goossens en Leen Bakker, die door hun klantonvriendelijkheid hier negatief in de fora verschijnen en dankzij jou worden deze oude items nog eens lekker uitgekauwd. Daar verleen je beide meubelwinkels geen dienst mee

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 18:07
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Uiteindelijk is de klant die bepaald wat en waar hij zijn artikelen aanschaft en onder welke voorwaarden. Of de 15 minuten nou duur betaald zijn of niet, regels worden er gemaakt om duidelijkheid te scheppen echter wanneer het de klant niet zint zijn de voorwaarden ineens duurbetaald. Mocht er in de voorwaarden niet staan over het veranderen van een order betekend dit dus in Jip en Janneke taal, de oude order wil ik niet meer (lees annuleren) en ik doe een nieuwe bestelling, dus de annuleringskosten zijn gerechtvaardigd.

Mvg, Eric

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 18:12
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

Ik ben geen kruistocht begonnen. Al enkele maanden volg ik alle vragen en wat mij echter verbaasd dat de consument alleen maar zijn rechten "denkt" te kennen maar vergeet dat hij/zij ook plichten heeft. Wat mij stoort is dat circa 60% van wat hier geschreven wordt geen klachten zijn maar een ergenis waarvan de consument zelf de veroorzaker door zichzelf vooraf niet goed genoeg te laten informeren en maar wil bepalen hoe de winkelier hem moet behandelen wanneer hij/zij zelf een verkeerde beslissing heeft genomen.

Mvg, Eric

pavoordf
door pavoordf - Sep 1, 2011 om 18:23
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=ericw schreef op donderdag 1 sep 2011, 18:12]Beste,

Ik ben geen kruistocht begonnen. Al enkele maanden volg ik alle vragen en wat mij echter verbaasd dat de consument alleen maar zijn rechten "denkt" te kennen maar vergeet dat hij/zij ook plichten heeft. Wat mij stoort is dat circa 60% van wat hier geschreven wordt geen klachten zijn maar een ergenis waarvan de consument zelf de veroorzaker door zichzelf vooraf niet goed genoeg te laten informeren en maar wil bepalen hoe de winkelier hem moet behandelen wanneer hij/zij zelf een verkeerde beslissing heeft genomen.

Mvg, Eric

Al in een ander draadje aangegeven dat het acceptabel is dat winkeliers een vangnet hebben om te voorkomen dat klanten om wijzigingen vragen die grote kosten met zich meebrengen. Wanneer een wijziging geen (grote) kosten met zich meebrengen, is het onverstandig van een winkelier om aan de voorwaarden vast te houden en veel hogere dan de daadwerkelijke kosten in rekening te brengen. Dit valt mijnsinziens onder klantonvriendelijk gedrag. In mijn geval is dat door de firma Goossens ook toegegeven. Brief heb ik nog liggen.Helaas heeft Goossens hier niet van geleerd. Jij wilt kennelijk het voorgaand onderscheid niet maken

er
door ericw - Sep 1, 2011 om 18:31
124 Antwoorden / 0 Vragen

Beste,

In hoeverre kunt u bepalen wat de kosten en rompslomp zijn om een order te veranderen. Zoals u zelf aangeeft zijn voorwaarden een vangnet en waarom is het dan overstandig om zich daar te houden. U vind het verstandig van de winkelier om hopse flops de order even te wijzigen en de klant is weer tevreden of anders zetten we het op de site van Kassa, lekker makkelijk. Hoe kortzichtig is de consument van tegenwoordig.....

Mvg, Eric

pavoordf
door pavoordf - Sep 1, 2011 om 19:37
519 Antwoorden / 73 Vragen

[quote=ericw schreef op donderdag 1 sep 2011, 18:31]Beste,

In hoeverre kunt u bepalen wat de kosten en rompslomp zijn om een order te veranderen. Zoals u zelf aangeeft zijn voorwaarden een vangnet en waarom is het dan overstandig om zich daar te houden. U vind het verstandig van de winkelier om hopse flops de order even te wijzigen en de klant is weer tevreden of anders zetten we het op de site van Kassa, lekker makkelijk. Hoe kortzichtig is de consument van tegenwoordig.....

Mvg, Eric

Kortzichtigheid komt hier ten deel aan de winkelier en EricW. Wanneer het veranderen van een order zoals hier aangegeven een rompslomp is, dan is er danig iets fout met de administratie. Al eerder aangegeven, Goossens heeft in mijn geval toegegeven dat voor hem de kosten minimaal waren. Wanneer Goossens toen had volhard in zijn eis van 25%, dan was de verandering niet doorgegaan en had Goossens extra omzet gemist. Het verschil in omzet was niet triviaal, dus het men zichzelf tekort gedaan, in dit geval. En vangnet wil zeggen dat men daarvan gebruik kan maken ingeval van nood, dus indien er daadwerkelijk significante kosten aan een mutatie verbonden zijn. Een winkelier mag in het voordeel van een klant afwijken, hetgeen in een dergelijk geval verstandig is.

Op deze fora wordt in een dergelijk geval gevraagd hoe als klant te handelen en dat is terecht, en eventueel wat de rechten zijn. Ook dat is terecht. Het recht staat in dit geval aan de kant van de winkelier (koop = koop). Zolang de koop doorgaat en het artikel is iets anders, zoals in de hier aangehaalde gevallen, dan is het dom van de winkelier om daar een big issue van te maken

do
door dordtenaar - Sep 12, 2011 om 01:33
1 Antwoorden / 0 Vragen

dat is dus onzin met die 30% annuleringskosten, en je mag zoiezo iets retourbrengen in originele verpakking(ongeopend) binnen 7 dagen met kassabon,

pino123
door pino123 - Sep 12, 2011 om 09:58
2763 Antwoorden / 14 Vragen

[quote=dordtenaar schreef op maandag 12 sep 2011, 01:33]dat is dus onzin met die 30% annuleringskosten, en je mag zoiezo iets retourbrengen in originele verpakking(ongeopend) binnen 7 dagen met kassabon,

Dat is wel iets anders, dan de opdracht veranderen. Daarnaast kunnen aangeven dat Ericw kennelijk kortzichtig is, dat is hij niet! Koop=koop, Ts heeft een verkeerd bed aangeschaft, of dat nu de maat of de kleur was, doet niet terzake, koop = koop en koop blijft koop! Het is namelijk geen koop op afstand. Indien je iets kan terugbrengen in ongeopende verpakking is dat een gunst en geen voorwaarde!

Verder is het grappig dat je eerst ericw kortzichtig noemt en hem daarna gelijk geeft in het onderdeel koop=koop en de winkelier heeft het gelijk aan zijn zijde.

gw
door gwdb - Dec 30, 2011 om 16:44
8 Antwoorden / 1 Vragen

Leen Bakker geeft geen goede service daar is IKEA veel beter in en leveren kasten compleet zonder problemen, betaalbaar goed en goedkoop met een goede service

stacey
door stacey - Dec 30, 2011 om 16:47
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=gwdb schreef op vrijdag 30 dec 2011, 16:44]Leen Bakker geeft geen goede service daar is IKEA veel beter in en leveren kasten compleet zonder problemen, betaalbaar goed en goedkoop met een goede service

Voer je een Ikea reclame campagne ofzo ?

Je zat net ook al een oude vraag uit 2009 op te halen met je reclame.............

gw
door gwdb - Dec 30, 2011 om 17:39
8 Antwoorden / 1 Vragen

beter niets kopen bij Leen Bakker, google eens op internet klachten en leen Bakker, 75% van de klachten wordt niet opgelost, de laagste score in deze branche, als je al al wat koopt niets aanbetalen en niets bestellen, dat werkt hier gewoon niet

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2011 om 17:44
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gwdb,

En daar was-ie weer.
Je hebt blijkbaar alle topics over Leenbakker opgezocht.

Ben je een fan van Ikea of zo?

edrick3
door edrick3 - Dec 30, 2011 om 17:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@stacey,

Nou was ik zelf even te vlot en keek niet verder dan de neus lang was.

Je had al gereageerd.

Met vr.gr.