bb
door bbogaert Apr 25, 2006 om 16:59
Huishouden & energie

Afrekennota

Van Delta heb ik navordering gehad van de nota's over 2004. De afrekennota over 2004 is in 2005 afgerond. Ben ik verplicht deze navordering te betalen of is met het betalen van de afrekennota in 2004 dit jaar nu definitief gesloten ?

705 8 Rapporteer

diertjes
door diertjes - Apr 25, 2006 om 19:36
299 Antwoorden / 3 Vragen

Ik zou aan het antwoord van Gerrit nog het volgende willen toevogen.

Naar mijn mening speelt de omvang van de "gemaakte fout" mede een rol. Immers wanneer een winkelier een artikel voor een bepaalde prijs te koop aanbiedt, is hij verplicht om het ook voor die prijs te leveren, tenzij er kennelijk sprake is van een ook voor de koper te onderkennen fout. Voorbeeld: een plasma tv voor 30 euro. Wanneer de beweerde fout van Delta ook voor u kenbaar had kunnen zijn, dan schat ik uw kansen niet al te hoog in. Zo niet, dan kunt u zich  met het voldoen van de afrekening beroepen op bevrijkdende betaling. Groet, M@rtin

tonnieboy
door tonnieboy - Apr 26, 2006 om 23:08
1094 Antwoorden / 2 Vragen

Kunt u nader aangeven wat de reden(en is(zijn) voor de navordering van het energiebedrijf. Vorderingen kunnen tot maximaal 5 jaar worden ingediend.

je
door jessicaorl - Apr 26, 2006 om 23:14
36 Antwoorden / 3 Vragen

Ik heb ook een dergelijke situatie megemaakt en moet |Priewjet in deze gelijk geven. Bij mijn eindafrekening kreeg ik een behoorlijk bedrag terug (ik had zelf al zeer mijn twijfels, of dat wel zou kloppen). Een maand of twee later kreeg ik een navordering en moets ik enige honderden euro's bijbetalen (ikm had ook wel verwacht, dat ik bij zou moeten betalen voor dat jaar|).

Daar kon ik dus ook echt niet onderuit.

Een energiebedrijf kan - net als de belastingdienst - vijf jaar teruggaan met betrekking tot vorderingen.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2006 om 19:41
16959 Antwoorden / 202 Vragen

De afgelopen dagen hebben meer vragen over dit soort afrekeningen de revue gepasseerd. Mijn interpretatie is, dat u op basis van de in 2005 ontvangen eindafrekening had mogen aannemen dat u aan uw verplichtingen heeft voldaan.

Mijn advies is dit per aangetekend schrijven kenbaar maken.

Reageert men negatief, doe dan navraag waarop de navordering exact is gebaseerd. Als het een fout van Delta is is het hun probleem, opnieuw naar mijn mening. Blijft het een probleem dan is de uiteindelijke uitspraak voor een rechter.

bb
door bbogaert - May 16, 2006 om 19:47
2 Antwoorden / 1 Vragen

Beste allemaal,
Hartelijk dank voor jullie reacties en ik heb ondertussen al geschreven en nogmaals gebeld.
Ondertussen is het betalen of afsluiten geworden dus heb ik maar eieren voor mijn geld gekozen.
Ga nu eerst nogmaals alles eens op papier zetten en dan zien we wel weer verder.
Mijn frustraties heb ik afgereageerd door op de overmaking te vermelden dat het nutsvoorzieningen mafia is.
kinderachtig maar het lucht toch iets op.
Bedankt
gr Bob

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 16, 2006 om 22:47
16959 Antwoorden / 202 Vragen

Dank voor de reactie. Het alsnog betalen is begrijpelijk, heeft de leverancier alsnog duidelijk gemaakt waarop de claim gebaseerd is?

bb
door bbogaert - May 29, 2006 om 16:26
2 Antwoorden / 1 Vragen

Claim zou zijn voor niet betaalde maandelijkse nota's. Kan zijn , maar waarom kreeg ik dan nooit een betalingsherinnering en waarom staat er op alle drie de eindafrekeningen weer een ander bedrag en waarom moest ik dan telefoneren voordat ze weer een maandelijkse rekening.
De eindafrekening van 2005 pakt dan weer in mijn voordeel uit en ik krijg zelfs terug.
Ik heb de moed maar opgegeven dat het ooit nog goed komt tussen Delta en mij maar als ik dan weer zie wat anderen voor problemen hebben met hun stroom leverancier dan heeft het van de regen naar de drup gaan ook weing zin dus blijf ik maar zitten en hoop op betere tijden.

heremietkreeft
door heremietkreeft - May 29, 2006 om 17:01
16959 Antwoorden / 202 Vragen

dank voor de reactie mbt het verloop.

Gerrit