Ri
door RickWasmachine Oct 8, 2019 om 11:23
Huishouden & energie

3e kapotte wasmachine in 3 maanden tijd *WELHOF*

Hi,

 

Allereerst zal ik de situatie omschrijven om een beter beeld te krijgen bij het probleem dat wij ondervinden:

 

Wij hebben op 9 juli 2019 onze eerste Wasmachine besteld(2e hands) (W1********). De machines is na 3 weken helaas kapot gegaan (Warmtepomp). Daarvoor hebben wij een omruil gedaan (tegen meerbetaling) voor een ZGAN wasmachine op 6 augustus 2019. Helaas is deze ZGAN Wasmachine op 13 augustus 2019 ook stuk gegaan (Afvoerpomp). Vervolgens hebben wij telefonisch contact opgezocht met de klantenservice en overeengekomen dat voor de zelfde prijs een nieuwe wasmachine werd geleverd. Deze is op 14 augustus 2019 geleverd. De wasmachine heeft zijn werk goed gedaan tot en met het afgelopen weekend (zondag 6 oktober 2019). Helaas moeten wij constateren dat de 3e wasmachine het ook al heeft begeven na nog geen 2 maanden gebruik (storingscode E08*). in een tijdsbestek van exact 3 maanden hebben wij de pech dat alle 3 de wasmachines zijn stukgegaan. 

 

Wij hebben als eerst gekeken naar hoe wij omgaan met de Wasmachine, uiteraard door bovenstaande situatie ga je twijfelen aan je eigen gebruik van materialen. Wij draaien 2/3 wassen per week en doen dit al geruim 8 jaar zonder problemen tot op heden. 

 

Wij zien het niet zo zitten om weer een nieuwe wasmachine te ontvangen om wellicht in de nabije toekomst het zelfde probleem te ondervinden.

 

Welke gepaste oplossing is hier op zijn plaats.

 

* E08 error code that your machine is displaying relates to problems with the motor, usually with the motor speed sensor.

3453 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

edrick3
door edrick3 - Oct 8, 2019 om 11:27
27632 Antwoorden / 85 Vragen
2

Tjonge, dan heb je wel pech gehad.
Betrof het hier een nieuwe machine of tweedehands?
Ze adverteren met 'niet goed, geld terug'.
Als ze onder garantie een andere machine leveren kun je daar natuurlijk weinig tegen inbrengen.
Maar kan me voorstellen dat je weinig vertrouwen gebt.
Vraag of ze de koop willen ontbinden.
Ter info: https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/ik-heb-iets-gekocht-maar-het-kapot

Ri
door RickWasmachine Oct 8, 2019 om 11:30
Antwoorden / 1 Vragen

HI Edrick3,

De eerste machine was een 2e hands. De 2e machine een ZGAN (2e hands)
De 3e machine was nieuw (heb zelf geholpen bij het uitpakken van de machine)

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2019 om 11:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Bedoelt u met ZGAN zo goed als nieuw, dus tweedehands? En over wat voor warmtepomp hebt u het bij een wasmachine? En kon dan die afvoerpomp niet gerepareerd worden? 

En nou weer een warmtepomp? Wat is dat voor raar bedrijf met al die wrakken? Hoeveel kosten die wrakken? 

Oplossing? Machine terug, geld terug.

Ri
door RickWasmachine Oct 8, 2019 om 11:35
Antwoorden / 1 Vragen

Hi Tijger1,

 

Dank je wel voor je reactie. Wij hebben de storingen doorgegeven en Welhof wilde de machines omruilen. Hier kwams dus geen reparatie bij te pas. Bij een ZGAN bedoel ik inderdaad Zo Goed Als Nieuw. 

 

Bij een nieuw machine verwacht je niet dat de warmtepomp inderdaad na 2 maanden stuk is!

gerbera
door gerbera Oct 8, 2019 om 11:35
7368 Antwoorden / 14 Vragen

En over wat voor warmtepomp hebt u het bij een wasmachine? 

Het gaat over een combi wassen/drogen machine.

Ri
door RickWasmachine Oct 8, 2019 om 11:46
Antwoorden / 1 Vragen

Nadere toelichting.
Storingcode E08 bij het merk Candy. Hiervoor 2 maal een Bosch geleverd gekregen

E08 error code that your machine is displaying relates to problems with the motor, usually with the motor speed sensor.

Magnum007
door Magnum007 - Oct 8, 2019 om 11:37
594 Antwoorden / 2 Vragen
0

Hallo Rick,

Om welk merk gaat het?

Je hebt recht op een andere.

Misschien moet je sparen voor een Miele?

gerbera
door gerbera - Oct 8, 2019 om 11:41
7368 Antwoorden / 14 Vragen
0

Ze adverteren met "niet goed geld terug" dus zou hier maar op aandringen.

Ri
door RickWasmachine Oct 8, 2019 om 11:47
Antwoorden / 1 Vragen

HI Gerbera,

Ik zie het ook staan, immer als ik op deze tekst klik kom ik op een ERROR pagina die aangeeft dat de pagina niet bestaat..

gerbera
door gerbera Oct 8, 2019 om 15:46
7368 Antwoorden / 14 Vragen

Het is ook geen link maar een tekst op hun site. U kunt hen hier op wijzen omdat de geleverde machines niet goed zijn.

tijger1
door tijger1 - Oct 8, 2019 om 11:56
42060 Antwoorden / 21 Vragen
0

Dit staat er op de pagina van het keurmerk.

Welhof is een (web)winkel met een unieke formule. Wij bieden nieuw, b-keus (krasje/deukje) en tweedehands (refurbished) producten in de categorieën: witgoed, bruingoed, fietsen, accesoires en veel meer. Dat combineren we met een complete service, zoals vandaag besteld en morgen in huis, aansluiten, tillen en altijd niet goed/geld terug garantie, garantie op het product en garantie op tevredenheid.

Dus daar maar een beroep op doen. 

Candy is nog minder dan een b-merk.

marita5
door marita5 - Oct 8, 2019 om 12:06
11521 Antwoorden / 15 Vragen
2

Hallo Rickwasmachine , 

Lees hier over de garantie , dien schriftelijk een klacht bij Welhof , klik op de rode regels .

https://www.welhof.com/cs/faq/nl/garantie-reparatie/garantie-tweedehands-product-of-b-keuze-product#article

Bied dit geen oplossing , dien dan een klacht in bij Webshopkeurmerk , Welhof is hier bij aangesloten .

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/webwinkel/?key=14643 

https://www.keurmerk.info/nl/consumenten/klacht/

aurora1
door aurora1 - Oct 8, 2019 om 14:30
15645 Antwoorden / 6 Vragen
1

Zorg dat u uw geld terugkrijgt en koop dan de voordeligste Bosch van ca 340 euro én bij een normale winkel. Geen Candy, niets "zgan” wat hetzelfde als tweedehands is. 
En als u nog wat moet bijsparen een tijdje naar de wasserette gaan en met de hand wassen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 8, 2019 om 14:42
16870 Antwoorden / 202 Vragen
1

Hoewel u aangeeft dat u op 9 juli jl. uw eerste wasmachine bestelde (2e hands) heeft u het verder over 'een nieuwe'.
Helaas is 2e hands niet nieuw en liggen problemen, zeker ook met wasmachines , voor de hand. Zij zijn niet voor niets weggedaan tenzij er een speciofieke reden was zoals overbodig etc.
'Welhof'heeft evenwel een keurmerk en bovendien geldt ook hier de consumetenwetgeving dat er of gerepareerd dient te worden en als dat niet kan u recht heeft op uw geld terug. Op basis van uw melding leid ik af dat men in plaats van te reparen u een andere gelikkwaardige machine levert die dan vervolgens wel ook mankementen vertoont. Men ziet kennelijk zelf geen heil in snel repareren hoewel het ook kan betekenen dat men u snel een ander apparaat levert en daarna het teruggehaalde apparaat wel repareet en weer verkoopt. Welke Candy is het, ik zie al aanbiedingen nieuw ad. €299,00 en dat is in het goedkope segment waar evenwel ook nog andere merken te vinden zijn, vaak dan toch ook van dezelfde fabrikant.

YannickFaber
door YannickFaber - May 28, 2020 om 15:39
8 Antwoorden / Vragen
0

Welhof verkoopt veel tweedehands/B-keuze apparatuur, mocht u deze gekocht hebben dan verklaart dit enigszins waarom de wasmachine kapot gegaan kan zijn. Echter is drie keer te veel. Snel je geld terug eisen (ze leveren garantie) en een nieuwe voordelige wasmachine kopen bij een betrouwbare partij die nieuwe machines aanbiedt. Er zijn genoeg wasmachines voor een hele goede prijs te kopen!

 

Tip: staat je wasmachine wel stevig? Dit zorgt vaker voor motorproblemen. Gebeurt vaak wanneer de machine door de kamer stuitert (overdreven uiteraard). 

marita5
door marita5 May 28, 2020 om 15:42
11521 Antwoorden / 15 Vragen

@yannickfaber , kijk eens naar de datum , dit topic is van 7 maanden geleden .

We
door Welhof_bv - Jun 3, 2020 om 16:00
2 Antwoorden / Vragen
0

Beste Rick, 

Ik kan uw bestelling niet traceren aan de hand van de besteldatum, naam of product en kan u dus niet verder helpen door hier inhoudelijk op in te gaan. U geeft aan dat u een wasmachine heeft besteld maar een warmtepomp defect is geraakt? En vervolgens is de afvoerpomp defect geraakt van het vervangend apparaat? Heeft u een warmtepompdroger ontvangen of een wasmachine? Wanneer een apparaat wordt vervangen, zorgen we ervoor dat het vervangende apparaat zeer uitgebreid en uitvoerig wordt getest voordat we het apparaat leveren om te voorkomen dat een klant ongemakken ervaart. Bij klachten proberen wij altijd tot compromis te komen zodat we onze klanten tevreden houden. Wellicht kunt u uw bestelnummer met de klacht verzenden per e-mail naar onze klantenservice verzenden met de referentie, klacht rickwasmachmachine, zodat wij met u kunnen meekijken en inhoudelijk kunnen reageren. 

Met vriendelijke groet, 

Team Welhof

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Mi
Michael Smeer - May 6, 2024 om 00:16
Huishouden & energie

Gaat de energiemij rekening houden met gehuurde zonnepannelen?

Ik heb een huurhuis van Ymere. Door hen werd mij zonnepannelen te huur aangeboden via Iederzon. Dat was de enige mogelijkheid om zonnepannelen te nemen. In het kader van de groene energie heb ik deze genomen. Dit is een wel  een contract van 30 jaar en daar betaal ik momenteel elke maand ruim 36 euro voor. Deze pannelen leveren overigens lang niet de beloofde opbrengst (Ik verwacht nog niet een ... Lees meer

Quirine van Steijn
Quirine van Steijn - Oct 4, 2023 om 13:50
Geldzaken & recht

Boete betalen bij abbostop

Ik heb per ongeluk via Abbostop.nl mijn koboplus abonnement laten stopzetten. Ik dacht dat ik rechtstreeks bij Koboplus opzegde.
Kreeg direct een mail met een betalingsverzoek van 29.95. Direct gemaild dat het een vergissing was. Viel geen discussie over te voeren. Heb de afschrijving terug laten boeken. Dag later een mail met eis dat ik binnen 7 dagen 29,95 + 12,95 boete moest betalen. Via e ... Lees meer

Gr
Grekoki - May 3, 2024 om 09:47
Computers & telefonie

Welke smartfone maakt mooie foto's?

Ik heb mijn Huawei-telefoon in de trein laten liggen en helaas door niemand "gevonden". Moet dus nieuwe telefoon,gebruik hem het meest om foto's te maken,liefst Natuurfoto's en zo kleurgetrouw mogelijk en was tevreden met mijn Huawei.Denk nu aan Samsung,mijn zus kocht de Samsung A53 5G en gebruikt hem ook het meest het meest om "mooie"foto's te maken en nu zijn de kleuren veel te BLAUW!!! Dus als ... Lees meer