bo
door bossebol Nov 5, 2009 om 10:20
Huishouden & energie

Afsluiting gas en electra

ik heb een kontract met essent nu loop ik 500 euro achter met betalen omdat mijn man zonder werk heeft gezeten en er geen inkomsten waren ik heb gebeld dat ik vandaag of morgen dat geld kan over maken maar ze gaan me toch afsluiten heb nu een nieuwe energie leverancier gebeld want essent heeft het contract verbroken ik heb nu nuon gebeld en ze gaan er spoed achter zetten ze vroegen of ik enexis wilde bellen voor afsluiting te voorkomen tot volgende week vrijdag dan is alles rond met het nieuwe contract maar dat wil enexis niet ze kunnen ieder moment aan de deur staan voor afsluiting ik moet eerst een contract hebben met een leverancier maar dat duurt tot vrijdag kan ik helemaal niks meer doen dan? ik wil betalen maar het word me wel moeilijk gemaakt zo ik word fagesloten omdat ik 500 achterloop die ik vandaag wil gaan betalen hoe kan iemand zonder stroom en gas leven en dat met 3 kids heeft iemnad advies aub ik durf me huis niet eens uit bang dat ze buiten gaan afsluiten dat gaat nog meer geld kosten

3105 5 Rapporteer

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan n.l. zijn dat in de achter gesteld betaling ook een gedeelte voor de net beheerder zit die dus daarom ook da afsluiting wil.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 14:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

Het kan n.l. zijn dat in de achter gesteld betaling ook een gedeelte voor de net beheerder zit die dus daarom ook da afsluiting wil.
Valerius

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 14:45
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat weet ik verders niet maar ik ben bereid te betalen kan vandaag ook al een gedeelte doen maar ik schiet er nu niks mee op omdat ik toch ieder moment afgesloten kan worden ik snap niet dat er zo moeilijk gedaan wordt ik loop geen maanden achter heb altijd netjes betaald alleen nu niet omdat we ff geen inkomsten hadden ik heb gebeld naar essent mijn nu oude leverancier maar ik moet ipv 500 die ik achterloop ook 600 borg gaan betalen als ik dat kon had ik ook geen achterstaligge rekening gehad maar dat snappen ze niet het ergste is dat ik al een nieuwe leverancier heb gevonden maar dat duurt een week voor die een contract hebben samengesteld ik heb enexis ook gebeld dat is de gene die me komt afsluiten ik heb volgens hun brief 3-10-09 al bericht gehad dat ik afgesloten ga worden maar die brief heb ik dus niet gehad anders had ik wel eerder gebeld alleen vrijdag heb ik een brief gehad van hun en gisteren dus met de mededeling dat ze aan de deur geweest zijn voor afsluiting ze zijn inderdaad aan de deur geweest maar niet aan gebeld ik hoorde de brievenbus ben gaan kijken en de brief zat er in van afsluiten ik heb ook gevraagd wanneer ze dan komen want ik heb liever dat ze binnen afsluiten dan buiten maar dat zeggen ze niet durf dus nu niet meer naar buiten want dan staan ze misschien aan de deur en heb ik nog meer kosten als het buiten gedaan word kan ik hier dan helemaal niks aan doen

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 14:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

@bossebol

Ellendige situatie, maar wat ik mis .... €500,- is toch niet TE, kan u geen afbetalingsregeling treffen? Ik weet dat de meeste energie leveranciers dat aanbieden ingeval van achterstallige betalingen. Voorwaarde is doorgaans: binnen 5 a 6 maanden moet er worden terug betaald (gehele bedrag) In dit geval zou dat toch zeker moeten kunnen? Indien nog niet gedaan: zou er nog eens over opbellen.

ve
door verwijderd - Nov 5, 2009 om 15:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

Bossebol,

Wat ik raar vind is dat ze de boel nu afsluiten terwijl het Winter periode
eraan komt of al is.
Wettelijk gezien kunnen je wel nu afsluiten, echter dienen ze wanneer
de Winter er is je weer aan te sluiten.

Uiteraard zijn voorwaarden aan verbonden.
- Je moet een betalingsregeling hebben getroffen.
- Je dient ten alle tijden je medewerking verlenen aan
een evt. instansie zoals Gemeentelijke Krediet Bank
die de zaak beheerd voor je etc.

Dan kunnen ze wel gaan afsluiten, echter mogen ze
dit niet doen als je met het bovenstaande meewerkt.

Weet niet of je al geprobeert heb om een regeling te
treffen, anders kan je kijken en een beroep doen op
de Gem, Krediet bank die samen met de Energie bedrijf
en jouw erbij een overeenkomst kunnen sluiten omtrent
dit vervelende situatie.

Heel veel succes, met een juiste oplossing te vinden!

Deejay