Afsluiting enexis
Hallo
Wij kunnen vanaf vandaag afgesloten worden door enexis. Heb gisteren al vele malen gebeld omdar oxxio binnen 2 dagen ons aanmeld bij enexis. Dus duurt zolang door verwerking van de waarborgsom. Maar helaas enexis doet hier niets mee.ergens las ik dat ze je helemaal nog mogen afsluiten tussen 1 oktober en 1 april ?
Is dit juist?
Wij zitten dalijk namelijk in de kou met een kindje van 2 die al vaak ziek is en problemen met zijn luchtwegen heeft.
Mvg
Kindje zolang bij familie laten logeren.
Zie voor afsluiting
https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/afsluiting/afsluiting-elektriciteit-gas
Helaas is dit geen optie en ook niet mogelijk. Het is onze eigen schuld maar als er toch bewijs is dat er betaald is maar dat er binnen 2 dagen pas een meldig bij het systeem kan gemaakt worden vind ik dit echt niet kunnen. Ik heb laten zien dat ik er heel hard achter aan ben gegaan. Afgelopen week miaschien wel 50x gebeld met nuon , oxxio en enexis... maar mederwerking van geen van de 3.
Maarja dan maar laten afsluiten en dagen wachten totdat ze ons weer aankomen sluiten.. terwijl het morgen doorgegeven word bij het systeem
Hallo Lindsey115 ,
Neem contact op met Enexis om afsluiting te voorkomen stel direct de vraag , zie ook melden van een klacht .
https://www.enexis.nl/consument/contact/klantenservice/neem-contact-op?pageid=221
Lees ook hier afsluiten en heraansluiten ,
https://www.enexis.nl/consument/diensten-en-tarieven/aansluitingen/af-en-heraansluiting?pageid=232
In de tussentijd de tip van @philip36 volgen ( betreft kindje ) .
Contact opgenomen met enexis misschien al 50x afgelopen week. Enige wat ze dan doen is een melding maken dat ik gebeld heb en dat de waarborgsom betaald is en nog 2 dagen duurde
Zo koud is het niet dat afsluiten niet zou mogen.
Heb ook niet gezegt dat t over de kou ging.. maar in t algemeen van 1 okt tot 1 april. Maar dat heb ik alleen gelezen in dit forum ergens.
U had niet moeten bellen, maar maillen met een blijlage van uw overschrijving. Aan de telefoon gebeurt meestal niets. Nu is het al te laat.
Wat u nu nog kunt doen is met uw kind de deur open doen en de afschrijving van de rekening laten zien aan de personen die u afsluiten, doe het met tranen in uw ogen. Het zijn ook maar mensen tenslotte en u heeft betaald. Wek medelijden op.
Mailen met een overschrijving verandert niets aan het feit dat er ieder moment afgesloten kan worden. En die andere oplossing slaat nergens op. Iedereen moet voor zijn energie verbruik betalen en zolang er geen leverancierscontract is, wordt er dus niet betaald.
@Lindsey115 ,
Dien een klacht in , u kunt hier een bijlage toevoegen betalingsbewijs / overschrijving .
Bellen helpt niks .
https://www.enexis.nl/consument/contact/klantenservice/neem-contact-op/klachtenformulier?page_mail_subject=Klacht:%20Houding%20of%20gedrag%20van%20Enexis%20medewerker
Bedankt dit heb ik nu meteen gedaan!
graag gedaan , succes .
En wat zou dat dan helpen? Geen leverancierscontract, betekent dat er niet betaald is. Dus is Enexis gerechtigd om af te sluiten.
@ghilbe20 , Ts heeft waarborgsom betaald , is een spoedmelding maar telefonisch contact met enexis helpt niet . dan maar een schriftelijke klacht , niet geschoten is altijd mis .
Ik heb nog een vraagje. Die afsluiting word dat alleen overdag gedaan of ook in de avond uren ?
Lees eens hier.
Mag mijn energiebedrijf mij afsluiten als het vriest?
U wordt niet afgesloten wanneer het vriest. Het moet dan wel twee dagen achter elkaar onder de nul graden zijn. Hierop zijn een paar uitzonderingen. U wordt wel afgesloten tijdens een vorstperiode:
- als u zelf wilt worden afgesloten;
- als u fraude of misbruik pleegt;
- bij een onveilige situatie, bijvoorbeeld een gaslek;
- als er geen energiebedrijf bekend is bij uw netbeheerder.
Dat weet ik al jeeft u mij vanmorgen ook allebei de linka van gestuurd. Mijn vraag gaat over of ze na 5 uur ook komen of allen tussen 8 en 5 ofso
Ik had die link niet gestuurd, maar zie nu dat hij er al staat. Dus dubbelop. Ik heb geen idee of ze ook na vijven komen. Maar het gaat niet over een gaslek, dus persoonlijk denk ik van niet.
Nee, na vijven komen ze niet meer afsluiten.
Oke bedankt voor uw antwoord dat is een hele gerust stelling.
Morgen avond namelijk laatstr verjaardag van onze geliefde opa & overgroot opa. ( lijd aan ernstig kanker met uitzaaiingen gehele lichaam)
Lees ook eens hier.
https://www.consuwijzer.nl/energie/energierekening/afsluiting/afsluiting-elektriciteit-gas
U moet Oxxio bellen en niet enexis want enkel Oxxio kan de stopzetting tegenhouden. Overigens heeft u van enexis voldoende tijd gekregen om een leverancier te vinden maar enexis blijft niet eeuwig wachten.
Ik heb nog geen 10 dagrn te tijd gehad voor een nieuwe te zoeken. En ik vraag hier om hulp niet om gezeur dat ik t zelf schuld ben.
En oxxio kan een stopzettong niet tegen houden. Weet niet waar u dat op bazeert ? Verwerking van borgsom kost al 2 dagen tijd en voordat ze echt gaan leverem ben je ook weer 2 dagen verder en het is een spoed aanmelding..tevens heb ik al 15x gebeld .
Enexis mag gewoon afsluiten tussen die datums. Het is nu eenmaal zo dat ze mogen afsluiten als een klant wel energie gebruikt, maar er niet voor betaalt. En dan heeft bellen met Enexis geen enkele zin. Zolang er idd geen leverancier bekend is, mag en kan het iedere dag gebeuren.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kwantum vloer
Hallo,
Enkele weken geleden een nieuwe vloer incl leggen bij Kwantum aangeschaft voor mijn nieuwe appartement ondanks dat de geadverteerde prijs niet helemaal overeen kwam met waar voor werd geadverteerd.
Er kwamen namelijk nog een boel extra kosten bij zoals twee ondervloeren, tape etc. Kwaliteit en garantie waren de magic woorden en anders zou het niet gelegd worden. Want zonde
...
Lees meer
Kan een bedrijf mij na 2,5 jaar nog een factuur sturen?
Beste mensen van "Vraag & Beantwoord",
Ik zit met het volgende probleem: begin van het jaar 2022 tm 6 april 2022 heb ik een verbouwing gehad thuis. Hierbij is onder andere de badkamer vernieuwd. Het probleem gaat over de douchecabine die ik daarvoor gekocht heb.
Op donderdag 12 september 2024 (dus zo'n 2 jaar en 5 maanden nadat mijn verbouwing voltooid was) ontving ik ee
...
Lees meer
(On)bereikbaarheid Postnl voor bezorgklachten
Waarom is Postnl onbereikbaar voor klachten van mensen met een visuele handicap?
Mijn alleenwonende zwager (68 jaar) is visueel gehandicapt en zeer slecht ter been. Hij heeft daarom geen internet of mobiel. Hij heeft klachtenover de bezorging van zijn post. Die kunnen alleen via een chatbox worden ingediend.
Wij proberen hem te helpen, door te vragen of Postnl heb kan bellen hierover, ma
...
Lees meer
Populair in Huishouden & Energie
Maar 1 radiator in gebruik
Ik woon in een gezinswoning, met beneden een woonkamer+keuken en boven een slaapkamer, badkamer, en werkkamer.
Ik heb het niet snel koud, dus is de gemiddelde temperatuur in de woning laag, en staan de meeste radiatoren uit. Als ik aan het werk ben in de werkkamer, zet ik de verwarming 10 minuten aan en dan is het warm voor twee uur, zonder de rest van het huis op te warmen.
Is dit
...
Lees meer
Hoe krijg ik de stank uit de afvoer van de douche?
Onze afvoerput van de douche stinkt behoorlijk naar bederf. Hij loopt wel goed door en we hebben al van alles geprobeerd. Niets helpt. In dezelfde ruimte is er niks aan de hand met de afvoer van het bad en wastafel. Ook in de rest van het huis hebben we geen problemen met afvoer of riool. Wie heeft de oplossing? Lees meer
Muizenbestrijding, wat helpt wel en niet??
Sinds kort woon en werk ik in Amsterdam. Daar ben ik erg blij mee.
Maar wat ik geregeld hoor van collega's en vrienden en zelf ervaar is echt een overlast in deze grote stad: muizen!
Veel gezocht op internet en rondgevraagd om er vanaf te komen maar er word gezegd; ze deinzen nergens meer voor terug...Dat kan toch niet? Weet iemand een tip waardoor we ze op afstand kunnen houden? (natuu
...
Lees meer